Ressurser ▼
Forum :: Prosjekter :: Crazywheels 16v..
Crazywheel - 14.04.2008 16:15:11
Karma: 0
Crazywheels 16v prosjekt del 3. Motoroverhaling.

Ble ganske lang den forrige delen min så lager likegodt en del 3.
Har skrudd en del på bilen på lørdag og vært på rånetreff med den=) Bilen begynner å se bra ut nå Fikk montert opp fjærbeinene med nye hjullager, ny drivknute, ny speedometerwire, montert angeleyes lykter, svart panser og sabelt rattet.
Var ute å filma på søndag og fikk lagd noen kule små snutter.
Her kommer noen bilder og video Kommenter gjerne







Video:

[URL=http://s131.photobucket.com/albums/p281/dirslinger/?action=view&current=MOV01479.flv][/URL]
Er fornøyd med lyden og effekten Den er sinnsykt artig å kjøre! sinnsykt stiv og henger noe sykt i svingene

Svar:

Masterchief - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Den lyden er utrolig skarp og rååå
Da jeg kjørte bak dere med vinduene nede, hørte jeg det jomet i fjellvegger og hus.. Haha, var dødsfett
Merket også på vei ut til mones at det gikk ikke å følge den i svingene Det var nesten som å se en go- cart
nofear2 - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
nice sound
Taasaasen - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
PENT!! må være sinnsykt moro etter så mye arbeid....
Crazywheel - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Takk for det Masterchief. Ligger godt i veien ja. Men er ikke mest behagelig å kjøre langt med på dårlig vei hehe
Er gøy å få ut en bil man har skrudd maaange timer på og slitt for å få i stand. Kunne likegodt havna på dynga denne bilen.
Klodrik - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
bra arbeid er det ihvertfall denne bilen er noe for seg selv, og er skikkelig fin med original looken.
vegardaka - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
grom låt
Novablack. - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
dæven den rompa var feeeet!=)
NeonLars - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Den lyden må bare beskrives....Er drit rååått..Du har vært sykt flink DomAt du har klart å gjort alt, fra bare å lese og prøve å feile står det respekt av
Har ikke sett noen lignende biler noen annet sted og det er jo litt kult
Dj_Devil - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
detta var max kult
Crazywheel - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Tusen takk folkens=) Veldig gøy å høre
Hobbymekker - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Skikkelig rått herlig arbeid!
CalibraT - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
er det gjort noe med motor her da?

grom bil
NeonChris - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
sinnsykt tøff calibra, angrer litt på at jeg valgte å style min calibra nå
men du har ikke vurdert svart tak og bakluke?
Klodrik - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
neste blir vel jenvey spjeldhus??
Crazywheel - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Takker=) Er ikke gjort så mye i motoren. Filter, innsugsrør i aluminium, eds rådebolter, powercap og eds chip samt større eksos uten kat.

I helgen styrte jeg med å få lage fester til bøttestolene. Har bare fått den ene stolen foreløpig. Kjøpte sidemonteringsfester som skulle blitt skrudd rett i gulvet, men det bla bare noe knot så lagde noen vinkeljern gjenga opp m8hull og fikk festa bøttestolen på orginal understellet. Eneste var at stolen ble litt for høy så skal gjenge opp nye festehull så lavt som mulig. Får den nok ikke så lav som orginalstolene, men tror ikke det gjør noe med tanke på sikt og overblikk. Fikk også lagd et stabstag bak av en stabstag fra en corsa b som ikke passet. Sveiste og inn noen braketter som jeg skal skru fast et 40mm rør i som 6punktselene skal gå i løkke rundt. Er gjenga opp med m10 gjenger.
Noen biler:







Gjenstår mye arbeid for å få bilen fin nå, men det tekniske begynner å gå mot slutten.. Sliter litt med motivasjonen og innimellom. Har gått med en del helger og timer til nå...
Klodrik - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
hvor mye sa du bilen veide nå? regner med den sitter godt på veien ja
Crazywheel - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Sist jeg veide den var det 1100kg. Håpte på å ende opp med det når alt som er i er montert. Men blir nok bittegrann tyngre tenker jeg. Henger rimelig greit ja! Målte under bilen. Er ikke stor klaring fra asfalten og opp til bunnpanna og grenerøret. Orginalskjørtene er nesetn like lave som stylingskjørtene var på forrige calibraen min Homper å hopper når man kjører på dårlig vei. Nesten bare dekkene som fjærer hehe
Klodrik - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
oi! da burde jo dette være ganske rask til 16V å være? planlagt noen målinger?
Crazywheel - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Du mener at den så rask ut på videosnutten? Blir sikkert en måling på den iløpet av sesongen. Pleier jo å være mulighet for å benke bil på noen av omc sine treff Er syk respons når man trør inn gassen for å være en xe pga lav vekt og mindre rulleomkrets enn orginalt.
Haug Racing - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Bør få setet så lavt som mulig for å få lavere tyngdepunkt
Crazywheel - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
hmm, ja, sant det. Får se om jeg finner på noe lurt. Kanskje bare lage vinkeljern og skru fast rett i festene i gulvet til orginal ramma. Da mister jeg jo høyden som ramma bygger oppover. Men da har jeg ingen justering i stolen da men skal jo bare settes i optimal kjøreposisjon da
Aasland - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Nice dette eneste er jo at du har 10kg i vektreduksjon bare i takluka enda

en ting til.. noe du VIRKELIG må vurdere. DBILAS spjeld. kommer med tuv også
Crazywheel - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Den er jo kjekk å ha da=) tror ikke jeg skal gå sååå drastisk til verks
Kan jo ta helt av da.
Camilla Bertone Turbo - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Gromt dette, liker hjulene dine
NeonChris - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
skal vell være en smal sak for deg å ta vekk alt av motorer og div tull, slik at du bare har luka igjen?
Crazywheel - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Skal jeg først fjerne den så sveiser jeg bare igjen hullet og tar ned hele takluka med skinner og alt. Men det kommer nok ikke til å skje. Da kjøper jeg heller glassfiber panser og skjermer og skraper av understellsmassen før jeg gider det
Spjeldkit er på ønskelista, men vet ikke hvor mye mer penger jeg skal spytte i den bilen. Syns det begynner å bli nok.
iver - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Hvilken bredde og impress har du på keskinfelgene?
Crazywheel - 16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Felgene er 9*16" med et 25 foran og et 15bak Sitter 215/40 dekk på de.
Crazywheel - 16 år siden
Karma: 0
Legger ut noen nye bilder=) Fått igjen lappen. Vært på omc sør treff hvor jeg fikk pokal for treffets rånebil. Vannpumpa tok kvelden så den er bytta og skal sette på nytt registersett nå de nermeste dagene.
Noen pics:
Før/etter bilde

Opel det går i





Har ikke skjedd noe med bilen ellers da jeg har mye annet å styre med for tiden, men det skjer vel noe med den iløpet av sommeren
vegardaka - 16 år siden
Karma: 0
åssen går det med sideskjørtene du kjøpte av meg a?

en meget fin calibra du har
Crazywheel - 16 år siden
Karma: 0
Jo de ligger pent lagra i garasjen. Begynner vel på den andre calibraen til høsten.
Takk for det. Er meget fornøyd med utseendet. Nå trenger den bare et strøk med ny lakk så blir det veldig bra.
codegen - 16 år siden
Karma: 0
Nice work Crazywheel!

Artig og se noen satse litt orginalt ;D
Dorull - 16 år siden
Karma: 0
Bøyer meg i støvet for mekke kunnskapene dine crazywheel ^^ enormt bra jobb!

hvor mye vekt har du fått den ned i?
Crazywheel - 16 år siden
Karma: 0
Takk, det var jo hyggelig å høre. Har byde styla calibra før, så ville prøve å få en så rå som mulig uten plastik og glassfiber. Og det synes jeg at jeg klarte bra. Er nesten mer unik denne enn mange styla calibraer synes jeg.
Jeg veide den på trafikkstasjonen i mandal. Vekta sa 1100kg. Så den har vært på fatcamp i låven til Ruben og har slanka seg litt over 100kg. Ikke galt hehe
Dorull - 16 år siden
Karma: 0
riv ut dashen så har du noen flere kilo der å
Crazywheel - 16 år siden
Karma: 0
Det blir nok ikke biltilsynet serlig glad for, så det blir nok værende.
Aasland - 16 år siden
Karma: 0
Jeg tror at chrome angeleyes hadde vært bedre. de sorte ble litt anonyme føler jeg. Ble jo pent uansett, men tror chrome hadde blitt prikken over i'en

så litt merkelig ut med kun panser i sort.. en idè å lakke takluka sort eller noe? bare en tanke

