Ressurser ▼
Forum :: Generelt :: Mjøstreffet 200..
Pep - 22.10.2004 19:14:39
Karma: 1
Mjøstreffet 2005 - Vålerbanen - Påmelding!

Treffet vil foregå fra lørdag 25.Juni - søndag 26.Juni 2005. Det vil bli overnatting på Vikingskipet Motell i Hamar, det blir premierte konkurranser i bil og bilstereo, show off, cruising mjøsa rundt, grilling, gocart, fest og kjøring på Vålerbanen!! ALLE Calibra-eiere fra hele landet er velkomne til å være med på dette!

ALL info, påmelding og oppdateringer for Mjøstreffet Vålerbanen 2005 finner dere her:


>>>>>>>>>> HTTP://WWW.MJOSTREFFET.COM <<<<<<<<<<


Svar:

Killycalibra - 20 år siden
Karma: 0
hva er absolutt siste frist da?
Pep - 20 år siden
Karma: 0
26.november bør vel holde. Men regner med (og håper) at de fleste har meldt interesse før den tid.
sokk - 20 år siden
Karma: 0
er 99,9% sikkert at jeg kan være med. med mindre noen i slekta dør
Pep - 20 år siden
Karma: 0
Så sign up maaan
Killycalibra - 20 år siden
Karma: 0
må nok tenke litt på dette.. men da vet jeg jjo når fristen er..
Haug Racing - 20 år siden
Karma: 0
Vålerbana er genialt (jeg bor like ved)
er nok ganske sikkert at jeg kommer, hvis bilen klarer seg gjennom vinter`n...
Pep - 20 år siden
Karma: 0
Vet ikke om dere kanskje har glippa noe info over men:

Det som da ønskes er at de som er SERIØST interessert i å være med på dette, skriver her:

-Sitt nick og fornavn
-E-postadresse
-Mobilnummer
-Ønske for dato
-Og eventuelle forslag og synspunkter
sokk - 20 år siden
Karma: 0
-MadawC/Alexander Brude
-Madawcz@hotmail.com
-48292760
-Datoen er et godt spørsmål Da det er tørt og fint vær
-jeg er sjuk og fucka i hue så jeg klarer ikke tenke ut noen synspunkter eller forslag
Haug Racing - 20 år siden
Karma: 0
-KnugeN / Joachim Haug
-jmh_alpha99@hotmail.com
-41691173
-dato veit jeg ikke før jeg har sett terminlista for go-cart løp neste år (prioriterer et viktig go-cart løp først!)
-forslag/synspunkter: Vålerbana!!! fri kjøring...! uten instruktører, det er bare bortkasta penger...!
sokk - 20 år siden
Karma: 0
tror nok vi må ha in struktører for å få lov til å kjøre der.
Pep - 20 år siden
Karma: 0
Det er helt riktig MadawC. Vi må gjennomgå teori og runder med instruktørene hvor vi lærer teknisk å kjøre på banen. (Det var vist veldig lærerikt, og kom til å bli en opplevelse vi sent glemmer ) Måtte det for å få godkjent å kjøre der. De kunne ikke slippe en haug med gærninger utpå banen Hehe..
sokk - 20 år siden
Karma: 0
Haug Racing - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
da så... men et slikt kurs kunne da jeg ha holdt... da blir dt mye biligere, koster dere en halv påmeldingsavgift og en halvliter fanta
sokk - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
jeg kan holde kurs i uforsvarlig kjøring
Perry - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Mad(Dog)awC stemmer det hehe kræsjkurs i uvettig kjøring neida du klarte deg bra du hehehe flott unnamanøver av både pep du og audien

Pep:
Per Arne Øvrum (Perry by friends)
zaphire80@hotmail.com
98474187
Alle datoene passer for meg hittils.
Ideer ?...hm...
synspunkt... Glimrende jobb Pep
sokk - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
hehe skal faenmeg montere kamera i bilen min så du får sett den ufattelig uoppmerksomheten min i trafikken er helt utrolig
sDf^ - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
sDf^ / Amund Lunde
alunde@lopus.no
92099756
Alle datoer (fint vær?)
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Madawc: Kunne du tenke deg å bli med å sette sammen treffet?Vi har jo allerede fått ganske god kontakt,og du er jo i nærheten Er ikke mye jobb. Noen telefoner hit og dit og sånt no.
Perry: Er Per klar som kameramann igjen eller? Trenger forsåvidt en til og...kanskje meg selv
Perry - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
jeg nevnte muligheten for vålerbanen og han gliste bredt så jeg regner med han er med ja
Dashey - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 1
-hvis- jeg har perm fra militæret kommer jeg
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Det er bra Perry Er nok en fordel og ha ett par kamera hvertfall, slik at man får klippet sammen noe ordentlig fett! Bra Dash-X
Perry - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
ja et par kameraer vil fungere bedre enn ett
John Richard - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Dette er ett utrolig bra initiativ, dette kan jo bli ett kult treff. Jeg er litt nervøs når det kommer til å hive bilen min på bane, men, men...

Melder meg ikke på enda, må nevnes på hjemmebane dette ja...selv om vi snakket litt om det etter vi så filmen da

Stå på!
sokk - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Pep: selvfølgelig
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Konge
sokk - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
^^
sokk - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Pep: bare å si hva som skal bli gjort det.
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Jupp, det kommer vi frem til. Blir det nok folk som melder interesse (at dette blir en realitet) blir det deretter straks ting å ordne
sokk - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
^^ kei
wanvik - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Dersom jeg får lov å komme med Vectra 2000 er jeg veldig interessert!

wanvik:
bjorn.edvart@opelturbo.com
Bjørn-Edvart Wanvik
93049440

Samme hvilken dato det blir..
Forslag/synspunkter: Anbefaler alle som ikke har vært med på noe lignende å følge godt med på kurset, mye nyttig info!
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Ja skal vi tillate en Vectra (denne gangen) da folkens? Greit for meg... Har du ikke Cali? Lånebil?Eller?
Perry - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
hehe funker for meg
wanvik - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
har ikke calibra nei..
sokk - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
så lenge det er en opel så bør det da vel gå greit
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Vi sier så. Bare den blir litt gjemt i mengden av Calibra så Hehe...neida kødda
sokk - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
hehe. alltid kjøre bakerst
yorock - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Bare det ikkje tar av med andre biler så. helst bare Calibra men Vectra A er jo Calibra så og si. men eg tror hvertfall eg er med på treffet. reiner med og ha bilen på veien da og da er det bare og få med meg Tempel,Thomas, Camilla, Kjartan Cantano og gjengen fra bergen Gidder hvertfall ikkje kjøre alene... hvet faktisk om 4 calibraer til på sotra som ikkje er på forumet men som kansje har lyst og vere med
Er faktisk 15stk fra bergens områdett som har en feit calibra. hadde vert kult med 15calibraer i kollone fra bergen til hamar da men tviler på alle kan da men hadde vert en god drøm som eg ikkje hville voknett fra.
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Det hadde vært kult! Stå på å få dem med Dette blir gøy azzå!!
sokk - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
faen dette blir saker
calibra cab - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
yorock: kan svare deg med en gang; jeg stiller ikke opp, blir nok med det treffet i kr.sand, i tillig gidd jeg ikke love noe nå før fristen går ut,da er det jo ett halvt år igjen til treffet, masse kan skje på den tid,
Dashey - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
er som thomas E sier da..er jo umulig å si at man skal være med 6mnd før treffet..for min del er dette klin umulig pga jeg skal i militæret i januar..

