Ressurser ▼
Forum :: Prosjekter :: Crazywheels nye..
Crazywheel - 22.07.2007 19:37:57
Karma: 1
Crazywheels nye Calibra-prosjekt. 1991mod 16v Hvilke felger skal ..

Som noen sikkert har fått med seg så har jeg kjøpt meg en Calibra igjen. Er den gamle prosjektbilen til John Richard. Planen er å fikse den opp teknisk før jeg tenker på noe som helst av utseende. Har mest lyst å bygge den som en banebil og ribbe den innvendig for å spare vekt. Men det har jeg ikke bestemt meg for enda. Først så må jeg få sveist fast nye dørhengsler slik at man kan få på en dør igjen. Så er det litt rustsveising i kanaler og bytte hjulbuer.

Ligger litt info og bilder om bilen fra da John Richard hadde den her: http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=35827

Har satt opp en liste med ting jeg vil bytte og skrevet et prisoverslag. Hvis jeg bytter alt dette + noe til så tror jeg den bør bli bra.

Her er lista jeg har skrevet:
Innkjøpsliste:

Forstilling:
Bremseskiver/klosser - Black Diamond skiver med Ferrodo klosser, montert
Hjullager- 392kr-kjøpt
Stålomspunnede bremseslanger, montert
Styrekuler- 350kr montert
Senkesett- 2300kr - bestilt 23/7/07 80/60mm, kjøpt og montert
Foringer- powerflex 1600kr - kjøpt og montert
Sum forstilling: ca 7000kr

Bakstilling:
Håndbrekk-227kr, montert
Bremseskiver/klosser- black diamond og ferrodo klosser. montert
Foringer- k-mac lavett foringer og camberkit-1400+2400
Sum bakstiling: ca7000kr

Karosseri:
Dørlåser-128kr, montert
Stålplate: 200kr kjøpt
Div sparkel/grunning- 500kr kjøpt
Front/bakfanger - ankommet 8/8-07 montert
støtfangerskinne bak-200kr
Orginal baklykter-300kr, montert
Sum Karosseri: 2450kr


Motor:
Olje- 400kr, montert
Bunnpannepakning med skvalpeplate- 500kr montert
OljeFilter-33kr montert
Bensinfilter-56kr montert
Tennkabler-ca 400kr
Fordeler/rotor-333+39kr, kjøpt
servoreim- 50kr kjøpt
dynamoreim-57kr, montert
Eds chip m plugger-870kr,kjøpt og montert
Eds Rådebolter-1300kr montert
Powercap-1300kr, kjøpt og montert
Bensintrykksregulator- 3-400kr
Luftfilter- 149kr, montert
Sum Motor:ca 5500kr

Interiør:
Racingpedaler- 250kr
girkule- 200kr, kjøpt
Stoler: 6000kr
Bur: 3500kr, montert
Diverse:2000kr
Sum ca:12000

4-hjulskontoll , tatt 9.2.08
Eu godkjenning- tatt
Felger/dekk: Keskin kt1 ca. 10000kr

Ca. Pris totalt: 42000kr+kjøp av bilen

Disse prisene er tatt fra carparts.no og noe fra tigerspeedparts. Hvis noen vet om noe billigere eller andre alternativ så hadde det vært fint med tips. Kommer til å ta lang tid for å få fiksa alt dette, men jeg håper og tror at jeg skal få det til med tiden.

Hilsen
Domenic/crazywheel

Ps: Gleder meg litt til å få skrudd calibra igjen

Edit: I tillegg kommer det kanskje etterhvert letta svinghjul, forsterka clutch, diffsperre og qed sugetrimkit. Får se hva tiden vil bringe

Svar:

Glenn - 24V V6 - 17 år siden
Karma: 0
Håper den blir like kul som forige
Thalberg - 17 år siden
Karma: 0
Bilder av utgangspunktet ditt ?
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Glenn: Den blir nok ikke det. Skal ikke bli noe styla Calibra.. Den kommer til å se ganske orginal ut, men tror den kommer til å bli kul fordet om
Thalberg: Ligger en link i innlegget mitt. Er en del bilder der. Har ikke fått tatt noen bilder av den selv enda. Er ikke så mye å ta bilde av heller

Bestillte nettop senkesett til den. Fant endelig noe som senka nok på ebay 80/60mm kommer på ca 2300kr ferdig momsa inn i landet. Så nå framover blir alle pengene jeg kan avse brukt til kjedelige men mye mer viktige ting enn styling, nemlig bytte masse slitedeler.
Thalberg - 17 år siden
Karma: 0
Ja riktig
Planer om og lakere da ?

Har bakfanger skinne på dele bilen foresten .
Du kan få den hvis du henter den.
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Håper å lakkere den en dag. Men det gjør jeg ikke før den er i tipp top stand teknisk. Denne gangen gjør jeg det i riktig rekkefølge. Først teknisk så styling.. Hvor bor du Thalberg? gidder du å sende den hvis jeg payer frakt?
Thalberg - 17 år siden
Karma: 0
Bor i i Våler ved Moss i østfold.

Tjaa.. Kan jo se hva jeg får til.
Send meg Navn og Adr på pm.
Men kan ikke love at du har den neste uke akuratt...
John Richard - 17 år siden
Karma: 0
Godt at noen vil ta vare på Calibraene ^^

Thalberg: Jeg kommer til Rudskogen 3-5. august, så jeg kan frakte den
Jodda - 17 år siden
Karma: 0
Du får legge ut bilder av calibraen etter du har senket den, lurer på hvordan en org calibra ser ut med 80\60 mm senk.
Thalberg - 17 år siden
Karma: 0
Ja, det går ann JR.
Må innformere om at det var litt rust i kantene på den, og så ut som den hadde en liten bulk midt på. ( er ikke helt sikker på om den skal vere sånn... )

Hadde vert morsomt og se en calibra med 80/60 senk ja.

Crazywheel, jeg har en orginal front fanger som er litt
smadra i høyere siden, du kan få den også hvis
du vil prøve og fikse den
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Gjør ikke noe om om det er litt rust på den og en liten bulk. Bare greit å ha en skinne baki der i tilfellet man smeller en gang. Skal få lagt ut bilde når den er senket.. Men det blir nok en stund til for vil skifte en del andre ting i forstillingen samtidig som jeg monterer senkesettet.