Ellers meeeeeeeeeget bra arbeid føles godt med lappen tilbake?
Crazywheel - 16 år siden
Karma: 0
Chrome angeleyes kommer ikke på tale. Det tror jeg ikke hadde sett bra ut. Skal nok ha rødt panser på den etterhvert og muligens sveisa panserforlenger. Det svarte som står på nå er fra den andre calibraen. Ser bedre ut i real life enn på bildene.
Ja, var ikke feil å få tilbake lappen nei! bare prøve å beholde den nå!
Lexmaul16v - 16 år siden
Karma: 0
Nei? Jeg trodde det var meningen med svart panser jeg, ser jo dritbra ut
Radius_ - 16 år siden
Karma: 0
Må ikke finne på å tenke på krom angeleyes nei.. så rått ut med svart panser..
joacla1 - 16 år siden
Karma: 0
samme lyd som min det
Dorull - 16 år siden
Karma: 0
lakker taket og bagasjeluka sort å la panseret forbli sort

fått tilbake lappen? du mister den fort igjen om du fortsetter slik som på bildet hvertfall hehe
Crazywheel - 16 år siden
Karma: 0
Har tenkt tanken ja. Eventuelt å dele den i knekken langs siden på bilen alla o2re sin. Får se hva det blir til. Ikke noen hast med å få ny lakk på den. Nå skal den brukes. Har fått igjen lappen. Skal få kjørt fra meg på diverse treff i sommer så det går nok greit
Dorull - 16 år siden
Karma: 0
kunne vært kult om du tok slik jeg sa pluss stolpene da..men ikke ned på sidene slik o2re har.
Crazywheel - 16 år siden
Karma: 0
Ja, det hadde sikkert blitt kult. Planen var egentlig å beholde den så orginal som mulig. Tror jeg ville lakka listene røde hvis jeg skulle hatt tak/panser og bakluke svart. Blir litt for mye svart med svarte lister da tror jeg. Noen som kunne photoshoppa dette?
Dorull - 16 år siden
Karma: 0
ja det kunne blitt tøft....men kannnsje lakkert speilene sorte å listene rundt bilen pluss sideskjørtene i bilens farge?
krizz21 - 16 år siden
Karma: 0
ingen dum ide å dele lakken i knekken langs sida
Dorull - 16 år siden
Karma: 0
det er utbrukt å ta det i knekken nå da hehe..

taket, bakluke, stammene og speilene i sort. listene og sideskjørtene i bilens farge...tror jeg hadde vært rått
krizz21 - 16 år siden
Karma: 0
e vell 3 bila som har det til no....vell...utbrukt va no så
Thalberg - 16 år siden
Karma: 0
*skal bare bruke ringene* hehe
Haug Racing - 16 år siden
Karma: 0
Hehe, bildene lyver De bakskjermene var ille da jeg så den på Rudskogen, hehe
Fet lyd i den ute på bana da, men du hadde uflaks på 201 meter'n, skulle heller møtt en av de vectra'ne i første innledende du vøtt...
Thalberg - 16 år siden
Karma: 0
sant så sant...

http://i152.photobucket.com/albums/s197/Rex_47/Bilde004.jpg
glemte å ta med kameraet, så det ble mer et skildringsbilde...
Crazywheel - 16 år siden
Karma: 0
Hehe jeg skammer meg over de bakskjermene! Fikk bare ikke tid til å gjøre noe med det. Har heller aldri påstått at den er fin Fikk dårlig start på 201m var for hard på gassen så spant bare. Men bilen var himla artig å banen! Veldig god å kontrollere selv om jeg var heelt på grensen flere ganger
Crazywheel - 16 år siden
Karma: 0
Da har jeg altså vært på Opel Motorsport treff på rudskogen i helga Det var utrolig kult. Slenger ut noen bilder fra banekjøring og bremsing:








Sånn. Det var noen bilder fra helgen. Bremsa forøvrig 135hk på hjula. Motoren er frisk og rask Men kunne tatt ut 10-15hester mer bare med et bra datasprut. Får for mye bensin på 2000rpm og over 5500 går den for fett. Menmen.. Får se om det blir noe skikkelig trim på den med tiden.