menmen..får jeg perm er jeg med på resten av treffet iallefall
Perry - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
er meget mulig for min del... med mindre begravelse eller slike ting kommer i veien... men tvilsomt...
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Jeg forstår at det kan være vanskelig å planlegge noe så lang tid på forhånd, og jeg må bare beregne at noen få ser seg nødt til å trekke seg osv. Og det er alltid noen som ikke kan. Men søknad på Vålerbanen må foreligge innen 1.desember, og da må det bare bli slik om vi skal få kjørt der. Men de som har skikkelig lyst til å bli med på muligens det råeste calibra-treffet hittil, har her en mulighet. Men må da ofre en helg med uviss dato (foreløpig) i mai/juni. Fast dato blir kunngjort så fort søknaden er godkjent Vålerbanen.
Pocahontas - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
-Pocahontas;
-Lisa Marie
-lisamarie_hole@yahoo.no
-99792073
-Kunne tenke meg en helg i Juni, men spiller egentlig ingen rolle
-Har ingen forslag foreløpigt men jeg synes at hele idèen om Calibra treff er super!!
Spriti - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Passer det med evt. perm i forsvaret så kan det nok hende jeg tar turen. Men dog har jeg og Vectra 2000
Tror TnT snakket om treffet så
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Lisa Marie: Takker! Skal stå på for at dette blir knallbra
Spriti: Bra, kanskje enklere for deg når vi har fått den endelige datoen fra Vålerbanen..
Pocahontas - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Pep; Jeg håper det er mange som stiller opp.. Jeg har aldri vært på slike treff før!! Gleder meg!!
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Jeg og Dette bør bli morro!
Perry - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
tror uansett treffet blir maks for oss som deltok i oktober i år iallefall hehe...
CalibraJimmy - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Blir de något av Skandinaviska träffen?
http://www.calibraklubben.com/forum/showthread.php?threadid=2519
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Bør vel bli maks for det fleste dette skulle jeg tro
CalibraJimmy: Ingen aning....(ta det i annen thread)
sokk - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
blir morro å leke seg på bane !!!!!!!!!!!!!! gleder meg sykt
Dashey - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
EDIT : jeg har da oppdatert den svenske forumposten "skandinavisk treff" og linka til denne treaden ..kan hende det blir et digert treff da hvis svenskene kommer
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Dash-X: Det tror jeg du skal rette opp i. Ingen av oss har fått noe info om det. Og vi har heller ingen planer om å ta ansvar for ett skandinavisk treff. Ber deg SNAREST om å rette opp i dette!!
sokk - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
det er treff kun for hele landet. Står jo på forsiden!
Dashey - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
det var ikke helt det som var meninga med posten min da.. "calibrajimmy" spurte jo hva som skjedde med det treffet og jeg sa det var avlyst..men hvis du bare vil ha nordbaggar skal jeg gjerne fjerne hele posten

EDIT : da er den fjerna..
sokk - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
bra
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Flotters
Dashey - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
pep : hvor har du fått det fra? jeg sa at det var avlyst MEN at det var et annet norsk treff de evt kunne dra på istedenfor.. uansett så er linken hit fjernet ( da kommer de vel til kristiansandstreffet istedenfor )
Perry - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
å den der var slem hehehe såååå slem..
Tror vi kjører norsk all the way først kanskje og så kan vi se litt på det større bildet etterhvert som vi i "ledelsen" blir litt mere proffe på dette.
Dashey - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
perry : jau..it's your show svenskene er iallefall gira på banekjøring..er jo noen som ville kjøre fra norrland og det er jo langt faenivold
Perry - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
vel... blir det for mange kan dette fort bli kaos også.. har alt for liten erfaring med arrangering osv... vi prøver å sette isammen et godt treff hvor ingen liksom blir glemt på en måte..

Vet ikke hva du Pep tenker jeg?
sokk - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
sant det perry
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Helt enig Perry. Treffet er ment for calibra eiere over det ganske land. (står også på forsiden). Begynner vi å ta inn skandinavere i tillegg kan det faktisk bli for stort ansvar for oss. Både med tanke på overnatting og vålerbanen. Kontrakter, betalinger, avtaler, tidsplan osv. Det er mange ting som man da måtte tatt enda større hensyn til med helt andre planer og avtaler. Noe vi ikke har tatt høyde for. Det er ikke aktuelt denne gangen desverre. Vi ønsker å lage ett treff hvor alle deltagere her inne (og calibra eiere ellers i norge) blir fornøyd.
Men kanskje ett skandinavisk treff en annen gang?
Dashey - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
iallefall ..hva er absolutt seneste frist til å melde seg på banekjøringa egentlig ? må dere melde inn et visst antall som skal kjøre på banen 1des?
Perry - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
søknaden om baneleie MÅ foreligge før 1 des. så absolutt siste frist er vel slutten av november.

EDIT: dette svarte Pep på forrige spm ang. siste frist:
Pep - 22.10.2004 23:47


26.november bør vel holde. Men regner med (og håper) at de fleste har meldt interesse før den tid.

sds

Perry - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
søknaden gjelder vel bare for leie av banen pluss instruktører... ikke om hvor mange som skal være med tror jeg..

Men med tanke på kostnadene så vil det være en stor fordel for alle at vi har et utgangspunkt før søknaden blir levert. Kommer det færre enn 20 stk blir det koste oss endel kroner.

VÅLERBANEN:
Pris for leie av banen: 2000,- pr.time
Pris for instruktør: 1500-2000,- pr. stk.

Eksempel: Er vi 20 stk, så vil det koste ca. 13.000,- totalt, altså ca.600,- pr.deltager. (4 timer, 3 instruktører).
Pris pr.deltaker blir omtrent det samme uansett, færre deltagere blir færre timer og instruktører. Og visa versa.
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Dash-X: Skjønner hva du mener. Man kan også melde seg på i etterkant av fristen, men vi er avhengig av ett betydelig antall melder seg på nå innen søknadsfristen 1.desember.
Dashey - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
ahh..har dere en øvre grense over hvor mange som kan være med egentlig? tenker på antall pr instruktør etc
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Ref: "Pris pr.deltaker blir omtrent det samme uansett, færre deltagere blir færre timer og instruktører. Og visa versa."

3-4 instruktører holder til 20-30 stk. Blir vi flere må vi leie inn flere ja.
Dashey - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
grunnen til at jeg lurer er fordi jeg gjerne vil være med men det er umulig for meg å svare før i mars tiligst pga jeg skal inn i rekrutten i januar..