Hvor store skader er det? Er det bulk eller bare sprekk? hvis du gidder så kunne du kanskje sendt meg bilde på mail? (står i profilen min) Kanskje JR kunne tatt den med og hvis jeg spør han veldig fiiiint Han har jo stooor bil så passer sikkert baki den og
Aasland - 17 år siden
Karma: 0
crazy, jeg har en hel delebil. ta en lørdag å kom opp. Ellers går det jo ann å sende, men det koster jo i lengden. Er nesten ikke rust på den så
den er jo perfekt å stjele karrosseri deler ifra
John Richard - 17 år siden
Karma: 0
Jeg kan ta med stash, både fra Rudskogen og tzeng (mamma bor på Klepp )
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Du er vel en engel John Richard Si fra neste gang du skal til klepp da så kanskje du kan få med noen ting fra tzeng.
John Richard - 17 år siden
Karma: 0
Kanskje på lørdag.
Thalberg - 17 år siden
Karma: 0
Det er to sprekker i fangeren, og mangler en sånn feste sak under panseret, mens de to andre ikke er helt bra de heller.

tok noen bilder :
http://i152.photobucket.com/albums/s197/Rex_47/IMG_0321.jpg
http://i152.photobucket.com/albums/s197/Rex_47/IMG_0322.jpg
http://i152.photobucket.com/albums/s197/Rex_47/IMG_0323.jpg
http://i152.photobucket.com/albums/s197/Rex_47/IMG_0324.jpg

edit; trenger vertfall en ny list og mangler slepekrok dekselet...
den orginale "kat killern" er heller ikke der....
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Takk for bryet med å legge opp bilder Den fronten er det nok desverre litt for mye arbeid med å fikse. Tar litt tid å lappe den sammen. Prøver å få tak i en annen.
planting - 17 år siden
Karma: 0
se det ja.. gutten har kjøpt seg bil igjenn... he he.. grattis...
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Takktakk Jon Savna 2liter 16v! og calibra!
Thalberg - 17 år siden
Karma: 0
Her er en som skal selge orgianl fanger ved Ålesund;

http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=37318

er vel ikke så veldig langt unna det ? 2 timer med bil eller noe ?
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Ålesund er jo dritlangt unna:S bor i kristiansand jeg vettu. Ikke kristiansund hehe
MaRiO- - 17 år siden
Karma: 0
trur jeg har en orginal liggende me gtb leppa... kan sjekka når eg ska opp i verkstaden i helgå
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Det hadde vært fint Trenger egentlig ikke gtb leppa da, men den kan jo tas av.
Thalberg - 17 år siden
Karma: 0
åja hehe

geografien min er ikke helt på topp
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Da var allerede senkesettet ankommet! 4dager fra tyskland er ikke galt Fk 80/60mm senk. Håper bare den blir lav nok!
John Richard - 17 år siden
Karma: 0
Håhå, nice
Skage - 17 år siden
Karma: 0
lyst på 2 stk rustfrie dører?jeg har plukka ut el heisene (trengte selv) men gir bort dørene om du vil ha!
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Takk for tilbudet skage! Skal se på bilen ikveld så om jeg trenger dører så skal jeg si ifra
Glenn - 24V V6 - 17 år siden
Karma: 0
Du skal senke 80 - 60?


Slik ble det iallefall med 35 og du skal nesten doble ?
Thalberg - 17 år siden
Karma: 0
du kan jgå ned 3-4 cm. med dekk da
og du har sikkert 17" ?

ser jo at det er langt igjenn fra skjørta til bakken da
Aasland - 17 år siden
Karma: 0
Jeg har sorte dører med el heiser til deg er rustfrie de også, men tatt bort knoppene til lista.
Skage - 17 år siden
Karma: 0
På bildene fra john richard ser dørene dine ganske rustne ut se,om du ikke skal på omc til helgen,så kan jeg vel sende de med jr, han har jo varebil så
John Richard - 17 år siden
Karma: 0
den ene døra var søppel, men han fikk med ny brukt av meg, som skal være bra. Den på førersida skal være bra.

Jeg kan sikkert få de med hjem, med forbehold om hvordan lasterommet ser ut når Boomcar er ferdig med montering av anlegget ^^
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Glenn: Ja, skal senke 80/60 ja. Men er ikke sikkert det blir såå griselavt. Er så mye forskjell på senkesettene. Fine felger du har. Ser det er 8*17. Husker du hva slags innpress du har på de? Hadde tenke å gå for 8*17 selv.
Skage: om du gir bort dørene og John Richard har mulighet til å ta de med så sier jeg ikke nei takk
Tzeng: Har du komplett taklukeramme som funker? Gidder ikke legge opp el hvindu. Blir banebil av denne
John Richard - 17 år siden
Karma: 0
Crazy: Komplett takluke på delebilen til Ruben mener jeg han sa ^^
Jeg vet om jeg har plass når bilen kommer tilbake fra Boomcar med anlegget montert
Skage - 17 år siden
Karma: 0
Jeg gir de bort ja
Glenn - 24V V6 - 17 år siden
Karma: 0
Husker ikke helt va impresset var, men felgene heter dezent S tror jeg d var..Jeg senka med koni
Ruben - 17 år siden
Karma: 0
takluka står inne ved frysen, domenic.. passasjerdøra også men må bare få ned et par til, vi har god plass
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Jepp den er god Ruben Gleder meg til å skru i helgen. Tenkte jeg bare kunne rydde meg en liten krok oppe i låven et sted som jeg kunne legge litt deler. Sees til helgen
Masterchief - 17 år siden
Karma: 0
Crazywheel: Trenger du fortsatt en rød, original bakfanger med lister??
Har også dørlister og takgrinnene hvis du trenger ++
Glenn - 24V V6 - 17 år siden
Karma: 0
Fått senka bilen nå eller?
Blake - 17 år siden
Karma: 0
jeg har justerbar bensintrykksregulator viss du er interessert ( den er helt ny.. )

( leste gjennom utstyr lista di nå
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Masterchief: Nei takk, det trenger jeg ikke. Får både front og bakfanger i posten snart
Glenn: Nei, ikke enda. Blir gjort på lørdag
Blake: Ja, er interessert. Send meg pm med pris og info.

