Ressurser ▼
Forum :: Prosjekter :: Iver's Calibra ..
iver - 26.11.2008 21:40:55
Karma: 0
Iver's Calibra - til salgs

Er OMC medlem og bruker ikke dette forumet så mye. Gir en kort pressentasjon av bilen min.

Original Turbo, kjøpte den for litt over 2 år siden fra en kar i gudbrandsdalen. Brukte den som brukbil ett år, og begynte deretter å pusse opp. Bildene taler vel selv. Skal bremses hos Bjørnstad til våren. Geir Haugen tipper ca 340-360 hk på nav.

















































Svar:

Thalberg - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
det var sandblåseren sin det.

ser ut til å bli veldig pen ihvertfal.
codegen - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
naice

godt med tilgang på god sandblåser, men ikke akuratt den beste "dressen" hehe
iver - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Det er Eivd som sandblåser og syregrunner på bildene.
planting - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
dette så veldig bra ut
Klodrik - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
dette så ordentlig bra ut ja
iver - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Dette er bruksbilen min. 00' Omega 2.2 Irmscher


Dj_Devil - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Direkte nydlig
Flott bil du har
Larswilli - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
det er i trøndelag det bygges calibra turbo
iver - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Litt tilfeldig at det er akkurat er calibra til meg da. Er Opel entusiast jeg, ikke calibra. Ville gjerne bytta selve bilen i en ascona ja.
Eivind - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Codegen: Holder i massevis det der til 5 min med blåsing.

Blir bra det her Iver! Skal bli artig å se den ferdig.
Juvenile - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Stå på - blir bra dette.
iver - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Som sagt er jeg lite her inne. Her er en liten oppdatering. Motoren er satt sammen og satt i bilen, det meste i motorrommet er på plass untatt eksosanlegg og trykkrør.
Datasprutet er ferdig kobla, mangler bare finishen. Trykkrøret på slutten er ikke ett endelig ressultat, bare tester hvordan de skal gå.






















Dj_Devil - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
åh. dette var så porno
Mortensen - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Mye hk satser du på.??
Hvordan trykk skal du kjøre på.??
iver - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
En bekjent har identisk oppsett av motor i en ascona. Den er bremset til 361hk på hjula. Han kjører vel på 1,3 bar.
Mortensen - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Greit det
Du må komme med filmklipp når du er ferdig
iver - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
I går begynte vi på trykkgate. Om noen lurer, så bruker vi meierirør i 304L rustfritt 2,5" til trykkrør og 3" eksos.









Taasaasen - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
nice, detta blir bra!
Nichotin - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Stilig dette her kommer nok til å bli gromt
Er det orginal blå farge det der ?
iver - 15 år og 1 måned siden
Karma: 0
Da er motoren ferdigbygd, og bilen ferdig bremsa hos Bjørnstad Bil. Vi endte på 325hk på nav og 450nm.
Den går veldig godt, og fungerer veldig bra når man ser bort i fra litt lav eksos og at servopumpa er defekt.
Så 4x4 fungerer heller ikke enda.

Videre planer er å skifte en bakskjerm og få den lakkert, originalt utseende med irmscher frontleppe og irmsher flatvinge!

















Mortensen - 15 år og 1 måned siden
Karma: 0
Bra bygg men dropp flatvingen ;P
iver - 15 år siden
Karma: 0
Lenge siden sist update her nå ja ser jeg!
Siden sist har det skjedd mye. Havarerte motoren to uker etter den ble bremset. Årsak: Tenningsbank! Stempel 2 og 3 så slik ut:


Tennpluggen på 2ern så slik ut:

Og toppen slik:

Motoren ble tatt ut igjen, plukket i biter og levert til Autotrim Tore Østhus. Toppen ble sveisa og en ventil ble byttet. Skaffet ny blokk, og bestilte nye Wiseco stempler til Protrim med en del høyere kompresjon.
Bunnpartiet hadde klart seg bra, men fikk byttet alle lager uansett. Kjøpte ei helt ny original oljepumpe med det samme motoren ble overhalt igjen

Ny autometer oljetrykksgiver og AN-kobling for oljetilførsel mot turbo.