men dette høres bra ut! keep up the good work
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Jeg skjønner. Du vil ha muligheten selvsagt. Takker, vi skal stå på
Skage - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Hvor skal du a dash x,,jeg er kalt inn 5 januar til sør varanger,skal møte på sessvollmoen!!
VET dette er OT,men måtte bare spørre!!
Dashey - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
offtopic : skal i marinen jeg..til madla! det kunne jo vært værre...
Timmy - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
10-12 er det jo treff i Kr Sand, så helst ikke da.. 21-22 mai hadde passet best, slik at det hadde blitt litt tid mellom treffene. Da kunne jeg tenkt meg å kommet...
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Javel,er det?Hvor står det her inne? Men nei da bør vi ikke la treffene krasje. Men alt er opp til Vålerbanen når søknaden er levert. Men vi legger inn sterke ønsker om en dato.
EDIT: Alternativet 10-12.juni er fjernet slik at treffene uansett ikke vil krasje.
Haug Racing - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
kunne ikke treffet på vålerbanen erstatte kr.sand treffe... var jo treff der i fjor...
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Har faktisk ikke sett noe info om at det er treff i Kristiansand i de tider her inne jeg.. viste det skulle være treff der, men ikke sett noe om når.
Men skulle tro Vålerbanen er #1, forhold til muligheten med å kjøre på bane
NeonLars - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
hehe..In your dreams Gutter...hehe...Kr sands treffet er under konstruksjon nå...kan ikke bare legge det på is...vi har store planer for treffet i juni!!
Killycalibra - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
som hva da?
NeonLars - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Glattkjøringsbanen i kr sand...drag på evje...db drag+++ røper ikke alt her...
Killycalibra - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
høres jo en del bedre ut enn det som var i sommar da...
dette kan bli morsomt..
NeonLars - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
jepp...det skal være myyyyye bedre enn det i sommer...
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Men hvorfor ikke justere dere i forhold til dette treffet som allerede ble lagt ut for 14 dager siden? Sålenge dere holder på å konstruere det enda. Blir jo litt tåpelig dette..
sokk - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
synes treffene bør justeres så de ikke krasjer jeg.. blir da mye lettere for de som vil være med på begge treffene.
Crazywheel - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
er enig med dere. treffene bør arrangeres med helst litt tid imellom og at de ikke krasjer selfølgelig! vi er ikke sååå mange cali eiere i norge at vi trenger å ha to treff samme helg!
Timmy - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Vi har jo satt datoen for over en måned siden.... Det står i kalenderen... Men det er jo bare å ta mjøstreffet i mai så er det jo ordna...
Perry - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
alt ang. dato og slik for MT2005 svever omkring hva Vålerfolka har og si... hvilken dato vi får reservert banen og slik...
wanvik - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Dere må jo ta hensyn til når Vålerbanen evnt. er ledig!
Er ikke SÅ lett for slike grupper å få tilgang til de store banene, og en kan nok ikke bare velge og vrake i helger der....
NeonLars - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Juni treffet har dere visst om i snart et halvt år...Vi ses neste år`???Ja you bet!!!treff komiteen er Slepphendt,Crazywheel,Slinkey og meg...(for de som lurte.)
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
NeonLars:Ja neste år er vel neste år en gang.
Wanvik: Ja trenger ikke fortelle oss det. (se over).
Slepphendt: Vi har desverre ikke sjekket hver eneste dag i kalenderen ut 2005....
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Hmmm, kunne tenkt meg på begge treffene jeg, men treffet i kr.sand er jo avtalt som at det skal gå hvert år i juni, og jeg kommer dit, som lovet!
Vi hadde det i allefall fint i kr.sand sist, og håper på at det blir en tradisjon

Pep: Håper dere kan få deres treff i mai eller noe, bare at det ikke krasjer med kr.sand... sikkert mange som kunne tenkt seg på begge treff.
NeonLars - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
pep:om du kommer på kr sand treffet skal jeg love å få med meg 8 calier på deres treff!! deal????
Perry - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
jeg kommer til kr. sand iallefall må spionere litt på andres treff også
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Treffet blir 21-22.Mai,28-29.Mai eller 4-5.juni. (Dato bestemmes av Vålerbanen utfra de helgene vi ønsker mest).
NeonLars: Bare å melde seg på det
Jeg kommer meget trolig på treffet i Kristiansand ja. Får vel ta igjen for at jeg ikke var med sist..
Perry - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
vi har noe uoppgjort der nede Pep kjører isammen vi? another post another day i know
NeonLars - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
thats the spirit foks!!!
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Perry: Det gjør vi..... om du har Calibra'n din fortsatt
NeonLars: Det blir bra! Men vi må se noen påmeldinger her da altså
Perry - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
hm... jeg skal kanskje vise bilen til ei nedi hamar t uka... da jeg snakka med henne om det så fikk jeg klump i halsen... jeg vil ikke selge gjør dritvondt bare tanken... kanskje jeg sier den er solgt eller noe... jeg håper iallefall at jeg har calibra t neste år og.. men jeg kommer uansett til å ta turen innom treffene (spes. Mjøstreffet for det er barnet mitt det ) uansett om jeg kjører ford eller calibra hehe... må se og møte de folka som er her
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Du har vært vannvittig uheldig med bilen Perry. Det er nesten tragisk at du kanskje må selge Calibra'n pga det. Men det er mange,mange flotte eksemplarer av Calibra tilsalgs. Hva med å sjekke ut det? Du kom uten Calibra på sist treff, hadde jo vært snaks om du denne gangen kom i en Calibra da! Sorry off topic.
NeonLars - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
hvor melder jeg meg på-???
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Som tatt fra oven:
De som seriøst er interessert i å være med på dette, skriver her:

-Sitt nick og fornavn
-E-postadresse
-Mobilnummer
-Ønske for dato
-Og eventuelle spørsmål, forslag og synspunkter.

Supert NeonLars
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Treffene vil ikke krasje Camilla.. så du (og alle andre forsåvidt) har en mulighet
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Den er god, om det blir helgene etterhverandre, får jeg bare ta en ukes ferie på sør og østlandet, lite vits i å kjøre frem og tilbake, frem og tilbake til bergen, det blir litt mye.. hehe, ser frem til dette jeg, men aventer med påmelding til jeg vet mer om datoer og slikt.
NeonLars - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
kan jo overnatte hos meg nå som jeg er singel og greierhehe...
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Vi ønsker å få til slik at så mange som mulig kan være med. Og passer ikke datoene over, så skriv gjerne her en helg det ønskes at treffet skal foregå. Har også lagt til det i infoen øverst nå.
Camilla: Ja det er jo en mulighet. Ferie på østlandet/sørlandet er jo bare lekkert
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
NeonLars; den er god...!
Blir vel en førsommer ferie på meg da! Gleder meg allerede!

Etter nyttår eller noe, så skal jeg ha meg et super dupert speilrefleks kamera til 15 000kr, så da kunne jeg tatt skikkelige bilder av alle bilene som kommer på treffene, slik at alle får samme bakgrunn. (litt off-topic dette) men jeg er i allefall klar for treff i mai-juni og utover sommeren!!! Gleder meg!
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Jeg har nå laget til en avstemmingsside hvor dere kan stemme på hvilken helg treffet skal foregå (dette er også lagt til i hovedinformasjonen øverst). Da kan vi enklere se deres ønsker.

STEM HER: http://home.no.net/pcalibra/Vote/Vote.htm
NeonLars - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
camilla:det er godt!!
John Richard - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Blir bra dette, og vi må uansett tilpasse oss Vålerbanen, er nok mere trøkk der enn på glattkjøringsbanen her, så Kr.Sands treffet kan nok flyttes ei helg eller to om det blir full skjærings.


Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
John Ricard: Det høres bra ut
sokk - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Dette blir svinrått! .. trenger fortsatt fler påmeldinger
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
You got point Det trenger vi! Faktisk bare 3 uker til søknaden skal foreligge Vålerbanen!
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 1
Fant ett knippe bilder fra Vålerbanen. Så kan dere se hva som er i vente. Mange har nok sett banen via Gatebil osv, men likevel http://www.147dude.com/album0208ita/
tempel 16v Turbo - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Eg er med uansett!! satser på at jeg har chippa turbo motoren min da!!! og STORE dekk
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Ja!Hehe. Fordel med noe gromt
Men legger du igjen din info da er du snill?
Som dette:

-Nick og fornavn
-E-postadresse
-Mobilnummer
-Ønske for dato (se http://home.no.net/pcalibra/Vote/Vote.htm)
-Og eventuelle spørsmål, forslag og synspunkter
tempel 16v Turbo - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
tempel - Øyvind tempel - tempel83@hotmail.com - 41808984
Pep - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Flott! Aaahh... dette skal bli gøy
sokk - 19 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Pent =)
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Idag er det nøyaktig 14 dager igjen til fristen for å melde seg på treffet og søknaden til Vålerbanen må leveres. Les forøvrig grundig teksten øverst for treff-info. Ber ALLE som er interesserte i å være med på dette treffet om å melde ifra her så fort som mulig!