Ellers så var jeg på biltema idag og kjøpte meg false og stanse verktøy til trykkluft. Da blir det mye bedre og lettere og bytte hjulbuer. Og største fordelen er at man slipper å sparkle noe serlig. Hvis jeg gjør forarbeidet veldig nøye blir det nesten ingen ting sparkel

Denne gjør at nye hjulbuen kommer kant i kant. Presser inn en liten brett så har man 12mm falsebredde som man da kan legge den nye hjulbuen i og så stanser man ut mange 5mm hull som man kan sveise hjulbuen fast i(fyller hullet med sveis).
skal få tatt noen bilder og kanskje lage en how to på å skifte hjulbuer.
joacla1 - 17 år siden
Karma: 0
hadde vært veldig bra om du kunne laget en How to når det gjelder bytting av hjul-buer
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 1
Da har jeg skrudd som en gal på bilen hele helga Reiste til mandal fredag kveld. Kjørte ut bilen fra garasjen og begynte straks å demontere lykter, skjermer, alt interiør, tepper, asfaltmatter osv. Da jeg begynte så bilen sånn ut:






Så fløy alt interiøret ut i en fei:


Så begynte jeg med høyre side av bilen. Her var hjulbuen rimelig dårlig så begynte bare å kutte ut litt med vinkelsliper. Senere brukte jeg niblingsmaskin til trykkluft! Det er helt sinnsykt genialt å kappe tynnplate med! Fås kjøpt på biltema. Skal ta bilde av den neste gang jeg er hos Ruben.
Noen bilder:


Kappa byttehjulbuen litt mindre så la jeg den på og tegna omrisset av hvor den skulle ligge. Så var det bare p markere opp en linje ca 12mm under og kappe etter den. Så var det på tide og teste falsemaskinen min, og det var bare helt konge! poffpoff gikk det henover.. Sånn så det ut:

På andre siden av falseverktøyet er det nibling som stanser ut 5mm små hull. Så da var det bare å lage hull langs byttehjulbuen:


Kanalene viste seg å være pil råtne helt fram til forbi skjøyten under døra, så da var det bare til med niblingsmaskinen og kappe ut hele dritten. Falsa kanten her for å legge ny kanal senere.



Forsvant litt metall her, men blir ikke noe problem å få fiksa det igjen

Så begynte jeg med det jeg grua meg mest til med hele bilprosjektet, nemlig å bytte a-stolpen. Var jo forsøkt montert på lambodører og han som monterte dette skulle ikke rørt en bil en gang. var jo helt jalla. Hadde slått inn og herpa hele a-stolpen så da var det bare å få ut dritten. Bårte opp alle sveisepunktene ved sparkepanelet og brukte vinkelsliper på resten.. Var et himla knot å få den ut men det gikk til slutt:



Da var dritten ute. Da var det bare å kappe ut samme bit fra en delebil som stod utenfor låven. Bare nå skulle den være like hel. Fikk lånt et punktsveisbårr som var genialt for å få løs punktene. Man slår inn et senter med en spiker og så er det en spiss i midten med en bitte liten rundsag/fres som kapper rundt sveisepunktet.. Fikk det ut uten å bli herpa


Så var det masse tilpassing og sliping.. Før jeg sveise på ny a-stolpe behandla jeg alt med rustbeskyttergrunning. Skal fylles med karosserivoks til slutt:


Så var det å begynne å sveise..Var litt nervøs nå, men det gikk greit:

Er ikke helt ferdig med det enda. Må tilpasse hengslene og døra littegranne enda og må sveise på den nederste hengsla for den ble kappa av fra delebilen når de skulle ta av døra.. men tar bare en fra vestres siden av delebilen og sveiser fast.. Prøvemonterte døra og tilpassa riktig glipe:



Var ganske happy for ser at det går fint an å få det til Så nå blir resten bare kos Alt dette har jeg gjort på 2 dager, så nå er jeg sliten og skal sove. Videre oppdateringer kommer fortløpende.

Ps. fikk ikke begynt å montere senkesett da jeg tar karosseriet først.


John Richard - 17 år siden
Karma: 0
Fantastisk bra jobbet ;D
Hobbymekker - 17 år siden
Karma: 0
herregud som du har stått på a supert!
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Jepp Takker.Reiv ut alt interiøret fredag kveld, bytta takluka til en som fungerer halvveis og fikk skrapt ut nesten alle asfaltmattene. Lørdag morgen kappa jeg ut kanal, hjulbue og tilpasset denne, kappa ut a-stolpe fra 2 biler. Søndag tilpassa jeg a stolpe og sveise den på og stillte inn døra sånn ca der den skal være. Fornøyd med helga ja
Takk for hjelpen Ruben! Du er en knakendes grei kar!
Jodda - 17 år siden
Karma: 0
Du har da gjort en jævli god jobb. Skulle ønske jeg turte å sette igang like mye som deg. Smart å kjøpe falseverktøy, tror det er det lureste å gjøre når det kommer til hjulbuene. Problemet blir vel bare at det kan samle seg fukt mellom falsen, hva skal du gjøre med det?
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Takk for det Det blir jo sparklet og grunnet så er det lakken som forsegler hele greia. Innenfra blir det behandla med karosseri voks. Blir ikke noe problem med fukt her.
Går ann å gjøre det annerledes og. Tenkte ikke på det før etterpå. Skal lage fals i byttehjulbuen på andre siden og bare stanse ut hull i skjermen på bilen heller. Da vil falsen ligge på innsiden av bilen.
Novablack. - 17 år siden
Karma: 0
liker arbeids gutsen din=)
tror denne kommer til og bli nice.
spesielt siden du har bygd en knall bil fra før av og kan bilen nå
Aasland - 17 år siden
Karma: 0
Crazywheel, Hvis du trenger takluke som fungerer så har vi Kjøpte oss en delebil til ser du, så jeg har alt av deler bare å hyle ut om det skulle være noe

