Ressurser ▼
Forum :: Prosjekter :: ....
.... - 15.11.2008 19:14:18
Karma: 0
....

..

Sist redigert 8 år og 6 måneder siden

Svar:

Taasaasen - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Kult! Ser ut som et bra prosjekt det her du får slenge ut bilder etterhvert, så får vi se åssen detta blir!
.... - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
litt sein oppdatering men men, har fått fronten på plass og lakert den noen bilder av resultatet skal også få lakt inn noen bilder av motoroverhalingen som jeg også er færdig med så gjenstår interiøre igjen nå



Thalberg - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
kunne godt tenkt meg noen bilder fra siden.
lurer på å kjøpe meg 40-40 senk.
har 60 nå, og det er alt for lavt...
.... - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
skal fikse d funker vedli bra på min selv med 215/45 17
Thalberg - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
ok.
vet du innpresset på felgen da? (ET)
Har noen 17" selv, men er litt feil Et, så får de ikke på med 60 senk..
.... - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
er ET 45 eller 43 om jeg ikke husker altfor feil husker ikke helt
kweng - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Hvordan var passformen på den fangeren?
.... - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
utrolig bra, lite tilpasninger vill si ike noe egentli bortsett frws å borre hull til fester..
matzr89 - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
faen d var en fin fanger d der
.... - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Takk takk litt treg å få lagt inn flere bilder men kommer snart
.... - 15 år og 1 måned siden
Karma: 0
ble en liten endring i planen så det ble nye lykter og LSD hengsler istendenfor interiør den her ommgangen, skal få lakt ut noe bilder under montering å

Tommen - 15 år og 1 måned siden
Karma: 0
Hvordan er inn og utstigning med de dørene?
kweng - 15 år og 1 måned siden
Karma: 0
Blei gromt det der! Flere bilder!
.... - 15 år og 1 måned siden
Karma: 0
inn og utstigning er nesten som normalt, døra går halveis opp altså vanli måte før du kan løfte den opp



John Richard - 15 år og 1 måned siden
Karma: 0
Nice !!
Pep - 15 år og 1 måned siden
Karma: 0
Det der var fett!!
KnutE,Har du senket den?Hvor mye?Og har du mulighet til å få sjekket opp innpresset på felgene dine? Har 215/45-17 sjøl.. og tror jeg sliter litt med å få på felger med for lavt innpress.Så jeg trenger sårt å vite hva du har siden det funker. Tror 45 går bra, men tja, trenger erfaringer her. Originalt er jo syke meg 49
.... - 15 år og 1 måned siden
Karma: 0
Takk Syns det LSD kittet var utroli rått på, og ikke minst sinsykt bra tilpasning og lett å montere, verdt vær ei krone om amn vill ha det !!

Sjekket felgene mine idag, er ET45 jeg har ja,trodde jeg hadde 43.. men tror ET43 er helt perfekt, plages ikke med at di tar i innerskjermen eller nåt men nå er senke fjærene mine nye og det kan ha noe å si at den ikke har segget helt sammen enda er 40/40 senk på den nå
Thalberg - 15 år og 1 måned siden
Karma: 0
mye kostet LSD kittet egentlig?
.... - 15 år og 1 måned siden
Karma: 0
14.950,- fra senk

her er en link:

http://senk.no/4daction/WA_Katalog/?Klasse=04&;ASP=729678&Type=Opel&Model=Calibra&Year=1991
Pep - 15 år og 1 måned siden
Karma: 0
Takk for info Knut. Driver å jakter på nye felger, så det er så greit å få vite hva som går og ikke. Jeg har 30mm senk, så da burde det gå veldig bra med ET45, kanskje ET42 og? Har du noe bilde som viser godt hvordan avstanden mellom hjul og skjermbue er etc?Eller kan du forklare sånn ca hvor mye du har å gå på? Har funnet noe fete felger, men de har ET42. Nervøs på om det går med 215/45-17..
.... - 14 år siden
Karma: 0
Nå har d begynr å skje ting igjen som jeg planla fra begynnelsen av..
Bygge opp motor/ total overhaling, trekke om interiør, fjerning av rust..

her er et bilde av side fjernet på bilen skifter hele siden komplett da jeg fant ut det er det beste enn å lappe bit får bit..

kommer masse bilder

.... - 14 år siden
Karma: 0
Begynt å lage ny innerskjerm
.... - 14 år siden
Karma: 0
Ny side på bil er begynt å tilpasses

.... - 14 år siden
Karma: 0
Innerskjerm forran sveiset , ikke helt færdig

.... - 14 år siden
Karma: 0
flere bilder av karosriet kommer etterhvert har fjernet hele andre siden også å skal skifte hele siden der å..