Skriv:
-Ditt Nick og fornavn
-E-postadresse
-Mobilnummer
-Ønske for dato (se http://home.no.net/pcalibra/Vote/Vote.htm)
-Og eventuelle spørsmål, forslag og synspunkter
Haug Racing - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
må du vite antallet før fristen går ut...?
er det ikke mulig å melde seg på etter fristen...?
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Må ikke ha noe spesielt antall, men vi MÅ ha flere som viser interesse enn det som er pr.idag skal dette bli en realitet. Det er mulig å melde seg på i etterkant, men vi er avhengig av ett betydelig antall påmeldte innen fristen (26.november) slik at vi ser hensikten ved å søke Vålerbanen.
Skage - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 1
Jeg har også litt vanskelig med den fristen,er veldig innteressert i å komme,men jeg skal egentlig i militæret den 5 januar!!håper å slippe unne da!!satser på det!!
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Forstår det. Meld deg på senere om du kan da. Du klarer å slippe unna vet du Stå på!
Skage - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
jepp,skal skylde på ryggen,knære,skuldra,nakken,vondt i hue,ustabil,akkurat slutta på dop osv,hehe!!det skal nok gå!!!jeg satser på det!!!
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Hehe..
Fr3dr1k - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Hva med om du har bil-lån på bilen... Når du er i militæret, så er dem plikta til å betale bil-lånet for deg i mellomtiden, og det er det sjelden dem gidder....

Da slipper du Noen som har andre gode forslag på å slippe militæret? Jeg skal inn neste år jeg og.
Dashey - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
er mange mygelregler rundt det regelverket der asso..hvis du har bestått fagprøve like før du skal i armyn så betaler de IKKE rentene på lånet ditt..og du må ha tatt opp lånet minst 6mnd før du skal inn
Skage - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
De betaler ikke billån,bare huslån!!jeg har ingen av delene!!Men en smart ting er om at du bor hjemme,så setter du opp en leie kontrakt,husleie må de betale,de kan jo ikke forlange at du kaster/selger alt du eier og har!!Samme gjelder om du bor borte,spør huseier om han kan øke husleie "litt"
Dashey - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
skage : de betaler rentene på lånet??? ..for min del er det ingen krise egentlig 100000 i gjeld og 300kroner i renter i måneden
Skage - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Trodde ikke de gjorde det på billån jeg!!men nå sklir det ut her!!er samme for meg,ingen gjeld her,og ikke skal jeg ta opp noe lån før jeg kjøper bolig heller!!
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 1
Sklei ut noe veldig her (men ok), så legger ut denne en gang til:

Idag er det nøyaktig 14 dager igjen til fristen for å melde seg på treffet og søknaden til Vålerbanen må leveres. Les forøvrig grundig teksten øverst for treff-info. Ber ALLE som er interesserte i å være med på dette treffet om å melde ifra her så fort som mulig!

Skriv:
-Ditt Nick og fornavn
-E-postadresse
-Mobilnummer
-Ønske for dato (se http://home.no.net/pcalibra/Vote/Vote.htm)
-Og eventuelle spørsmål, forslag og synspunkter
Dashey - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
hehe sorry pep
Perry - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
skal jeg slette alt som ikke har med treffet å gjøre eller?
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Neida. Går bra dette. Bare la inn info på nytt for oppmerksomheten
sokk - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
vi trenger fler påmeldinger! folkens meld dere på! Det er ikke hver dag dere får kjørt på bane
Snow[ - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
hmm er det Vålerbanen det er på?
Perry - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
JA!
sokk - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
ja! meld deg på om du er intressert snarest!
Snow[ - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Er intrisert hvis jeg får bilen ferdig!
Haug Racing - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
jeg kan godt henge opp plakater og gå ut i lokal avisa o.l.
men d er vel ikke nødvendig før like før treffet... går en del orginale calibraer rundt her som ikke er registrert på forumet... og kanskje vi får publikum...!
Timmy - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Slepphendt
Timmy Fåland
retardedtimmy@hotmail.com
97110660
Dato helst så det ikke krasjer med kr sand treffet
Perry - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
skal nok unngå det Kjempebra du er med Timmy
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Konge Timmy
sokk - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Fredrik - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Vis man melder seg på, har man mulighet til å melde seg av seiene? Er jo ganske lenge til
Metallica - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
er det mulig å leie rom selv??? uten om gjenom dere ?? mulingens jeg skal noe... men hørtes jo magisk ut da
kiv_tuning - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Gjelder det bare calibra? Eller er det mulig å få komme en tur med corsa`n oxo..?
Fredrik - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
turock
Fredrik Andresen
turock@gmail.com
47624996
Juni er fint
Timmy - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Synes Corsaen burde være hjertelig velkommen
Perry - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
hm.... vanskelig vanskelig... er tørst på å få se corsaen din live... vet ikke jeg... hva mener du Pep? Den Corsaen kan trekke folk til treffet
Metallica - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
sjef med corsa da men.... kommer jo ikke for å se den. kommer for calibra sin del
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Metallica: Ja selvsagt kan du leie rom selv. Vi har laget til ett opplegg for de som ikke er kjent i Hamar og for å få samlet troppen, men vil du leie selv så kjør på

Corsa, tja.. vet ikke jeg heller. Sikkert masse fun ja, men vi har med en vectra nå, og vet ikke om flere ikke-calibra skal godtas jeg? Egentlig det samme for meg. Hva mener dere? Og hva mener siste sjefen, Madawc?

Turock: Suverent! Påmeldingslisten er oppdatert

Flere?
Skriv:
-Ditt Nick og fornavn
-E-postadresse
-Mobilnummer
-Ønske for dato (se http://home.no.net/pcalibra/Vote/Vote.htm)
-Og eventuelle spørsmål, forslag og synspunkter
Perry - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
ikke sikkert jeg har calibra i mai så jeg tørr ikke være rasist mot andre fete opler denne gangen pep så du og maddis får avgjøre
sokk - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
joda corsa er jo opel bare det ikke blir for mange ulike slag
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
ååå, jeg fikk veldig lyst å bli med jeg nå, flere fra Bergen eller? Er det bare pocahontas og tempel som har meldt seg? Thomas og Kjartis, dere joiner vel?!
Metallica - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
ja men då sko sikker denne turen åg vær i boks på ein aen måde...
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Jupp Grattis Metallica!

Camilla: Com'On!!
Metallica - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
kor mange e påmeldt offesielt???
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Det står øverst
Martin - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Martin/ Martin
martin.halstensgaard@c2i.net
91159810
Foreslår første helga i Juni.
kiv_tuning - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Kent Idar Vermundsberget
kiv_tuning@oslo.online.no
95218839
Samme for meg, jeg kommer jo derfra...hehe
Morro att dere vil jeg skal komme da!
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Bare hyggelig og kjempebra folkens!!
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Og til alle andre som fortsatt nøler med å melde seg på,
VIKTIG - VIKTIG - NÅ HASTER DET - VIKTIG - VIKTIG

Idag er det nøyaktig 1 UKE igjen til fristen for å melde seg på treffet, og søknaden til Vålerbanen må leveres. Les forøvrig grundig teksten øverst for treff-info. Ber ALLE som er interesserte i å være med på dette treffet om å melde ifra her så fort som mulig!