Dj_Devil - 16 år siden
Karma: 0
ser nice ut dette du hadde det gøy antar eg?
Mortensen - 16 år siden
Karma: 0
Rå Calibra Crazy
Crazywheel - 16 år siden
Karma: 0
Jeg hadde det kanongøy! Eneste kjipe var at toyo proxes dekkene blir altfor varme ved hard kjøring. Så til neste år blir det toyo r888 slicks dekk. Kommer til å ha mye bedre feste da. Bremsene er helt sykt bra på bilen! På langsletta hadde jeg ca 160km/t før jeg bare trøkka hardt i bremsen, gira ned, slapp bremsa og bare la meg inn i svingen utrolig kult! Bilen er så stiv så man vet liksom akkurat hvor man har den.
Video fra bremsingen:
[URL=http://s131.photobucket.com/albums/p281/dirslinger/?action=view&current=MOV01909.flv][/URL]
[URL=http://s131.photobucket.com/albums/p281/dirslinger/?action=view&current=MOV01914.flv][/URL]
Tony16 - 16 år siden
Karma: 0
Hei! Hvordan felger har du? Merket liksom? Og hva er dimensjonen på dem og dekkene?

-Tony
Roadkill - 16 år siden
Karma: 0
keskin
bent87 - 16 år siden
Karma: 0
type: KT1
bent87 - 16 år siden
Karma: 0
fortell meg nå

hvor mye gir dette oppsettet i motoren da?
"Er ikke gjort så mye i motoren. Filter, innsugsrør i aluminium, eds rådebolter, powercap og eds chip samt større eksos uten kat."

og senkingen var 80/60?
Skimmy - 16 år siden
Karma: 0
få på Toyo Proxes R888, 195-50-15. med rette luftrykket, så vil bilen sitte noe sinnsykt!.. hvordan dempere å fjære har du?
bent87 - 16 år siden
Karma: 0
nei du bør heller gå for noen 14" dekk. og helst med ispigger
Ole - 16 år siden
Karma: 0
mye måtte du ut med for KT1 ? og hvor handla du ?
Crazywheel - 15 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Da er jeg igang med toppakningbytte på denne. Den lakk litt kjølevann i sommer så mistenker lekkasje i toppakakning. Skal ta av toppen, plansilpe den og bytte ventiltetninger. Så blir det å montere stolene og sekspunkt selene=) Gleder meg til OMC rudskogen treffet 1-2.august=)
Crazywheel - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Oppdatering. Har ikveld jobba noen timer med toppen til denne bilen. Skal bytte ventiltetninger på alle ventilene. Begynte med eksosventilene siden de er verst. Biltema fjærspenna mi nådde ikke helt ned i hullet til ventilen, men løste det med å kutte til et 25mmrør ca 20mm langt og brukte som spacer.

Tok ut en og en ventil og gjorde alt rent. Var mye sot på ventilene på både ventilstamme siden, og mot forbrenningskammeret. For å rense ventilstammen satte jeg ventilen i batteridrill og brukte matteklutt med litt 5-56olje i for å pusse vekk sot. På andre siden brukte jeg rondell da det var ganske tykt lag.





