Ressurser ▼
Forum :: Motorteknisk :: fysisk forsjell..
Novablack. - 22.09.2008 19:55:28
Karma: 0
fysisk forsjell mellom c25xe og x25xe

er det d?

Svar:

codegen - 16 år siden
Karma: 0
nope, helt identiske. Er ikke det store som er forskjellen på disse motorene. Ta en titt her: http://www.cavweb-forums.co.uk/showthread.php?p=1959436 og ang. fysisk forskjell: http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/130257-c25xe-x25xe-v6-engine-dimensions-differences.html

Cavweb og migweb forumene er kjekke :=)
5 små - 16 år siden
Karma: 0
første bokstaven i et opel motor nr er relatert eksos tallene er volum
de ander er ang. topp/topper
Novablack. - 16 år siden
Karma: 0
det som ante med ja...

og 95 mod calibra er vel levert med x25xe?
mener det var ett skille i 93 iallefall..

en som kjøpte motoren jeg hadde som mener at den ikke passer i vektra b som kom med 2,5 org..

annen bunnpanne og ledningsnett så han mente den jeg hadde var en c25xe....men anyvay er det jo bare og bytte over det da og motorfester etc hvis det ikke er noen anne forsjel som jeg ikke vet om?
Novablack. - 16 år siden
Karma: 0
leste litt og innsuget og annen motorstyring er annerledes på vectra b

men bare og bytte over det da
codegen - 16 år siden
Karma: 0
står jo på motoren hvilken det er da. er vel ikke noe forskjell på x25xe og c25xe, annet en det som sto på de forumene? x25xev derimot er det vel litt forskjeller på, men ikke i dimensjoner
Tombly - 16 år siden
Karma: 0
cen og x en i starten fotteller bare at de tilfredstiller forskjellige utslippskrav
Spriti - 16 år siden
Karma: 0
Dimensjonsmessig er vel blokkene og topp likt, men X25XE blokka er beregnet på høyrere oljetrykk og har større deler i oljepumpa og større oljekanaler i blokka. Disse igjen skal passe bedre mot løfterne i toppene som kom med vectra b, men X eller C fra calibra har samme topp.

Som nevnt er c og x i forhold til avgass. X'n har vel to lambda sonder og X i vectra b ble vel og montert med EGR ventil.

Begge ble vel levert med F25 kasse, tror samme gjelder for vectra b ? Automatkasse er jeg litt usikker på men her mener jeg det er noen forskjeller i bunnpanna. Ellers er det vel som nevnt i forum linkene over, motorstyring og innsug, spesielt mot vectra b.

X25XE ble vel først levert i calibra mot slutten av -96 ?
Aasland - 16 år siden
Karma: 0
2.5 L 24-valve DOHC 'Ecotec' V6 - 170 PS (125 kW) (1993-1997) (C25XE) '94-'96; (X25XE) '97
pr0xZen - 16 år siden
Karma: 0
Second that, Spiriti. Noen av de siste calibra v6 som ble levert, hadde også EGR-ventil.

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!