Ser du har arbeidet som faen. Slikt liker vi vettu Stå på
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Takk for det Prøver å knote litt mer med den. Den går opp og halvvies bak men så stopper den. Har smørt alle bevegelie deler, men ble ikke noe bedre.. Litt merkelig for den lager ingen ulyder heller. Hvis jeg ikke får den til stikker jeg bare innom deg en gang og kjøper med meg noen deler av deg
TnT - 17 år siden
Karma: 0
Dette er helt ufattelig bra og effektivt arbeide på deg denne helga! Stå på Domenic!
Aasland - 17 år siden
Karma: 0
Arbeids motet er på topp i begynnelsen. bare vent til det er gått 1 måned ++ så går ting saktere hehe neida
Har masser av deler. kommer til å legge ut noe til salgs etter hvert. får se
TnT - 17 år siden
Karma: 0
Kjenner stygt til det du nevner her tzeng
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Det som er greit er at denne bilen står i mandal (4mil å kjøre), så når jeg først har kjørt bort der så sitter jeg ikke på ræva og slapper av. Om motivasjonen mangler så lar jeg enkelt bare være å skru på den til motivasjonen er der. Men tror ikke det kommer til å være noe problem. Skal få karosseriet ferdig før vinteren så jeg slipper å sparkle og styre i kulda. Tipper at jeg jeg bruker en 4-5helger for å få karosseriet ferdig sveisa og sparkla hvis jeg holder samme trøkk som denne helga
planting - 17 år siden
Karma: 0
kjempebra jobba dom...
si fra neste gang du skal bort, så kan jeg komme for å synse litt.. hehe..
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Da er det påan igjen til helgen Fikk orginal front og bakfanger i posten igår, så nå har jeg alle karosserideler liggende. Satser på å få sveist inn ny kanal, hjulbue og sveise ferdig a-stolpen til helgen. Får se hvor mye jeg rekker.
Jon: bare å ta turen innom på søndagen en gang hvis du ikke er skamdrita etter skalldyrfestivalen da
John Richard - 17 år siden
Karma: 0
Ringer deg når jeg nærmer meg Mandal på søndag, hadde vært moro å kikke litt

Edit: Skal til Klepp i helga, noe jeg skulle ta med fra tzeng? Bare ring meg i løpet av helga i såfall. Kjører tilbake på søndag.
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Da var jeg hjemme fra en helg med masse skruing og mekking. Ny kanal er sveist inn, ny hjulbue, sveisa ferdig a-stolpen med dørhengsel. Hjulbuen er ferdig sparkla og grunna. Døra ble helt strøken følger alle kanter og linjer helt perfetk er litt stolt nå for dette var ikke så lett!
Fikk også plastsveist frontfangeren som hadde noen sprekker og litt på bakfangeren. Jon (planting) var innom med sin fine vectra så testa vi ut mitt nyinnkjøpte verktøy, nemlig kompressjonsmåler. Målte først Jon sin og den fikk 2sylindre på 10bar og 2 på 10,5. Veldig bra verdier så målte vi på min. Var heller skeptisk på verdiene her, men til min store glede fikk vi akkurat samme verdier som på jon sin så da dropper jeg å bytte toppakning da det ikke er nødvendig. Er så og si ferdig med høyre siden av bilen på 2 helger *klappemegselvpåskuldra*
Nå er det senga. Sliiiiten!

Ps: Hadde desverre ikke med kamera så fikk ikke tatt noen bilder.
Thalberg - 17 år siden
Karma: 0
Bra jobba !
Aasland - 17 år siden
Karma: 0
Veldig bra Dom Synd at du glemte kameraet, men antar du tar bilder til oss neste gang?
Blondy - 17 år siden
Karma: 0
Flinke flinke mannen min <3
planting - 17 år siden
Karma: 0
jeg måtte bare..............................
Hobbymekker - 17 år siden
Karma: 0
klapper i hendene for deg crazywheel
Dorull - 17 år siden
Karma: 0
Du er sjuk i hodet crazywheel sinnsykt for en bra jobb du klarer å gjøre ass...jeg ville slite med å pusse ned en rustflekk lissom hehe
Viddi - 17 år siden
Karma: 0
sykt hvor du jobber da
Classic - 17 år siden
Karma: 0
det stanseverktøyet fra biltema har jeg siklet på en stund og.
skal bytte kanal på bilen snart, kjipt å sitte og borre tretti små hull med drillen når en kan stanse de ut.
ser jo nesten morsomt ut og med det verktøyet der!
joacla1 - 17 år siden
Karma: 0
sykt bra jobber..... helt rått.... skal følge med på prosjektet ditt......



;D............................ Men er det noen som vet hva det koster får og få byttet hjulbuer bak?
Alexsolaat - 17 år siden
Karma: 0
Jeg kjenner noen gode hjernekrypmere. Sjuke, sjuke mann!
Dette er jammen i meg gjennomført ja
krizz21 - 17 år siden
Karma: 0
joacla1: 495 for en hjulbue bak på bilxtra...
sveising må du stå for sjølv, men som sagt...495...
RaY - 17 år siden
Karma: 0
ser at innerskjermen din var ca like herpa som min, hvordan fixa du den? og hvor mye kosta falsetanga?
Loka - 17 år siden
Karma: 0
Dæm og her går det unna dom! Sykt bra jobba!! Dette liker vi! min står fremdeles på stede hvil men hvis jeg noen gang blir ferdig med å jobbe natt og dag så skal bobla begynnes på om ikke annet! så blir det calli til vintern/vår!
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Takk skal dere ha Jeg står på så godt jeg kan og det gir resultater Jeg vet liksom hva jeg skal gjøre og når jeg nå har tilgang til mye bra verktøy og god plass så går det unna Tok jo den forrige calibraen the hard way så er litt deilig å få det gjort fort og ordentlig nå.
Classic: Ikke gruble en gang, bare kjøp det!! det er helt garantert verdt penga! Det er så lett og genialt å bruke du klarer lett å bytte kanal på en dag med det verktøyet i tillegg til platenibler.
Ray: det er ikke så ille. Jeg bare slipte de blanke. nå er det en liten glipe mellom hjulbuen og innerskjermen. Skal bøye innerskjermen ut mot hjulbuen og punktsveise den med ca 5cm mellomrom bortover. Så limer jeg resten med sika og legger på flere lag med understellsmasse. Falste/stanseverktøyet koster 498kr! løp og kjøp! får kjøpt det som hondtang og, er vel en 100lapp billigere enn luftverktøyet.
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 1
Da har jeg fått gjort litt med bilen igjen Var i mandal i helgen og skrudde på Calibraen på søndag. Fikk Senka bilen og sveist litt rust i hjulhusene foran.