Her er blokka jeg skal bruke , er en c20xe blokk som skal være utgangspunkt til LET bygging.
km stand på blokk er ca. 180 000km

Det som er jort med motor er...

*honet sylindre
*skiftet ringer til org. LET stempler
*org. Råder fra LET
*nye forsterka Ramme og veivlager fra tigerspeedpart
*nye ventiler til topp, slipt ventilseter og sjekket planing (coscast topp)
*Skiftet alt av pakninger selfølgelig.
*Kommer mere ettervert

.... - 13 år og 4 måneder siden
Karma: 0








.... - 13 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Motor er nå færdig bygget å satt inn bilde kommer etrhvert, har også lakkert motor rommet samt fjærnet div rust der..

Alt av karroseri sider er byttet og lambodørene er perfekt juster inn, har fjærnet sidelister, takrails og antenne på taket.. går for litt clean look hehe

Er usikker på om jeg skal fjærne påfyllingen og få en clean side og, men er et STORT MEN , Hvor skal man sette påfyllingen uten at det blir får annstregende og fylle på ? og ville ikke ha det inne i bilen pga lukt.. neon forslag?
stitjo - 13 år og 4 måneder siden
Karma: 0
der skilt plata er.
.... - 13 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Har tenkt på det også men det igjenn ka se litt rart ut bak.. vanseklige greier...
stitjo - 13 år og 4 måneder siden
Karma: 0
tja, nei da vet jeg ikke, men åssen er de lambo dørene festet? det er slike du får godkjent det der?
.... - 13 år og 4 måneder siden
Karma: 0
de er festet med at jeg har boret og jenget opp både i dører, å i karosseriet.. får å si det veldig kort..hengslene skal være mulig få godkjent.. ,men d et trur jeg ikke blir aktuelt får min del har prøvd litt men jeg hater papirer og norge med godkjenninger..
.... - 13 år og 4 måneder siden
Karma: 0
da blir det lakkering på neste mandag.. skal legge et lag med fyller først får å fjerne evt små rimper som kan være glemt under pussing
Jckf - 13 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Var bytting av bakskjerm mye arbeid?
.... - 13 år og 2 måneder siden
Karma: 0
nja en del, alt av punkt sveisene må borres ut samt vindu å lykter å deksler må taes vekk inni bil.. men værste var vell å lage ny innerskjerm for hånt å tilpasse den..
Jckf - 13 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Om du ser i prosjekttråden min ser du at jeg må til med noe slikt =/
.... - 13 år og 2 måneder siden
Karma: 0
hehe ingenting er umuulig , det vanskelige tar bare litt lengre tid
.... - 13 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Da var 4x4 ombygging komplett! takk til novablack på forumet som jeg kjøpte en del deler av anbefales seriøs kar

Skinn interiør skal monteres, har fått tak i et strøkent fra blomdal opelhugg fra en bil som var gått 88000km ca snart en ende på prosjekte å bilen er også lakert
Litago - 13 år og 2 måneder siden
Karma: 0
hvor mye arbeid var det å bygge om til 4x4? du har ikke noen bilder av det? pris for det hele? men får du det godkjent da? mye spørsmål men
.... - 13 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Var lit arbeid med 4x4 men ikke så mye igrunn, bilder kommer

Kardang bak passer rett på hjulopphenge og stikkakslingene bak passer rett på, er faktisk bare plastlokk på hjulnavene bak som bare er å vippe ut så er det jenget opp færdig å alt..

Foran må det kappes litt i ka man skal kalle det "underdørken" men ikke mye så må man ha en travers fra 4x4 samt girkasse å fordelingskasse med tilhørende akkumulator tilkoblinger å slikt...

Betalte 3000 komplett får hele 4x4 systemet, så det var verdt det. men hvor lenge det holder er vell en arn sak..

Godkjenningen er å holde kjeft å ikke tenke så mye på det får det kan man bare glemme..hehe
Scorpion1984 - 13 år og 1 måned siden
Karma: 0
Har vel brukt så mye penger på denne bilen at det hadde vært en del billigere å kjøpe en orginal turbo 4x4? Så slipper du å kjøre med hjertet opp i halsen hver gang du ser noe som likner en statens veivesen kontroll?

