Ressurser ▼
Forum :: Bilstereo :: Stereo Prosjekt
rosti - 15.02.2008 16:32:17
Karma: 0
Stereo Prosjekt

Har planer om å bygge om bagasjerommet til stereo. Har tenkt ut ganske mange ting jeg kan gjøre, men klarer aldri bestemme meg. Har begynt litt. lagt gulvet. Lager alt i sponplater og så trekker jeg alt i fleece stoff og så stiver dette av med polyester og så dekker over alt med glassfiber. Legger ut bilder etterhvert. Tar gjerne imot tips og triks fra alle. Ingen tips og triks er teite

Svar:

rosti - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Hvordan legger jeg ut bilder =S
Dj_Devil - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=26302

les her så finner du utav det.. gleder meg til å se bildene
Klodrik - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
kjøp dempematter til å legge rundt karroseriet i bagasjerommet, dette hjelper både på lyden, og skranglete deksler, vær særlig obs på dekslet i bakluka
pr0xZen - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Dekslet i bakluka?
rosti - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
ja hvilket deksel? =p Nå har jeg saget ut bunnen i bagasjerommet og så skal jeg bruke brønnen som "kasse". Brukte fugeskum til å tette skikkelig mellom plata og bilen. Så i morgen skal jeg sage ut noen former som går i ett med 12 tommeren for å bygge den opp.
Hadde egentlig mye større planer med byggingen, men så tenkte jeg heller at jeg gjør det litt enklere + jeg mister nesten ikke bagasjeplass. Skal ta litt bilder underveis....Tar imot mer tips
Eargasm - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
bilder?
rosti - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0

Her har jeg begynt å sparkle igjen sprekka i gulvet. Måtte kappe det i 2 for å få det inn.

her ser dere glassfiberen under sparkelet

Lagt mye silikon skum for å få det tett mellom bilen og plata.



Her har jeg begynt på hattehylla
rosti - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0

Dette er "spaceren" / ramma til suben.

sparkling ferdig =)

Hattehylla nesten ferdig.




Her har jeg lagt silikonskum på utsia så det blir lett å skjære til form på det.



Lagt 2 tuber med silikon for å tette skikkelig
rosti - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Så i dag skal jeg gjøre ferdig mesteparten. Mer bilder kommer =)
Håper noe her er av interesse =)
Hvis noen av dere synes jeg burde gjort noe anderledes så sputt ut. Så lærer jeg kansje til neste gang =)
Dj_Devil - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Ingen klager her.. Liker hva eg ser
pr0xZen - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Skal du ha en veldig utradisjonell form på "overgangen" mellom baffelen (der elementet sitter festet) og gulv? Hvis ikke ser jeg ikke helt hvorfor du ikke heller stifta fast noe gamle fleece-rester til ringen og gulvet, og dynka i polyester.
codegen - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
har du bare hatt det dærre silikonskum greia oppå glassfiber matta ell? må jo stive av med polyester
rosti - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
er jo ikke ferdig på de bildene. I dag ble jeg nesten helt ferdig. Kommer bilder i morgen. Jeg skar skummet i ca. den formen jeg ville ha det og så brukte jeg 2 bokser med finsparkel over hele for å stive alt skikkelig av og for å få den skikkelige formen på det. Så det sitter som bare f.... Så trakk jeg om alt i svart stoff....
rosti - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0





Så da var jeg ferdig =) Tar gjerne mot kommentarer
rosti - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Glemte 2 bilder....
Her ser dere at jeg har brukt ganske mye finsparkel for å stive alt mye bedre opp og for å få den runde formen og fin overgang til gulvet.
Pusset mye etter de bildene ble tatt så da ble det helt fint og glatt =)


pr0xZen - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Dette var ganske så annerledes Så ikke verst ut heller. Grattis

Forstår litt bedre bruken av skummet nå. Er ikke enkelt å få akkurat den formen man ønsker med bare glassfiber og sparkel. Glassfiber, polyester - silikon på innsiden, skum og sparkel utenpå glsssfiberen?
Dj_Devil - 16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Det ble bra fint Gratla
rosti - 16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
pr0xZen: Ja det stemmer det =) Ble ganske fornøyd med resultatet...Var ikke så vanskelig heller, men det tok bare litt tid pga jeg kunne ikke gjøre noe før det andre hadde tørket....men det gikk ivertfall bra =)
vegardaka - 16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
ikke værst:

ser bra ut

gleer meg til jeg skal sette i annlegget mitt.. det kom for 2 dager siden

vet ikke helt hvordan jeg skal ha det baki, men finner vell en løsningn på det å
rosti - 16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
ja du gjør nok det. Jeg visste heller ikke hvordan jeg skulle ha det. Så jeg begynte me å skjære ut gulvet, så tok jeg en del mål for å se hva som ville bli finest. Bare prøv deg frem så finner du utav noe kult =)
vegardaka - 16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
har akkurat bestilt meg basskasse

så får jeg se litt nøyere på det anlegget som ligger hjemme...P

kanskje jeg får til noe.

vet ikke når jeg får kobla det inn ennå..
opelftw - 16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
det der ble ganske så stilig
rosti - 16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
tnx =)
2.0 8v CalieMan - 16 år siden
Karma: 0
Åssen spiller det?
rosti - 16 år siden
Karma: 0
det spiller faktisk sinnsykt bra... bedre enn forventet

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!