Var og mye sot i selve eksoskanalen i toppen. Slipte det vekk med en fres på batteridrillen. Porta likegodt kanalen litt og da jeg først var i gang. Tok ikke ut så mye, men runda av skarpe kanter, spes rundt området inn mot ventilsetet. Pussa over med 280sandpapir etterpå. Ble glatt og fint. Blir nok litt bedre flow her nå



Ble ferdig med alle eksosventilene. Nye tetninger er på plass. Satser på å ta innsugsventilene imorgen. Så er det bare å hive den til planing, og så montere den Blir gøy å se om jeg merker noe forskjell.
John Richard - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Reodor Felgen er i gang igjen ser jeg.
Genialt. Blir spennende. Er digg at det er Calibra på gang her i Sør igjen

Classic - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
måkke finne på å runde noe eller i det heletatt pusse på ventilsetet!

hvis du mot formodning mente ventilstyringen,
så skal det være "skarpt" slik at luften går klar.
Crazywheel - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Ja, godt å være i gang igjen=)
Classic: Har ikke slipt noe på ventilsetet. Men er en kant i selve toppen rett før ventilsetet som jeg har runda litt. Har bare gjort reint selve ventilsetet og ventilen. Gjorde ferdig toppen idag. Tok innsugssiden. Porta og innsugskanalene litt. Skal se om jeg får plana den imorgen og montere sammen til uka.
Ruben - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
dom.. fikk nettopp lønn fra meieriet.. 8200 utbetalt etter 50% skatt! vi må få ringt de ebay-folka, for jeg har enda ikke fått noe svar.. jeg er ikke hjemme før sent i morra, men du kan låse deg inn i kjelleren..
Crazywheel - 15 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Ble ferdig med toppen torsdag kveld. Nå er den hos autoteknikk til planing Så blir det å sette sammen motoren til uka. Skal snart montere bøttestoler, 6-punktseler og masse instrumenter osv inni=) Skal bli bra å få den litt mer racerigga
planting - 15 år og 1 måned siden
Karma: 0
hvor langt har du kommet nå dom?
Crazywheel - 15 år og 1 måned siden
Karma: 0
Har ikke fått gjort noe mer. Vært bortreist i påska. Skal se om jeg får på toppen iløpet av uka, men tviler. Hvordan går det med din bil da?
planting - 15 år og 1 måned siden
Karma: 0
holder nå på med et nytt karosseri til omegaen min pga omreg problemer,
ellers ikke så mye nytt herfra,
du får si ifra når du er på verkstedet neste gang, så tar jeg meg en tur ned.
JM16v - 14 år siden
Karma: 0
skjedd noe her på 1 år da?
Crazywheel - 14 år siden
Karma: 0
Hei. Vært treig med å oppdatere her. Har ikke skjedd så mye med denne bilen pga jeg har kjøpt hus og har brukt mye tid på å pusse opp huset og garasjen. Nå begynner det å bli klart i garasjen for å skru litt igjen. Har tatt ut motoren av bilen da det viste seg at toppen ikke har overlevd da den frøs for 2 vintere siden. Skal sette på en brukt topp. Holder på å fikse opp bruksbilen min for tiden, men så snart den er ferdig fortsetter jeg på denne. Legger ut noen bilder av bilen og garasjen som begynner å bli veeldig grei =)






Bilen skal plukkes helt frahverandre, skal ta av begge bakskjermer og kanaler og gjøre alt ordentlig. Sandblåst og lakkert understell, montere bøttestoler 6punktseler osv inni. Så blir det turbo på denne da jeg har bestemt meg for å kutte ut 8v turbo prosjektet mitt og konsentrere meg fult om denne. Når den blir ferdig det vet jeg ikke, men kommer til å oppdatere her framover når det skjer noe. Nå står bilen bare på utsiden av garasjen uten motor og venter på å komme inn i garasjen igjen.
Hobbymekker - 14 år siden
Karma: 0
Supert Domenic! Skal følge med!
Og en meget fin garasje du har fått deg!
Crazywheel - 14 år siden
Karma: 0
Takk for det =) Er noe slikt jeg alltid har ønsket meg. Eneste som mangler er løftebukk, men det har jeg ikke takhøyde til. Hvordan går det med dine prosjekter da Jonas?
Hobbymekker - 14 år siden
Karma: 0
jaa løftebukk skulle nok de fleste gjerne hatt.. jo det er stått veldig stille i sommer gitt.. levd livet litt.. hehe, men har satt igang med å få calibran klar til salg nå så når den er borte blir det å sette igang igjen med vectran som har støvet ned. Ligger en del gromdeler og venter på den

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!