Skriv:
-Ditt Nick og fornavn
-E-postadresse
-Mobilnummer
-Ønske for dato (se http://home.no.net/pcalibra/Vote/Vote.htm)
-Og eventuelle spørsmål, forslag og synspunkter

Om noe er uklart, spør her eller ta kontakt pr.e-post.
MVH Pep, Madawc & Perry
Fredrik - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
blir bra det her, når blir det bestemt dato ?
Haug Racing - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
kiv_tuning: er du i slekt med hanne vermundsberget...? i så fall veit jeg nok hvem du er...
sokk - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
blir griserått å kjøre på bane!
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Turock: Vi sender søknad med 2 ønskedatoer (utfra voten). Og må bare godta den datoen Vålerbanen setter.
djnick - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
tja høres jo morsomt ut detta,må bare forske på om jeg har fri da....
kiv_tuning - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Er i slekt ja, søsken barn. Du da, hvordan kjenner du henne?
Haug Racing - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
heh... hu var barnepike for meg da jeg var liten

kiv_tuning - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
hehe, kommer fra Våler du da?
Haug Racing - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
jepp, Tørråsen...!
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Folkens! Jeg har snakket med Vålerbanen igjen, og har noen oppdateringer. Vålerbanen ønsker forøvrig å motta søknaden så fort som mulig. Jeg skal holde oppe forhåndspåmeldingen en liten stund til, men dette er siste innspurt!!! Nå bes alle tenke seg godt om og melde seg på her fort som mulig!! De som melder seg på her nå er sikret kjøring på banen, de som melder seg på i etterkant, kan ikke garanteres plass på banen. (Dette hvis veldig mange melder seg på i etterkant, vil ikke tiden vi får tildelt på banen strekke til). Vi søker om å få være på banen ca. en halv dag.

LES TREFFINFO ØVERST GRUNDIG, ER DU INTERESSERT SKRIV:

-Ditt Nick og fornavn
-E-postadresse
-Mobilnummer
-Ønske for dato (se http://home.no.net/pcalibra/Vote/Vote.htm)
-Og eventuelle spørsmål, forslag og synspunkter

Om noe er uklart, spør her eller ta kontakt pr.e-post.
MVH Pep, Madawc & Perry

Snow[ - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Snow[ / Thomas Andersen
thomasandersen_65@hotmail.com
92238191
Håper ikke det lander på same hælj som Gatebil på Rudskogen!
Kommer ikke hvis ikke bilen er ¨på veien hehe
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Det kommer ikke til å krasje med Gatebil. Vi kommer uansett ikke til å få den helga heller siden Gatebil også foregår på Vålerbanen til våren. Så det går helt greit
Perry - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
hadde blitt litt spess om det var samma helg som gatebil jah hehehehe

Well Pep. Ble det noe planlegging på lørdagen eller? Jeg holder på å "pusse opp" bilen litt så jeg fikk aldri sjangs til å dra nedover ama
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Ble lite med planlegging og party lørdag. Ble kraftig forkjølet Men som du ser over så tok jeg kontakt med vålerbanen og fikk avklart en del ting. Så nå er alt iorden sålangt. Men regner med vi trenger ytterligere planlegging utover da dette ser ut til å bli en realitet
Perry - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
må ha en kveld ja... det fortjener vi/treffet
Flott engasjement Pep! *klappeskulderen*
Fredrik - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Blir rått det her. Hvor ligger vålerbanen i forhold til vikingsskipet ?
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Vålerbanen ligger vel 1-2 mil sør for Elverum. Og fra Hamar (Vikingskipet) til Elverum er det vel også 1-2 mil om jeg ikke tar feil.
kiv_tuning - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
ca 4.5 mil fra skipet. 3 mil fra elverum.
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
ALLE SOM VIL SIKRE SEG PLASS PÅ BANEN MÅ MELDE FRA NÅ!

Maser fælt her, men Vålerbanen begynner å fylle opp terminlista, og vi kan ikke vente særlig lengre nå skal vi få en ønsket dato.

STEM PÅ DATO HER: http://home.no.net/pcalibra/Vote/Vote.htm

Jeg gir forhåndspåmeldingen en dag til, så er vi nødt til å sende søknaden! Så nå må ALLE som vil ha en sikker plass på banen forhåndspåmelde seg!! Vi har en del å gå på, men tiden på banen kan bli begrenset om for mange velger å vente. Hvis flere melder seg på nå, så kan vi trygt sette opp lengre tid på banen. Regner med det er forståelse for dette, da Vålerbanen er avhengig av å sette opp terminlisten som tilfredstiller, og ikke minst økonomisk sett fra alle deltageres side.

SÅ IGJEN FOLKENS, LES TREFFINFO ØVERST GRUNDIG, ER DU INTERESSERT SKRIV:

-Ditt Nick og fornavn
-E-postadresse
-Mobilnummer
-Ønske for dato (se http://home.no.net/pcalibra/Vote/Vote.htm)
-Og eventuelle spørsmål, forslag og synspunkter

Om noe er uklart, spør her eller ta kontakt pr.e-post.
MVH Pep, Madawc & Perry
wanvik - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Tror du med fordel bare kan sende søknaden med en gang! Større sjans for å få leie bane da enn hvis en venter til siste frist..
sokk - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Jupp Wanwik, aller aller siste innspurt nå! Tror vi sender over søknaden imorgen.
Så COM'ON!!!!!!!!! DE SOM IKKE HAR GJORT DET ENDA, MELD DERE PÅ NÅ!!
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Da er forhåndspåmelding og avstemming for dato over!
Søknaden er sendt og resten er da opp til Vålerbanen. Enn så lenge må vi bare vente til den er behandlet.

Resultatet av avstemming på dato ble:

7-8.Mai
4-5. Juni

Vi har da søkt om å få en av disse datoene.
Så langt takker vi alle som har vist interesse og forhåndspåmeldt seg for å gjøre dette til en realitet.
Fredrik - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
høres bra ut!
sokk - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
sendt søknaden ?
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Jupp Madawc.. se over da! Hehe..
sokk - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Venter svar fortsatt... Men får vel tilbakemelding fra de ganske snart. Crossing fingers
Oppdatering følger.
sokk - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
hehe okei.. Håper det går vegen!
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
når dere har fått dato og sånn er det ikke mulig å få melde seg på i ettertid om jeg finner ut at jeg kan stille?
Just wondering...
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Jo det er mulig å melde seg på i ettertid. Men hvis det blir veldig mange, er det begrenset hvor mange som får plass på banen. (Tiden tildet på banen forhold til antallet). Tror vi skal kjøre "først til mølla" for de som melder seg på i etterkant (fra nå og frem til treffet).
Alle som forhåndspåmeldte seg før 26.11 er garantert plass selvfølgelig
NeonLars - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
count me in...Men jeg kjører ikke på banen...Er for glad i bilen min til det...
Lars Mangersnes aka NeonLars
Tlf:90764925
larsmangersnes@yahoo.no
John Richard - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Ønsker igjen å si at dette er ett veldig bra initiativ fra Pep sin side. Han har lagt ned en del arbeid, og ikke minst tid i å få fattet en søknad til Vålerbanen. Det er selvsagt også gøy å se at folk setter pris på hva man gjør for vår felles interesse. Tommel-opp!
Så da er det vel bare å krysse fingrene for at søknaden godkjennes, og at dette blir mulig å gjennomføre. (Håper at dette kan passe for meg også, må vel ta litt ferie samt at samboeren min har jo litt å si - så kan være at det ikke passer, om jeg ikke får kjøre på banen er det ikke krise, men håper jeg er velkommen som tilskuer i hvertfall - er vel i kombinasjon med «Mjøsa Rundt» (Mjøstreffet 2005) dette?)