Blokk/girkasser satt sammen:


Invisterte i en god dose sikkerhet, med Innovate bredbåndslambdakit med AFR display ved siden av oljetrykket


Nye dekk og nylakkert framfanger med Irmscherleppe:


Så var det en runde i bremsebenken på Bjørnstad Bil igjen

Resultatet denne gangen var samme effekt på mindre ladetrykk(pga økt kompresjon), men problemer med slapp wastegateaktuator gikk vi ikke lengre enn det.




Byttet og ut sykkelpumpene bak med skikkelige dempere

Var og å fikk pulverlakkert OZ felgene mine til Trotek i Trondheim.

Var for ett par helger siden på OMC treffet på rudskogen. Kjørte noen runder på banen da, virkelig arti! Her er noen bilder derfra.



Siste aktuelt om bilen, er at girkassen har ett hardt liv og begynner å bli sliten. Kjørte i stykker både indre og yttre drivakselmansjett på høyre side frem sist uke,
så da ble det ett skikkelig bad av gris på baksiden av motor og en innvendig svartmalt felg
Har og reparert feilen på wastegaten, så nå får jeg lada 1,5 bar og jeg ønsker. Så nå blir det ny runde mapping!

I vinter skal høyre bakskjerm skiftes, og bilen hellakkeres.
Turbo-Power - 15 år siden
Karma: 0
Nice.. Godt å se at gamle bilen min holder koken ennå
Var med søskenbarnet mitt i går å henta calibra til han å må si jeg fikk VELDIG lyst på en igjen .:/
iver - 15 år siden
Karma: 0
Havari i helga igjen på OMC treffet på frøya. Servoen løsna, så servoreima røyk å gikk i registret. Nå har jeg sikkert 16 bøyde ventiler.
Turbo-Power - 15 år siden
Karma: 0
Fælt så uheldig du er da Iver. Kjørte du uten regreim deksel da eller?
Brovold - 15 år siden
Karma: 0
han gjorde ikke det heller. reima tvinget seg rundt veivhjulet der dekslet ikke beskytter noe.

kipe greier, men med godt pågangsmot så er den nok oppe og går igjen, kjenner jeg iver.

Vi i trondheim er ikke kjent for og gi oss pga litt motgang
Scorpion1984 - 15 år siden
Karma: 0
Nei faen dere har pågangsmot!
Liker holdningen! ;D
Utrolig fin bil
Turbo-Power - 15 år siden
Karma: 0
Okei.. Maks uflaks da.
Crazywheel - 15 år siden
Karma: 0
Faen til uflaks da:S kjedelig jobb å bytte alle ventilene. Men bra du holder motet oppe! Digger den bilen din. Ser utrolig bra ut med kun den leppa og hvite felger! Og motorrommet så og rimelig heftig ut.
iver - 15 år siden
Karma: 0
Komplett Irmscher originalstyling handlet i tyskland
Gøran - 15 år siden
Karma: 0
Oioi... Det er PENT!
Du må slenge ut noen bilder når du får det på bil!
Lenge til lakkering?
iver - 15 år siden
Karma: 0
Neste år en gang.
Larswilli - 15 år siden
Karma: 0
bilen din er nydelig!
iver - 15 år siden
Karma: 0
Takktakk
iver - 14 år siden
Karma: 0
Bilen vurderes solgt om noen er interessert. Selges kun til en skikkelig entusiast, som kan ta den videre. Selges uten motor eller med en org. LET.
Ved salg uten motor, kan girkasse og forsterket schankekasse med ekstraforsterkning av hus medfølge. Grenrør, downpipe, 3" eksos og stor cooler med 2,5" rustfrie trykkrør kan og fås med mot pristillegg. Alt i rustfritt.

Ved virkelig interesse, send meg mail på iver.rofstad (a) loqal.no









opelkid - 14 år siden
Karma: 0
Mye skal du ha for bilen med let motoren ?
iver - 13 år og 5 måneder siden
Karma: 0
60 000! Ferdig prutet.
JM16v - 13 år og 5 måneder siden
Karma: 0
hvordan er tilstanden på den orginale let?
er veeldig intr i bilen, også er jeg på utkikk etter enn ny calibra
iver - 13 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Heisann! Den originale motoren er i kjempebra stand, går faktisk veldig godt og turboen lader tidlig
JM16v - 13 år og 4 måneder siden
Karma: 0
du har pm iver

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!