Men for all del, bra jobba )



Sist redigert 13 år og 1 måned siden
.... - 13 år og 1 måned siden
Karma: 0
Ja i d lange løp så hadde det vært lønt med en otginal en, men e jo litt spesielt ha sin egen versjon om du sjønner.. oxo har jeg tadd dette ettersåm jeg har tid å penger å lyst

bor Langt opp i nord norge å det som er pop får biltilsynet å sjekke er solfilm.. Den ene gangen i året de er ute.. går mange rare ombygde biler her som ikke blir fakket opp og jeg har aldri reklamert noe særlig i nærmiljøet om mitt prosjekt så bare ta det rolig i by strøk å passe på å bruke det som "søndagsbil" så skal det vell gå bra..

Takk får støtten skal komme med en del bilder ettervært av selve ombyggingen så andre kan få se litt framgangsmåter, ikke at de er de rette men en peke pinne kansje
Novablack. - 13 år siden
Karma: 0
noen update her snart da?
.... - 13 år siden
Karma: 0
ja litt treg bare her er etter jeg ahr montert 4x4 og lakert bilen samt skinn setene som jeg har fått









Sist redigert 13 år siden
.... - 13 år siden
Karma: 0
skal også få modifisert 2,5" eksos fra turbo til slutt.. skal prøve få noen bilder av det også.. deler bestilt.

Det som gjenstår er: bakfanger,speil, 5 bolts skiver borret og slisset,sideskjørt og få det lakkert.

Alt er bestilt så venter på deler nå

Novablack. - 13 år siden
Karma: 0
fått4x4 til og funke og alt eller?
.... - 13 år siden
Karma: 0
ja 4x4 funker hadde først litt problem med noe olje lekasje, men delte fordelingskassa og fikk tettet den og skiftet ut lammeler og et hjul i planetgirsette..

koblet opp akkumulator og fikk presset slanger til den, så koblet jeg to rele' for styring av den..

dvs. en hoved rele som holder 4x4 konstand i drift med bryter inni biln for mulighet av utkobling, samt et parralelt rele' med hoved rele' som kobler ut 4x4 hver gang jeg bremeser for og spare 4x4kassa... det er egentlig det den orginale 4x4 ecu'en gjør, bare at den har noen trykk sensor følere, og temp som passer på at det ikke blir for varmt osv.. men tar sjansjen på at jeg ikke trenger de.. har egen manuell temp føler på kassa å måler i bil jeg kan følge med på..

skulle egentlig hat det bakre mellomaksel opphenget nytt pga foringen er dårlig og det er litt bøyd, men funker enda og opel kan ikke skaffe det så får finne en delebil som har..

Sist redigert 13 år siden
Novablack. - 13 år siden
Karma: 0
imponert
har en calibra 16v med 4x4 komplett som jeg skal kvitte meg med i deler
etterhvert hvis noe ryker
.... - 13 år siden
Karma: 0
kunne trengt litt spare parts.. hva snakker vi pris får girkasse med fordelings kasse og evt mellomaksel om den er bra?

trenger også låsene til baksete ryggene som står i karosserie om du vet hva jeg mener ?
har du dem?
Novablack. - 13 år siden
Karma: 0
4x4 lampa lysa iallefall, å forrige eier sa han bare nappa ut sikring og kjørte vidre ett halvårs tid før han parkerte bilen... så veit ikke helt hvilken tilstand det er i men sikkert noe det går ann og fikse på, ordner trailerfrakt du i tilfelle?

si 2500-3000 ca da for alt? kan plukke deti løse deler bortimot så det er litt enklere og frakte.
rekner med du ikke trenger traversene,,

mener du de 3kantfestene i bunn eller bøylene i topp som steryggen "klikkes inni" ? har begge deler ivertfall
.... - 13 år siden
Karma: 0
okei.. trenger egentlig bare mellomakselen om den er helt i orden tenker da på opphengene så må vi få til en deal.. hehe

trenger også bakpotte om du har en som er i orden evt vilken pris tenker du deg får den og..?

til setene bak trenger jeg de festene opp hvor den klikkes inn, og gummien rundt festene. er bare to bøyler som er skrudd fast i oppbevarings rommene bak lett å skru av, men lett å miste og som jeg har gjort hehe..

Send meg en PM, så finner vi ut en deal
nofear2 - 13 år siden
Karma: 0
Hvor mye senk har du? Har samme fronten, og det der var jo bare rått og passelig senket? Hvordan takler den forskjellige fartshumper?
.... - 13 år siden
Karma: 0
Hei takk får det!

Har byttet senk fra sist så er 35mm senk bak og 45mm forran + pluss nye sachs dempere rundt om ble helt perfekt..

Fartshumper, hehe må fortsatt krysses på skrå over om du skjønner..

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!