Først noen bedre bilder av høyre siden der jeg bytta hjulbue og fiksa døra:




Så noen bilder av senkingen:




Noen bilder av rustsveisingen:




Her er noen bilder da jeg hadde senka bare høyre siden av bilen og kjørt den ut av verkstedet. Kommer nok til å sige en del og bilen mangler en del vekt her og:






Det var det jeg fikk gjort igår. Neste på lista blir å bytte hjulbue på venstres side bak og sveise rust bak på bilen.
planting - 17 år siden
Karma: 0
ser bra ut dom..
stå på...! blir nok en gøy bil dette
General - 17 år siden
Karma: 0
Blir bra dette! Du er jo en djevel til å arbeide når du setter igang !
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 1
Da har jeg vært i mandal og mekka i noen timer idag.. Begynte med hjulbuen på venstre siden samt å ta rust langs festene til bakfangeren.. Her var det mye "kjeks".


Her har det blitt gjort en dårlig jobb. Har vært bytta hjulbuer før og de var allerede rusta gjennom fordi innerskjermene ble støpt med glassfiber.. Fuktighet har nok samla seg her og har lugget og rusta i fred og ro.. Var bare enda værre jo lengre brak jeg kom ved festene til bakfangeren.


Her bårte jeg opp sveisepunktene og dro av den rustne plata. Kutta ut alt som var dårlig.. Her ser man veldig godt hvorfor dette er en rustfelle.. her er det bare punktsveisa og fuktigheten trenger inn imellom platene.. så hvis man har rust her hjelper det lite å bare klatte på ny plate over de gamle råtne for da vil det bare spise seg inn igjen etterhvert.


Deler av den indre platen her var så dårlig at jeg kappet den ut med dette verktøyet:

Dette verktøyet bruker jeg og til å kappe ut de gamle hjulbuene og tilpasse de nye og all kutting av tynnplate! det er helt genial! platenibler kalles den.

Sånn ble det med ny indre plate:


Dette ble også falset.

Fra innsiden:


Så var det til å lage ny plate som skal sveises inn. Dette klarte jeg å knekke til med en vanlig skrustikke





Det var det jeg fikk gjort idag.. Til fredag skal alt måles opp og sveises fast. kjipt å sveise denne platen på skeivt for da vil ikke fangern ligge riktig inntil. Var litt tricky det her, men det gikk veldig greit

Lite bilde av den glade mekkeren til slutt fikk endelig bruk for russedressen gitt hehe



Stay tuned
6TeleFoN - 17 år siden
Karma: 0
hehe,bruker du russedressen som mekke dress? bra arbeid du gjer med bilen, funne ut kas farge du ska lakke den i?
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Hehe, ja, det gjør jeg. Har bare lugget og støvet ned så.. går jo nesten i ett med bilen nå og hihi
Den skal nok bare lakkes opp i samme rødfarge der det trengs. Skal ikke være noe veldig fin finisch på den da den skal bli en morro/banebil.
Hobbymekker - 17 år siden
Karma: 0
Moro å følge med her lykke til videre
John Richard - 17 år siden
Karma: 0
Huff, bra du overtok prosjektet ellers hadde denne ligget i havnebassenget
CalibraT - 17 år siden
Karma: 0
Jobbes jo som en gud her. Blir virkelig saker dette tenker jeg. Stå på videre. dette blir bra
MaRiO- - 17 år siden
Karma: 0
trenger du veltebur ?
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Takker
Mario: Ja, gjør faktisk det. Hadde tenkt å gå for halvbur fra pedersenracing, men hadde vært rått med fullt bur.. eneste er prisen da: jeg har ikke veldig god råd:/ men send meg gjerne et tilbud på pm hvis du har eller kan skaffe til meg
MaRiO- - 17 år siden
Karma: 0
Eg har jo halvburet så står i min... Så kan jo gi et bud på det viss du er intressert

Eg ska skifta til full FIA godkjent bur...
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Aha Da er jeg interessert i det. Koster vel 1800kr for bur hos pedersen. Hva slags bur er det du ha? Skal du på omc treff til helgen? kunne jo tatt en titt på det da
MaRiO- - 17 år siden
Karma: 0
ja Viss bilen er på vegen.. viss ikke er det verkstedet et 20min fra utstillingå.. pluss du kjører forbi det når du ska heim

Dette koster nok litt mer en 1800 ja :S
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 1
God kveld i stua
Da har jeg vært i mandal og jobba litt igjen i helgen. Fikk sveist inn den plata ved bakfangeren, bygd ny innerskjerm og tilpasset og sveist på ny hjulbue.
Gjorde dette på 2 kvelder. Rimelgi sliten nå.
Her er noen bilder











Skal helsveise hjulbuen, eller hvertfall punkte det tett i tett. Fikk bare punkta den på idag. Sjekka at alt passer mead fangeren og det gjør det=) nå er det bare litt igjen i kanalen på venstre side, sveise ferdig hjulbuen og et rust hull i gulvet på førersiden så begynner det å nerme seg slutten med rustsveiseingen. Så det har gått med 4 helger på å ta all rusten og astolpen.
Oppdateringer neste gang det skjer noe.
God natt folkens!
CalibraT - 17 år siden
Karma: 0
ser har du, dette blir jo virkelig flott, du står virkelig på må jeg si. tror dette blir bra jeg
Loka - 17 år siden
Karma: 0
Dæven og dom! Her går det unna! Sykt inponert bare så det er sagt! Dyktig dyktig!!
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 1
Liten uppdate=) jobba litt med bilen idag. Var ikke helt i form så fikk ikke gjort så mye. Rydda ut alt som lå og slang i bilen, bytta til rød dør på høyre side, fjerna orginal luftfilterboks og vakset og rydda litt opp i motorrommet. Så tok jeg av framskjermer og panser.. Skal ikke på før bilen skal skrus sammen.
Litt bilder:




Her ser dere hvordan a-stolpen ser ut ferdig sveiset:


Ny dør:

Motor:

Og slik står den nå:


Nå er det ikke så mye sveising og sparkling før karosseriet begynner å nerme seg ferdig. Så blir det å bytte foringer og diverse slitedeler.
Hobbymekker - 17 år siden
Karma: 0
supert arbeid
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 2
Oppdatering:
Har vært i Mandal i helga og fått gjort litt på bilen, samt rydda masse sammen med Ruben. Flytta masse biler som stod rundt forbi og studd vekk en hel haug med calibra deler i låven.
Fikk tatt en del rust på venstre siden av bilen og frontplate osv.





Behandla alt med rustbeskyttelsesmasse og grunna frontplata.

Så hjulbuen:
Tynn stripe med glassfibersparkel først.



Så fiksa jeg rusten i kanalen ved skjøyten og inni døra bak lista. Noen bilder av hvordan jeg fikset det. Brukte vinkelsliper med flapdisk og punktsandblåser:



Før sandblåsing:

Etter:




Så må jeg si litt om dette middelet her:

Det er genialt å bruke på rust som er igjen etter du har pussa av det værste.. Dette middelet omdanner rust og gir en vanntett og hard grunning som du kan lakkere på, eller kjøre tectyl rett på. Genial å bruke!
Her er et bilde av a-stolpen før og etter behandling:




Før jeg gikk la jeg på litt zink grunning i tilfellet bilen må kjøres ut av verkstedet:



Det var det jeg fikk gjort denne helga Bare å spørre hvis noen lurer på noe
TnT - 17 år siden
Karma: 0
Helt vanvittig bra! Du leverer like godt hver gang Dom!
Stå på!
Ruben - 17 år siden
Karma: 0
Det gøye er at han gjorde lite på bilen i forhold til det vi fikk gjort rundt og i verkstedet
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Takk for det TnT Koselig å høre. Ja, var ikke masse tid jeg fikk på bilen i helga. Men fikk gjort himla mye denne helga totalt sett. Nå er det ca 1til 2 helger igjen så er karosseriet ferdig Har fått meg ny jobb nå og skal bli industrimekaiker Skal bygge store kraner. Så bli masse nytt å lære og kommer til å tjene mye bedre etterhvert. Så denne bilen skal tas gradvis vinter for vinter. Til slutt skal jeg ha en fullt rigga gatebil/bane calibra med 200 sugehester. Alt jeg kommer til å jobbe overtid på den nye jobben skal gå til en sparekonto til sugetrim. Har lyst på det største kitet til protrim. Koster ca 40lapper og skal gi 225hester. Men dette er kanskje 1 til 2år fram i tid. Nå til våren skal den rulle ut med økonomitrim, poweflex foringer og orginale bremser. Så blir det større bremser og trim etterhvert Gleder meg!
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 1
Liten oppdatering igjen Bilen nermer seg å være ferdig sveiset med stormskritt. Venstre kanal er ferdig behandlet. Slipt blank. Rustomvandler der det trengtes, zinkgrunning, et lag slipegrunning, lakk og så tectyl. Så la jeg på masse hulromsvoks på orginalskjørt festeskinna før jeg skrudde den på plass. Ruster ikke her igjen med det første!
Noen bilder av kanalen:




Så sveiste jeg igjen et lite hull inni hjulhuset mot kanalen og la på et nytt lag med understellsmasse her også:


Så prøvde jeg å skru på 14" felgene fra corsaen for gøy og for å måle litt med bredde og innpress.. 14" er veldig smått på calibra hehe



Felgene er 8" breie med ET20.. Så 9" *16" med et 15 bør gå på med litt valsing men dette kommer mye senere.

Så sveisa jeg igjen et rusthull i gulvet.


Og slik ser den ut inni. Nesten ferdig med å få ut asfaltmattene.


Til slutt lagde jeg til et innsugsrør og fant en 3" kobling og mekka til. I tillegg reiv jeg ut isolasjonen på torpedoveggen. Ble litt finere og sparte litt vekt her og


Det var det jeg fikk gjort på lørdag formiddag
Nå har jeg bestillt powerflex foringer til understellet og gleder meg til å få på dette og lakkere litt diverse understell.


NeonLars - 17 år siden
Karma: 0
Dette blir bra banebil...Blir gøy å bli med på omc til nesteår igjen...Da må jeg være kartleser igjen
spennende å se hvordan rundetidene blir i forhold til Cosaen.
Hobbymekker - 17 år siden
Karma: 0
Like moro å se hver eneste oppdatering her
Du gjør en drit bra jobb! Blir moro å følge med på hvordan dette vil gå videre!
Crazywheel - 17 år siden
Karma: 0
Du er seff velkommen som kartleser til neste år Lars Tror det kommer til å bli veldig morro

Takk for det Hobbymekker. Prøver å lage en god prosjekttråd som man og kan lære noe av. Må snart lage en del 2. Tenkte å gjøre det når karosseriet er ferdig. Må ogsnå nevne at jeg har fått tak i hovdesylinder fra en vectra uten abs. Så skal hive ut hele abs faenskapet og bytte bremsesylinder. Spare nok en del vekt på det og Så hvis noen trenger abs hjerne, eller andre deler så si fra. Skal prøve å "hjemme" mest mulig i motorrommet og få en clean look. Skal slipe ned doch16v på pluggdekselet og. Hadde bare ikke bestemt meg helt for det enda. Nye oppdateringer kommer plutselig
Novablack. - 17 år siden
Karma: 0
knallbra insats!
håper jeg får motivasjon til og resturere en calibra slik en gang til jeg og! men det orker jeg ikke med det første...
planting - 17 år siden
Karma: 0
ser bra ut dom... jeg følger med her hele tida vettu... hehe... har ikke kommet meg bort for å hente føleren enda... men skal få gjort det snart...
Roadkill - 17 år siden
Karma: 0
jeg trenger en abs motor hvis den blir kjæpe billig
ps liker og følge med hær-kjæpe bra prosjekt