Krysser fingrene - gleder meg til våren og nye Calibratreff!
Perry - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Dette er en del av Mjøstreffet vårt Kommer til å bli helt pervo bra dette
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 1
Takker for det John Ricard Ja som Perry har svart allerede, dette treffet blir i kombinasjon med Mjøstreffet 2005, med vålerbanen, partykveld, konkurranser og mjøsa rundt. Håper at det blir ett knakende bra vær den helga vi får treffet, da kommer dette til å bli pervo som Perry også skriver. Ikke mye slår Mjøsa og Hamar en skikkelig sommerdag Jeg også krysser fingrene for at dette går iorden. Jeg har hatt rimelig bra kontakt med vålerbanen siden oktober, så tror dette skal gå rette veien
Og selvfølgelig er du velkommen som tilskuer John. Og alle andre som ikke vil kjøre på selve banen, men se på og være med på resten av morroa

Neonlars: Knall! Men da får du benytte muligheten til å ta bilder på banen da!
tempel 16v Turbo - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Når regner du med¨å høre noe svar?? jeg er veldig spent!!!! Jeg skal kjørrrrrrrrre vettet av meg på den bana!!!!!!!
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Jeg regner med å høre noe ganske snart. Terminlista formes i skrivende stund, men forvent ikke noen oppdatering før om en uke.
Ja, jeg gleder meg som en unge til å kjøre på bane selv
Perry - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
fint det Tempel... bare ikke kjør vettet av oss andre der så hehe
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Vi kommer til å måtte følge regler, og alle må ta ansvar for hverandre for at de opprettholdes. Vi skal selvsagt kjøre på bane og teste bilene, men med fornuften (og bilene) i behold
Perry - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
jepp.... for en ting som er litt skremmende er det faktum at fra det øyeblikket du entrer vålerbanen så opphører forsikringen din... det bør virke prevantivt på folk som er redd for bila sine iallefall.
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Dette er blitt oppdatert når det gjelder forsikring (se treff info øverst). Jeg snakket tidlig med forsikringsselskapet mitt, de fortalte da at forsikringen ikke gjelder. Men etter å ha snakket med Vålerbanen, så sier dem at forsikringen gjelder fordi veitrafikkloven gjelder på banen. Derfor også forsikringen. Men det er klart at eventuelle feilgrep eller tvister på banen ikke lar seg godkjenne særlig lett fra forsikringsselskapene vil jeg tro. Alle som vil sjekke med sitt eget selskap, oppgir at veitrafikkloven gjelder på banen, og at man skal igjennom ett avansert kjøreteknisk kurs. Det vil komme oppdateringer om dette emnet så snart søknaden er ferdig og vi har mottatt retningslinjer.
Timmy - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Hvordan kan veitraffikkloven gjelde? Det er vel ikke 80 fartsgrense på banen
Men uansett så tviler jeg på at forsikrinsselskapene betaler så mye. De refererer bare til §3 Du skal kjøre varsomt aktpågivende og hensynsfult eller noe i den duren...
Men hvis noen kunne sjekket opp dette etter boka. Ringer du til forsikringsselskapet ditt så ville det jo være naturlig at de svarte blankt nei...
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Veitrafikkloven gjelder der oppe ja. (Skiltet, høyreregler osv). Dette med forsikringen er veldig uklart for øyeblikket. Jeg har fått beskjed om både og så det er noe forvirrende. Så dette skal sjekkes nærmere. Men jeg vil tro at forsikringen ikke gjelder, jeg mener det står i mine vilkår at all forsikring opphører ved banekjøring. Oppdatering følger.
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Jeg fikk nettopp en telefon fra Vålerbanen. Vi fikk ingen av våre ønskedatoer, men:

VI HAR FÅTT VÅLERBANEN 26.JUNI

Vi får trolig en hel dag der oppe, delt sammen med en annen klubb.
Mer tid for mindre penger. Vi håper det går iorden, det hadde vært flott! Hvis ikke får vi egen tildelt tid noe som er helt greit også. Det hele settes opp i skrivende stund, og jeg oppdaterer her så fort jeg har mottatt det endelige resultatet.

Timmy - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Bra Pep
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Nå som datoen er fastsatt er det kanskje enklere å bestemme seg for de som ikke har gjort det enda, og alle som da kan melde seg på bør gjøre det nå for å sikre seg plass på banen. Vi har plass til en del flere
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
ååå, jeg vil jeg vil , men tenker litt på bilen også. Tenk om det går gale og så gjelder ikke forsikringen?! Eller what?!
Skjønner ingenting jeg..
da Cali Racing - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
da Cali man.
Idar Lillebo.
ilillebo@msn.com
/90020552
Fyrer opp calien å kommer
NeonLars - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
jeg skal ta med camera ja..
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Camilla: Dette med forsikring er veldig uklart. Vålerbanen sier en ting og forsikringen en annen. Så dette skal undersøkes. Men det som er helt sikkert, er at Vålerbanen har sikkerhet som hovedprioritet, og vi kjører en og en på banen. De som vil kan visstnok få kjøre fritt på slutten. Vi har flaggere og alt blir i meget kontrollerte former. Vålerbanen ønsker ingen skader verken på deg eller bilen. Detta går nok bra. Men forsikringen kommer jeg tilbake til.

Da Cali man: Nice

Noenlars: Flott! Må legges ut her
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Alright, en på banen hørtes jo ok ut
Kommer 99% sikkert til å melde meg på, bare tenke litt
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Over nyttår, så spanderer jeg på meg et digitalt speilrefleks til 15 000-20 000kr, så da skal det bli flotte bane bilder av bilene!
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Det er bra, skulle bli rimelig heftig kvalitet på de bildene skulle jeg tro Jeg skal ta noen telefoner utover nå for å komme til bunns med forsikringen.
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Den er god, jeg vil jo være med, så du skal ikke se bortfra at jeg må ta meg en tur til østlandet
Perry - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Pep nydelig

ang. forsikring så kan det evnt. løses slik:
*fjernet av forfatter av innlegget grunnet etterpåklokskap servert på sølvfat av en annen forfatter*

Det går på meg personlig. Skal jeg betale dem 20000kr i året så vil jeg ha litt tilbake ved en evnt. skade jeg ikke har ansvar for ble påført min bil. Sånn er jeg bare...

Og JR ...... du er en kjernekar selv du hihi


Ang forsikring uansett så vil jeg tro at ingen selskap i verden vil godkjenne forsikring ved kjøring på bane... ikke så lenge det er calibra iallefall..
sokk - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
konge!
John Richard - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Perry: Kan ikke si at jeg liker at man foreslår forsikringsvindel

Dette underbygger bare det jeg har tatt opp i en annen tråd, nemlig at holdningene her er blitt veldig dårlige og dermed er kvaliteten på forumet deretter. At dette kommer fra en moderator er kanskje enda mer negativt.

Ønsker å presisere at dette helt sikkert ikke er kjempeseriøst ment, og at Perry er en kjernekar, men som sagt - ironi er vanskelig å tolke på nettet. Dessuten trekker slike innlegg uansett ned seriøsiteten på forumet.

Anbefaler at alle som skal kjøre, sjekker med sitt selskap så slipper vi at noen går på en smell.

Ellers er det vel lagt opp slik at det ikke skal være mulig å kjøre i andre, i værste fall kjører man ut av banen.
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Ja det er viktig at vi holder seriøsiteten oppe her!
Jeg har meget god kontakt med Vålerbanen, og har fortalt meg så mange ganger at sikkerheten skal ivaretas på høyste plan. Og det skal vi gjøre alt for å følge også. Jeg føler meg ganske sikker på at dette ikke blir noe problem i det hele tatt.
Og JR det stemmer at det blir lagt opp slik på banen at det omtrent skal være umulig å kjøre inni hverandre. (Unntak av de som ønsker å evt. kjøre fritt på slutten). Det vil komme oppdateringer her ganske snart. Men grunnet jobb og liten tid så er jeg litt på etterskudd.
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 1
Jeg sendte ett skriv til mitt eget forsikringselskap og resultatet av det ble:

SPØRSMÅL:
Hei!
Til sommeren skal det foregå ett biltreff hvor vi skal besøke Vålerbanen (Norsk Trafikksenter). Der vil vi bli lagt opp til ett avansert kjøreteknisk kurs med teori og kjøring på bane med egen bil.
Ifølge Vålerbanen så gjelder veitrafikkloven der oppe. Kjøringen på banen vil ikke dreie seg om noe form for billøp,
hastighetsløp eller form for konkurranse. Ren banekjøring der en og en bil kjører av gangen og blir opplært i å kjøre avansert banekjøring under kontrollerte former fra Vålerbanen sin side. Både med og uten intruktør. Siden veitrafikkloven gjelder der, gjelder da også forsikringen som normalt? Eller fratas alt ansvar så fort man entrer en slik bane?

