Ressurser ▼
Forum :: Prosjekter :: Opelcalibra sit..
OpelCalibra - 14.03.2007 20:52:17
Karma: 0
Opelcalibra sitt prosjekt! (sist oppdatert 16.mars)

Har sett gjennom mange flotte prosjekttråder nå og syntes det er utrolig inspirerende og se hvor flinke folk rundt om i landet er og mekke calibra! Så nå tenkte jeg at også jeg skal prøve å bidra litt, selv om mekkeskillzene mine er mildt sagt på begynnerstadiet i forhold til mye av det jeg har sett. Men jeg skal gjøre mitt beste og håper at noen kanskje vil like eller muligens ha nytte av å lese prosjekttråden min. Bare hyggelig hvis dere har lyst til å kommentere prosjektet mitt eller kanskje komme med noen gode forslag. Negative kommentarer kan dere spare meg for, men konstruktiv kritikk er bare bra? Akkurat nå ”jobber” jeg som MP på Haakonsvern i Bergen så jeg har ikke så veldig mye tid til å mekke bil egentlig, men prøver og bruke den tiden jeg har. Penger er vel heller ikke akkurat noe som florerer mens jeg er i militæret, men det jeg har går til gullet? Profil skal oppdateres når jeg har tid og har tatt bedre bilder

Planer:

-få den eu ok!!!!!!
-skinninteriør sort/hvitt??
-lexmaul innsug
-plasmaskiver
-gjøre noe med det kjedelige interiøret. forslag???
-sote baklykter
-effektanlegg
-anlegg
-angleeyes
-gitter på stylingen. farge på gitter???
-turbo?????????????????
+++++++++++++++

Akkurat nå står jeg ovenfor et megastort problem! Når jeg hentet min nye solskinnsstråle i Stavanger så fulgte det bare en eneste nøkkel med. Denne klarte jeg jo selvfølgelig å miste før jeg gadd og kopiere nye? Vel ingen problem tenkte jeg. Det er vel bare å lage nye nøkler etter nøkkelnummeret tenkte jeg. Men så lett skulle det nok ikke bli! Låsene har tydeligvis blitt skiftet før uten at det er blitt registrert. Så da var det ikke annet enn å bestille nye låser til bilen. Så nå stresser jeg livet av meg for å få av låsehuset. Hvis noen har noen gode forslag så bare kom med dem. Problemet er å få ut de naglene med helt rundt hode. Håper det er noen andre har som har hatt den samme operasjonen. Bedre og flere bilder kommer seinere.








Svar:

OpelCalibra - 17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
hmm håper jeg gjorde riktig med bildene. Bare til å godkjenne moderatorer!
Blake - 17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
du må markere en og en link og trykke på "bilde" i høyre siden av der du skriver. så ordner det seg
Skage - 17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
jeg har tatt av de naglene før,eller det er ikke nagler, er skruer med knekkhode, virker sånn at du skrur de til,og når det strammer seg skikkelig,så knekker hodet av,og det ser ut som en nagle.
Disse kan borres ut,men da ødelegger du gjengene, prøv å lag et spor i "skruene" og skru de ut,jeg tok drillen og lagde et lite hull i toppen på de,og satte drillen i revers, da skrudde de seg ut, nok til at jeg fikk tak på de med en tang, kanskje jeg bare hadde flaks der.

OpelCalibra - 17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Blake: Se der ja, det var bedre. Takk!

Skage: Ja det er de jeg snakker om, men jeg får det søren ikke til. Har prøvd og lage spor men klarer det ikke. Hvilket verktøy brukte du da skage???
OpelCalibra - 17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
godkjenn please
Skage - 17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
jeg brukte bare drillen jeg, også tok jeg revers på drillen med slagborr funskjonen, kan hende at det var griseflaks at det løsnet da
Lexmaul16v - 17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Dremel er fin.. Skjær spor..
TnT - 17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Hvorfor ikke bare ta ut selve sylinderen? MYE enklere. 4 små her på forumet laget jo en how-to på dette her.
OpelCalibra - 17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
TnT: For å ta ut sylinderen så må man ha en nøkkel som passer låsen, men det har jo jeg ikke. Derfor må jeg ta av hele huset

Lexmaul16v: En kompis av meg skal hente en dremmel på jobben i dag så da får vi teste det.

Bedre bilder av bilen kommer etter helgen!
Ruben - 17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
jeg skulle til å skrive at man trengte nøkkelen for å få sylinderen lett ut.. men så ble jeg så usikker at jeg ikke turte. 1 poeng til meg
Novablack. - 17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
4 små lagde da en how too på dette
Alexsolaat - 17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Ikke krediterer du fotograf, og ikke holder du dem oppdatert om at dremelen jeg tok med funket som en klokke heller (etter noen knekte blader)
OpelCalibra - 17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Novablack: Får si til deg som jeg har sagt til mange andre nå. For at 4 små sin flotte how-to skal være gjennomførbar så må man ha nøkkel som passer i låsesylinderen Dette har jeg ikke og det er derfor jeg bytter den!

Må gi en stor takk til god venn og nabo alexsolaat som stilte på min dør med en dremmel når det regnet som aller værst her i Bergen! Med en dremmel gikk arbeidet lett som en drøm for å si det mildt (bortsett fra at Alexsolaat kuttet seg i hånden,knakk en skrue og noen skjæreblader når han skulle sette verktøyet sammen for meg) Jeg skar bare et lite snitt ned i skruen og skrudde den enkelt ut! Utrolig hvor simpelt det kan være hvis man vet hva man skal gjøre.

Så nå bare gleder jeg meg umåtelig til at helgen er over og jeg går på en uke fri fra militæret. Da skal det bli tatt nye bedre bilder (takk til alexsolaat), skifte ut resten av låsene i bilen, få den inn i garasjen og demontere alt interiør fordi jeg skal ta en full sjekk etter vannlekasjer (takk til krypton sin how-to), skifte bunnpannepakning++++++
Polly - 17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
bare som er opplysning for andre som skal skifte lås. så er meisel og hammer kjempe kjekt. byttet sikkert 10 stk med knekkbolter på den måten. fort er greit.
OpelCalibra - 17 år siden
Karma: 0
er utenfor og prøver og bytte bunnpannepakning nå. Har skrudd av alle skruene på bunnpannen nå og tappet den for olje. problemet er at jeg ikke får bunnpannen ut pga ting som står i veien som bla grenrøret. noen tips?? må jeg skru ned grenrøret???
OpelCalibra - 17 år siden
Karma: 0
bunpannepaknig byttet

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!