Speedy Consales - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Hvor får man tak i det CAN TRUST middelet ?
Loka - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Fins mange lignende med samme funksjon, feks brunox som man får kjøpt "overalt". Har alltid brukt bronx jeg og veldig fornøyd med det!
Thalberg - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Brunox fikser biffen ja.
Burde være like standard som cd spiller i bilene til oss Calibra eiere hehe
Crazywheel - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Roadkill: Mener du den den blokka der alle bremserørene går inn? Du skal få det veldig billig hvis du vil ha den. Men kan hende det blir ca 1mnd til jeg skrur det ut. Må ta noen andre ting først.
Can Trust får du kjøpt på Felleskjøpet. Wurth har og noe tilsvarende. Er absolutt verdt penga! Var å jobba med bilen i helga til langt på natt på lørdag og noen timer på søndag.. Skal legge ut bilder og litt mer info snart
Thalberg - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
hvor får du all energien ifra ?
Crazywheel - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Vet ikke Er en hobby jeg brenner for så. Er veldig arbeidsom og tålmodig når jeg setter i gang. Nå har jeg ny jobb der jeg endelig kan jobbe så mye overtid jeg vil så idag jobba jeg fra 7-2130. Så nå går alle overtidspenga rett i bilen Bilen er så og si ferdig sveisa. Bare noe småpell igjen. Har hatt bilen i 3mnd og bare jobba litt i helger med den Syns det bare er gøy nå når jeg har en så grei plass å skru som hos Ruben! Stor takk til Ruben for at jeg får være der!
Camilla Bertone Turbo - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Hehehe, du står på du Domenic!!
Gleder meg til å se denne bilen ferdig, tydelig du liker å jobbe med dette
Crazywheel - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 1
Dette gjorde jeg i helgen:
Sveiste igjen viskerhull og 4 hull fra en vinge på bakluka. Slipte til en runding som passa oppi viskerhullet kant i kant. Så la jeg bare en asfaltmatte bit under sånn at den lå greit. Så var det bare å punkte den fast. Slipper da å tinnfylle og minimalt med sparkel



Så fiksa jeg litt på motoren. Slipte blankt pluggdekselet og lakkerte det fort og galt. Polerte innsugsrøret fort og lakkerte den ytterste ringe på luftfilteret sølv+ varmeskjoldet.

Sveiste ferdig rusten i gulvet og behandla det:

Så satt jeg mange timer og hakka ut neste alle asfalt mattene som var igjen. Dritt jobb. Ble en hel bøtte full med asfalt.

Gulvet og resten av bilen skal lakkeres rødt etterhvert og så skal jeg lage dørtrekk av tynne aluminiumsplater. Skal bli skikkelig rally stil i denne bilen
Tynna også ledningsnette litt går nå ingen ledninger inni hverken dører eller bakluke..

Gikk også over sveisene i kanalen og der jeg bytta a-stolpe.. Forsterka denne litt

Lukka igjen hullet inn til kanalen:

Så var jeg ute å kjørte litt med bilen Fikk bort motorvern lampa og lot bile stå lenge på tomgang, så nå sviver den som ei klokke ingen tikking lengre!
Her var den ute i sola

Det var det. Nå er det senga.
Hobbymekker - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
som alltid bra arbeid ;D
Speedy Consales - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Loka - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Som alltid er jeg inponert dom! Dæven og mye du får gjort på kort tid!
John Richard - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Utrolig bra arbeid Domenic. Må bli med deg bort til Ruben en dag. Ring meg

Ellers prøvde jeg å gi + poeng til alle de fyldige innleggene dine, men kom ikke helt i mål - brukte opp kvoten min, hehe.
Roadkill - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
ja jeg mener den blokka med alle bremsrøra går i ja-har god tid til og vente til du skrur den ut-bilen min starter ikke før 2009 den alikevell så
Crazywheel - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Den er grei Roadkill skal skru den ut og så gi beskjed til deg.. hvis jeg glemmer det så bare minn meg på det i den her tråden
streetracer - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
hvordan ble du kvitt tikkinga?
Crazywheel - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Lot den bare svive lenge på tomgang. Og så ruse den til sperra flere ganger når den er varm. Gjerne henge litt på sperra.
Crazywheel - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Da var powercap, chip og plugger, metallomspunnede bremseslanger, rådebolter, camberkit, fullt sett med powerflex foringer, og k-mac lavettforinger bestillt Så har jeg litt å pusle med utover vinteren Skal bli så digg å ut å kjøre med en bil der jeg vet at det tekniske er tipp topp
Loka - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Kan ikke få sagt det ofte nok! Goood work baby
MaRiO- - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Konge jobba.. . Ser du trenge et velte bur i bilen *hint*
Olejan - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
blir så jævelig gjennomført den bilen din! elsker dette prosjektet! stå på videre dom
calipower - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
driit bra jobba ende en fortapt Calibra reddet
Crazywheel - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Takk for det folkens Har gått mye fortere framover enn planlagt nå hjelper mye på at jeg har fått ny jobb og kan jobbe overtid for å få råd til dette spetakkelet

Mario: er interessert i buret ditt Sendt deg pm. Det passer nok fint inn i denne bilen ja
Bilen er nå chippa med eds chip og. Bytta hjerne med planting på søndag. Så får jeg snart en pakke fra tigerspeedparts med plugger til eds chippen og m-tech powercap Gleder meg til å høre lyden fra powercap/eds 7500rpm igjen det er rått!
MaRiO- - 16 år og 6 måneder siden
Karma: 0
å eg har svart deg
Stå på videre me bilen Dette blir konge
Crazywheel - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Liten oppdatering Har fått mane deler til bilen i det siste, og mer er på vei. Monterte m-tech powercap og noen røde slanger:

Så skulle jeg ned med traversen og lenkarmene. Av med grenerøret først:


Masse oljesøl her kan ikke ha vært spesiellt tett denne motoren.