SVAR:
Hei!

Takk for henvendelsen angående kjøring på bane med instruktør/kurs.

Jeg har har sett på dette og konferert med Oppgjørsavdeling Bilskade, og etter de opplysninger du har gitt så gjelder forsikringen fullt ut.

Med vennlig hilsen
Gjensidige NOR Forsikring
***************************
Kunderådgiver

OBS! Forøvrig ber jeg alle om å sjekke med sitt eget forsikringsselskap. Da den kan være variasjoner. Oppgi at veitrafikkloven gjelder på banen, og at banekjøringen blir lagt opp som ett kjøreteknisk kurs i banekjøring. ( Det måtte til skulle vi hele tatt få kjøre der). En siste ting er at forsikringen naturligvis gjelder sålenge ingen lover eller regler brytes. Det må da være opp til hver enkelt å ta ansvar for. Noe Vålerbanen også kommer til å sørge for, og sikkerheten på banen er noe av hovedgrunnen til opplæringen vi skal igjennom før vi får kjøre på banen. Dette går nok meget bra
Perry - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
så det er kun når gatebil treffa pågår at forsikringen ikke gjelder ved banekjøring?
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Kult, da må jeg nesten melde meg på.. jeg lurer på å bare sende samme mail til mitt forsikringselskap da. Så er jeg sikker.

Perry; er sikkert annerledes når det er gatebil, da er jo det mange biler på banen samtidig, ikke sikkert det funker da med vanlig forsikring. Ikke vet jeg..
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Jupp det er riktig Perry. For de har egen lisens og forsikring som gjør at de kan komme utenom veitrafikkloven. Snakket med en svenske idag på Vålerbanen som forklarte dette meget godt til meg.

Det er meget bra Camilla! Send dem en mail så er du helt 100% i forhold til din forsikring. Slik det ser ut så gjelder alles forsikring. Og da regner jeg med vi sees

Forøvrig er treffinfo øverst nå oppdatert, ber alle om å lese denne tid til annen da det oppdateres etterhvert som treffet tar form.
John Richard - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Utrolig bra jobbet Pep. Gøy at vi fikk godkjent søknaden
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Takk for det JR. Var litt spent også, fikk beskjed ganske tidlig fra Vålerbanen at det begynte å bli fullt. Så litt heldige har vi vært. Nå venter jeg bare på å få de siste detaljene pr. mail så er alt i boks
IrquiM - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Dere vet at calibratreffet krasjer med http://www.veibil.no ?
John Richard - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Nei, det har vi ikke hørt noe om før nå. Så det var jo synd for Veibil - som forøvrig er det dårligste (morsomste) navnet jeg har hørt...vet Gatebil er opptatt, men hallo!


Edit: Omformulert meg litte granne...

Sist endret 07.12.2004 10:58
IrquiM - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
La det bli morsomste... ja - navnet er ironisk

arrangementet er ikke
Carl-Wilhelm - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Slinkey - Carl-Wilhelm Tønnevold
slinkey@slinkey.no
91667118
Passer stort sett når som helst
Dere får se om jeg får lov med Astra.
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Jeg viste heller ikke om veibil, men det bekymrer meg heller ikke

Slinkey: Suverent!! Du er jo oldtimer her, så du må nesten få plass
Crazywheel - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
pep: siden datoen er såpass utpå året kan jeg si meg temmelig sikker på at jeg tar turen! bilen skal i allefall være ferdig til da! meget bra jobba! tror ikke jeg gidder å høre med mitt forsikringsselskap siden jeg har delkasko.. skal bare høre med jobben imårra så får du min endelige påmelding!
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Meget meget bra! Du må være med
Carl-Wilhelm - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Må nesten høre med forsikringa om banekjøringen
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Det går nok veldig greit. Slik jeg har skjønt det så gjelder forsikringen der veitrafikkloven gjelder.
Bruk gjerne spørsmålet som jeg har skrevet over for de som ønsker det.
Carl-Wilhelm - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Ettersom jeg og har Gjensidige, så gjelder nok forsikringen min og
sokk - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Hoho Gjensidige power Har det jeg og
wanvik - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Stakkars folk hvis dere treffer noen andre som også har Gjensidige... såvidt jeg vet står det ikke noe sted i de forsikringsavtalene jeg har lest at en ikke har forsikring på bane, bare at fartsprøver, løp ol. ikke dekkes, men for at slik banekjøring som dette i det hele tatt skal tillates, er det så mye regler som spiller inn at kjøringa ikke kommer under noe av det som er nevnt i avtalene. Men jeg har vel og merke flere ganger skrevet under på at kjøringen foregår på eget ansvar uten forsikring før jeg har kommet utpå bane. Forresten: For de som lurer så kan jeg opplyse om at det faktisk er 80km/t fartsgrense på vålerbanen. Norge har to generelle fartsgrenser, 50 og 80, hvor vålerbanen naturlig faller inn under 80 km/t. Når det er slik kjøring at veitrafikkloven gjelder, gjelder den fullt ut, og det er også fartsgrense der. Men jeg tror nok aldri politiet har stilt seg opp med hverken radar eller laser der (Dette ble det informert om på førermøtet når jeg kjørte på våler, men naturlig nok med en spøkefull tone, selv om det stemmer..)
sokk - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Dette blir ikke noe problem, om noe skulle skje, så blir det håndtert som om det var på offentlig vei. Har man brutt loven eller reglene da blir det en annen sak, som ellers forøvrig. Det du nevner med at du har skrevet under og kjørt på eget ansvar uten forsikring, vil jeg anta da er Gatebil o.l. da de har egen lisens og kan kjøre utover veitrafikkloven. Men alle vi andre som ikke har slik lisens må følge veitrafikkloven, uansett lukket bane eller ikke. Det er info jeg har fått fra Vålerbanen. Og slik er det bare i Norge, vi har alltid regler for noe. Men det positive med det er jo at forsikringen gjelder. Noe jeg igjen antar skyldes sikkerhet og av politiske bestemmelser. I sverige er det fri flyt på lukket bane til sammenligning, da uten forsikring ganske sikkert. Men uansett. Vålerbanen er heller ikke helt firkanta på dette (de har en dels spøkefull tone rundt det ja... ), men vi skal ta ansvar å følge de regler og grenser de setter. Men folkens, ikke heng dere opp i alle regler og lover. Dette blir gøy uansett, og det blir alt annet enn en søndagstur har jeg blitt lovet!!
tempel 16v Turbo - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
har bare en ting på hjertet når det gjelder dette!! og det er GLEDER MEG SOM EN UNGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pep - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Hehe.. da er vi to!!!!!!
sokk - 19 år og 5 måneder siden
Karma: 0
VIKTIG OPPDATERING - ANGÅENDE OVERNATTING:

Priser og info om overnatting ved Vikingskipet Hotell i Hamar 25- 26 juni:

4 personers rom -1390kr (347,5 kr pr.Pers.)
2 personers rom - 650kr (325 kr pr. Pers .)

I følge hotellet kan vi nå reservere overnatting. Noe som vi må få gjort så fort som mulig, for å sikre oss overnattingsplass den helga treffet foregår.
Betaling skjer ved ankomst. Dere kan selv bli enige om hvem dere vil dele rom med, enten på forhånd eller når vi ankommer hotellet.

Innen den 20.Desember må de som skal ha overnatting på Vikingskipet ha meldt ifra til meg.
Denne datoen må vi sette fordi vi må vite hvor mange rom vi skal ha i forhold til antall personer. Ett par ekstra reservasjoner er det tatt høyde for.

