Ressurser ▼
Forum :: Annet teknisk :: Bytte av chip/å..
Sigge - 05.12.2006 10:55:24
Karma: 1
Bytte av chip/åpne hjernen

har tatt ut hjernen og tatt av metalldekselet...hvordan åpner jeg den innvendig? har gjort dette før, men har glemt det.....

Svar:

Bent - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Lex har vell lagt ut en How to en plass her..
Sigge - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
helt frem til den skal tas fra hverandre ja...er bare det som står igjen

Bent - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Det sitter 2 "ører" der du setter inn kontakta, disse må bikkes inn, også må du løse det vite klipset som sitter gjenom printplatene.
Sigge - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
okay skal prøve takk
Bent - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Har tatt bilder så legger ut en how to om 2min..
Sigge - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
skjønte ikke det helt jeg
Sigge - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
kjempefint
Bent - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 3
Du må dra ut det vite klipset som sitter i mitten bak her.


Løser opp disse to her i bakkant.


Dytter inn de 2 hakene på hverside her samtidig som du letter printplata opp i bakkant.


Nå kan du dytte plata bakover samtidig som du løfter den i bakkant.


Viola...


Håper dette hjalp litt.
Sigge - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
jepperrs takker + til deg bent
Sigge - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
er støkk på bilde 3, får den faen ikke løs, kom til slutt....hvilke vei skal chippen......står 64 på den ene siden og på den andrre siden står det mange små tall, de står oppned for hverandre. går det til skogen om den står feil?
Bent - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Er det ikke ett sånt hakk bak på chippen, er vell samme på holderen også? Er på jobb nå så får ikke sjekket 100%
Sigge - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
tror ikke det...er i allefall montert nu...skalut å strate og se om den funker nå
einar_v - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
eds chipen det der eller?
IrquiM - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Alle dil28 chip'er har det hakket Bent snakker om
Sigge - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
nei er ikke eds- den skal selges....skal ha turbo og må bytte til orginal
pr0xZen - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
tror vel alle dli-chipper har hakket.
einar_v - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
er en brun chip med tusj- strek i hjernen min. er det den jeg skal skifte? hvordan får jeg den av? den har ikke sokkel.
Bent - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Hvis den ikke sitter i sokkel må den loddes ut, så kan du lodde inn en sokkel åsette chip på plass.
du ser hvor chip skal sitte på siste bilde. Min er tatt bort så bare sokkel sitter igjen..
Sigge - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
fikk bytta..satt først feil vei,da starta den ikke, monterte den riktig vei da funka det. Stemmer at det er hakk på begge sider da er den riktig
Sigge - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Einar du må lodde den av, ved å bruke kobbertråd og loddebolt, og samle opp loddetinnet som holder den fast (alle de små hullene der beina på chippen sitter fast). Du burde ta med chippene, når du får de av meg, eller den gamle slik at du får tak i en sokkel. Da er det bare å lodde den fast så slipper du all loddinga neste gang du skal bytte
einar_v - 17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
takker for tips! får vel kjøpt sokkel på en eller annen el- butikk.. koster vel ikke mange kronene det.. men får ikke ut original chipen.. hmm
Thalberg - 17 år siden
Karma: 0
Dette burde bli en how-to i "menyen" !
redrum - 17 år siden
Karma: 0
Noen som vet hvor superchipen skal ligge? har spurt om dette tusen ganger. men får faan ikke noe klart svar. skal den ligge i det øverste kortet? eller kortet med map-sensoren ?
Og på undersiden av chipen var det en slags vokslignende klump som lå mellom kontaktene som datt av. Må den være der?
Sigge - 17 år siden
Karma: 0
synes en moderator kan "henge den opp" under howto, bare renske den for "svadainlegg"
Dingy - 17 år siden
Karma: 0
Veldig kjekt å ha denne guiden! Åpnet hjernen igår. LET ecu'en min er tydeligvis chippet, men jeg har ikke peiling på hvilken chip

Verdt å nevne er at hvis man har en chip montert som det er ett "glass vindu" i (man skjønner hva jeg mener når man ser det/hvis man har det) så er det viktig å IKKE få lys på den, da sletter man programmet på chipen.
Hvis noen har interesse så ligger det noen bilder av min, samt spørsmål om noen vet hvilke hjerne det er, på: http://opelmotorsport.com/forum/showthread.php?t=206046
Dingy - 17 år siden
Karma: 0
Ok, for de som sliter med å åpne den når de følger denne guiden er det fordi på bilde nr 3&4, når man skal dytte inn tappene og skyve print kortet tilbake, så må man samtidig <br><br> LØFTE PRINTKORTET GANSKE MYE OPP I BAK KANT..!. klipsene har faktisk mindre å si enn det har å løfte den opp. (sorry store bokstaver, bare så folk skal se det før de ødelegger noe på print kortet...)
DrNeo - 14 år siden
Karma: 0
Hei. Byttet chip men nå fusker den. hva kan være galt da?
Har 2 EDS chips fra Tiger XE TYPE S og XE TYPE L.

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!