Ressurser ▼
Forum :: Annet teknisk :: For oss med 4x4..
Skage - 16.06.2006 17:41:53
Karma: 1
For oss med 4x4 (mange har ødelagt mansjett)

Mange her som har sjekket at den mansjetten som sitter forran på mellomakselen er inntakt???Altså på leddet som går inn på fordelerkassen??
Kan tippe at 70% her kjører rundt med det ødelagt,det vil etterhvert ødelegge leddet,og det vil høres ut som et steinknuseri,snakker av erfaring. Ny mansjett koster ca 250kr på opel. Vær ops på at det er 2 størrelser,en for vanlig calibra,og en for turbo utgaven. Den til turbo er litt større.

Om noen trenger så har jeg et stk til vanlig calibra liggende til salgs,ubrukt seff, får det til under nypris!!

Så folkens,løp å sjekk!!så kanskje dere slipper å få fatt på nytt ledd,sånn som jeg måtte!!

Svar:

Magnus Kvame - 18 år siden
Karma: 0
Ledd er dyre ja, så det kan lønne seg å sjekke om mansjettene er morkne og dårlige. Koster enda mindre på ettermarkedet.
B250 - 18 år siden
Karma: 0
Jepp, jeg har erfaring med at ledd er dyrt. Utrolig ubehagelig lyd når det begynner å skjære seg. Som Skage sier: Høres ut som et steinknuseri. Og da er det for seint å bare kjøpe mansjett..... Så sjekk dette folkens!
stuttur83 - 17 år siden
Karma: 0
Helt enig der.. sjekk både mansjetten og leddet på mellomakslingen, du kan fort spare penger på det.. begynner leddet å bli slitt gir det vibrasjoner inn i fordelingskassa, som da begynner å slites fort. (Jeg rakk og få en veldig slarkete fordelingskasse før j mærka at leddet begynte å bråke) Kost heller på en mansjett til 250kr enn ei fordelingskasse til oppunder 40 lapper.
Juvenile - 15 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Sjekk mansjettene på drivknutene også mens dere er igang, det er ikke billig med drivknuter heller.. Og for dere som kjører calibra på vinteren, kan det også være verdt og sjekke mansjettene på støtdemperene...
Papirkurv - 15 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Har 4x4 men har ikke peiling på hva mansjette er eller hvor det er Kan noen forklare det litt næremere? Hvor det er, hvordan ser jeg at jeg bør skifte det? evt. om noen har giddet å tatt et bilde av det
Classic - 15 år og 4 måneder siden
Karma: 0
en mansjett vet du vel hva er!
fleksibel gummikappe som sitter over et ledd, være seg drivknute,
styrestag e.l

den nevnte sitter på utgående aksel på fordelingskassa,
og jeg er en av de som ikke har intakt mansjett.
Papirkurv - 15 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Er det noe jeg ikke kan, så er det om bil Så vist noen hadde et bilde av hvor det er, så hadde det vært fint

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!