Ned med traversen:


Så pressa jeg og Ruben ut di gamle foringene med presse og satt i polyuretanforingene
Forsterket lenkarmene. Di er bare punkta sammen på oversiden, så jeg tok å punktsveiste di på sidene også før jeg lakkerte di med slv hammerite lakk. Gjorde det samme med traversen og lakka stabstaget.






Skal bytte rådebolter, bunnpannepakning, olje og filter før jeg skrur opp traversen. Er litt rust som må tas på frontbjelken og under bilen.

Aasland - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Dette ble jo nice Stå på videre crazywheel, blir digg detta
Crazywheel - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Lurte på om noen formeninger om hva slags felger jeg burde gå for? Skal ha noen fine felger til cruising og noen egne til banekjøring.
Er disse det står mellom

1. Keskin kt1


2. Keskin kt8


3.CR7


4. Schmidt Space


Er fine alle sammen. Bilen skal jo se temmelig orginal ut, så heller litt mot en klassiker som 1 eller 3. Men fint å høre noen andres meninger
calipower - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
veldig fine felger alle egentlig men syns 2 og 3 var finest etter min mening da
planting - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
jeg ville ha gått for nr1...
Crazywheel - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Er nr 1 jeg har satt meg som favoritt og. Faen så vanskelig det her skulle være..
Og er kanskje på tide med del2 snart mye bilder nå..
Thalberg - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
jeg ser ikke bilde nr. 3...
Men selv har jeg veldig lyst på Schmidt Pace...
Har sett på dem på lenk.tuning. ser veldig spreke ut på bilene..
Og også noe ikke mange har.
Men nr.1 var også spreke da.

Edit, nå ser jeg bilde nr 3 foresten
Olejan - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
syns nr. 2 var ganske fine jeg...
Aasland - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
stemmer på nr 2 jeg
codegen - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
nr. 4
MaRiO- - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Nr 2, uten tvil

Kommer i helga å leverer velte buret til deg enten fredag elle lørdag
krizz21 - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
fire...uten tvil

gjespa faktisk når ej såg nummer en
Jodda - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Nr. 1.. Gromme felger. Jævli gromme.
Crazywheel - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Hehe, ser hvor forskjellig smaken er ja ikke noe lett valg det her nei.
Mario: Konge det=) er nok i mandal i helgen. Slår på tråden til deg imorgen.
Nr 1 er fortsatt min favoritt så går nok for di Tenkte å bestille felger i januar.
6TeleFoN - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
2
Lexmaul16v - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Jeg har de nummer 1 felgene.. Er tøffe de, tror det er 10x17" bak og 8.5x17 foran.. Ser grisefet ut bakfra
Crazywheel - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Kult det Lex Jeg skal ha i 9*16 med ET 15 bak og ET 25 foran. Di bør nå passe fint til en "orginal" calibra loock
Jodda - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Jeg syntes det var noe kjent med dem stian, lurte på om det var de du hadde. Hehe. Drit-tøffe felger. Anbefales
TnT - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Helt klart nr 4! Jeg har sett de på calibra i real life. Det er noe av det råeste jeg har sett!!!
Awax - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Synes nummer 1 jeg, med 10x17" bak med 255dekk Det er helt porno bakfra!
MaRiO- - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
nå har an fått seg veltebur og
Crazywheel - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Takk for handelen mister Da var pengene overført
John Richard - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Knallbra Domenic.

Jeg hadde nok tatt #2 av felger.

Når det gjelder felgene på bilen, kan de selges billig. Er vel greie banefelger - BBS Michael Schumacher Edition, hva nå enn det betyr.
Kosta 25 laken nye...(visstnok )
Litt småskader og trenger vel nye dekk, alle bud over 3.000,- godtas.

Nummeret mitt er: 41 91 75 15



Må få sett bilen på nyåret, dette året forsvinner jo uten at jeg henger med

Crazywheel - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Takk for det John Richard Hadde tenkt å snakke med deg om kjøp av felgene. Vi blir nok enige om en pris. 25veil er jo sykt kommer ikke til å bruke senterkoppene en gang så bryr meg fint lite om det er shumacher edition liksom hehe Nå må jeg bare bli frisk, (sykemeldt for tiden), så jeg kan få gjort noe på bilen igjen!
Har fått bekrefta fraktpris på felgene så bestiller keskin kt1felgene så snart jeg får feriepengene over nyåret nr2 blir for likt på asa felgene jeg hadde på den forrige calien.
Aasland - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Når du slenger i velteburet så krever jeg bilder

Ellers meeeeget bra arbeid! Blir det lakkering på bilen også? lakke hos ruben isåfall?

Stå på og god bedring med helsa
Crazywheel - 16 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Skal legge ut bilder når jeg monterer det ja Men blir nok et par måndter før det skal inn.
Takk for det. Skal lakkere det som er nødvendig hor Ruben i første omgang, så får jeg se om jeg tar hellakkering på den etterhvert. Vil teste bilen en sesong først. Er ikke vits at den skal bli så himla strøken heller for da blir jeg bare redd for å bruke den
Går bedre med helsa. Sykemeldt ut året. Fikk betennelse i et kutt i en finger som sprette seg raskt til hele hånda, så var innlagt på sykehus i seks dager. Kutta opp fingeren og inni håndflaten for å spyle senene. Kjipe greier. Må trene opp bevegeligheten igjen men kommer seg Kommer sterkere tilbake over nyttår
Blondy - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Steeeike å lang denne her 'tråden' hadde blitt :-O
Gleder meg som en liden unge t kjøretur Domenic
Novablack. - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
omg...!
for det første: lag en ny del

sykt bra arbeid,
og jeg ville valgt felg 2 eller 3
TnT - 16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
han har jo laget ny tråd. er bare at han var innlogget som Ruben når han gjorde det
streetracer - 16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
den billen hadde jeg likt å ha når han er ferdig...hehe...rusta er fjernet ordentlig....det er drit bra...
enda en calibra som kommer til å leve et par år ekstra
Dj_Devil - 16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
om ingen kjrasjer den
stitjo - 14 år siden
Karma: 0
trenger man ikke ta ut motor for og ta ned traversen?
stitjo - 14 år siden
Karma: 0
og hvor får man tak i middelet can trust

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!