Så alle som har meldt seg på treffet (og skal melde seg på, og ønsker overnatting gir beskjed til meg fort som mulig, senest INNEN 20. DESEMBER. Håper alle følger dette slik at alle sammen kan være samlet.

TRENGER DU OVERNATTING, GI BESKJED TIL MEG: madawcz@hotmail.com


For mer info om Vikingskipet Hotell:

http://www.vikingskipet-motell.no/

Stigaliga - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Hei! Jeg ble sen med påmeldingen til treffet!! Er det mulig å hive seg med??? Skal ikke kjøre på banen!!!
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Ja det går fint! Bare skriv her: (Husk sifra om du skal ha overnatting!)

-nick og fornavn
-E-postadresse
-Mobilnummer
-Skal du ha overnatting - Kontakt Madawc, se treffinfo.
-Og eventuelle spørsmål, forslag og synspunkter.
Stigaliga - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0

(stigaliga)
Stig-Even Vist
stig_even1@hotmail.com
47252709
Gleder meg
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Flott!
Magnus - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Jeg skal også være med! Skal ikke kjøre på bane!

Magnus Bakken
sense@halden.net
95882432
Gundersen Auto Parts - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Ser ut som min bedre halvdel kun har meldt på seg selv... Kun 1 av oss kjører på bane, blir vel til at jeg ligger ved flaggposten og spyr...

Georg Gundersen
gundersenautoparts@yahoo.no
91322306
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Nå har jeg somlet meg til å sende mail til IF, forsikringselskapet, for å høre om forsikringen dekker.... så aventer jeg svar til i kveld!
Regner med jeg stiller!
Perry - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Du stiller selv om IF svarer negativt du hehe trenger ikke å kjøre på banen skader på parkeringsplassen blir vel dekket hehe
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
hehe.... jeg må jo bare ta turen! Blir vel nødt for det!
Perry - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
jepp så sign up så vi får deg på lista begynner å bli mange nå
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
PÅMINNELSE TIL ALLE PÅMELDTE OG DE SOM SKAL MELDE SEG PÅ!!

Fått tilbakemelding på at veldig få har gitt beskjed om overnatting, ber alle om å lese treffinfo og posten over fra Madawc angående dette. De som ikke gir beskjed om overnatting må naturlig nok selv stå ansvarlig for å skaffe seg det. Vi håper at så mange som mulig velger overnattingstilbudet vårt, det har grei pris, meget bra løsning og da er vi alle samlet.
Carl-Wilhelm - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Jeg må ha overnatting.. Dobbeltrom.
Carl-Wilhelm Tønnevold
sokk - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Jepp sant som Pep sier. De som skal ha overnatting må sende meg mail snarest.
Carl-Wilhelm - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Sende mail, eller holder det å skrive her?
Wright / Ims - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
jeg kommer gjerne om kadett er velkommen
men kan ikke gi noe 100% svar enda siden d ikke er sikkert jeg har fått igjen lappen til da seneste svar jeg får på d er 30 apil, hvis d går?
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Angående overnatting så må alle sende mail til Madawc da det er han som tar seg av akkurat den biten. Om noen likevel skriver det her så skal vi vel alltids klare å plukke det opp, men prøv å hold dere til mail når det gjelder overnattingen.

Mailadresse til Madawc er: madawcz@hotmail.com

Wright: 30.April, kanskje det går, men det kan ikke garanteres..
Perry - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
jeg har sendt mail om overnatting ...har jeg ikke? ble usikker nå
Martin - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Jeg har sendt mail, men kanskje den ikke har kommet fram fordi jeg har hatt litt trøbbel med mailen etter overgang til adsl?

Madawc, Kan du bekrefte at du har tatt imot mailen min.
Avsender: Martin Halstensgård
sokk - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Martin: jepp den er motatt.
Perry : Motatt mail fra deg og
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Nå har jeg også lagt til "Skal ha overnatting" på dere som har meldt fra om overnatting i påmeldingslisten. Så kan dere selv se
Dette skal holdes oppdatert, så ber alle om å følge godt med i treff-info øverst da det stadig er oppdateringer.
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Noen som har sendt mail til IF? Fikk ikke svar på mailen min, sendte til kundeservice i dag tidlig.
hmmmmm..
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Hmm.. lite kjennskap til IF. De var for dyre Mulig det tar litt tid hvis dem har mye å gjøre. Se an ett par dager. Men uansett Camilla, forsikringen gjelder nok for alle slik det ble lagt frem, men selvsagt greit å være 100%
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
ALRIGHT, melder meg på!

Ditt Nick og fornavn : Camilla V6calibra / Camilla Smistad Tofterå
-E-postadresse : camillast@hotmail.com / camilla@calibra.no
-Mobilnummer : 90 16 28 27

Vil ha overnatting!
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Meget bra Camilla!!
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Gleder meg vilt jeg nå!
Skal ha med go'kamera; jeg satser på å få i løpet av januar/februar Så da må vi ta noen skikkelige bane bilder og div andre bilder av bilene.
Synes det er dårlig påmelding fra Vestlandet, kom igjen! Så kjører vi kolonne!
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Samme her! Jeg har forvetninger til at dette blir skikkelig morro!
Ta så mange bilder du bare orker, jeg vet de blir bra
Og det er vel noen fra vestlandet som har meldt seg på tror jeg.. men jo flere jo bedre
MERK: Enda noen plasser til på banen for de som enda ikke har meldt seg på
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Hvor mange som kan delta på banen da?
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Godt spørsmål. Det er hvertfall alle som har meldt seg på til nå som får plass på banen, pluss "noen til" har jeg fått vite fra Vålerbanen. Hvor mange kommer an på den eksakte tidsplanen vi får tildelt. Venter fortsatt på e-posten med de siste detaljer. Jeg bør få den når som helst. Oppdatering følger.
tempel 16v Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
camilla: jeg skal jo, det er jo hvertafll en colonne på to biler jeg regner med jeg får kjøre vel pep??
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Tempel: Selvsagt
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Tempel : Jepp, to biler er en god start på kolonne, men vi må jo få med Kjartis og Thomas!
Pocahontas skal jo også, så regner med de kjører med oss?
Pocahontas - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Camilla: Vi kjører med glede med dere
tempel 16v Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
camilla: kjartis skal ikke ha calibraen lenger, han har kjøpt s4 så han stresser med å selge calien sin. og tviler på at thomas er med på dette, men det kan han vel svare på selv
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Poca: Den er goood
Tempel; Vet han har kjøpt S4, men men... kjipt at han ditcher oss med å kvitte seg med calibra..
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
OPPDATERING:

Det er da blitt laget en infoside for Mjøstreffet 2005, dette for å lettere få oversikt over all infoen i forhold til treffet. Alt fortsetter her som før selvsagt, dette er kun en ren infoside! Og den finner dere her:

http://home.no.net/pcalibra/Treff2005/index.html
Crazywheel - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Pep: har ikke avklart med jobben enda men nå melder jeg meg bare på!
Crazywheel / Domenic
dirslinger@web.de
99799949
tar overnatting hvis ikke d er fo sent. (sender mail etterpå
skal selfølgelig kjøre på bane
edit: mail sendt
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Crazywheel: Supert!! Ikkeno er for sent. Enda

INFOSIDE: http://home.no.net/pcalibra/Treff2005/index.html
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Da fikk jeg endelig mail fra If, som er følgene;

Hei

For sikkerhetskyld har jeg rådspurt våres fag avdeling, siden det kan være et tvilstilfelle.

Svaret jeg fikk er dette :
Forsikringen gjelder ikke så lenge de skal kjøre fort. Med det mener jeg fortere enn hva som er maks hastighet på norske veier. Det vil vi kalle fartsprøve.
Bærer kurset preg av å være sikkerhetskurs uten høy hastighet vil vi godta dette.

Vennlig hilsen
for If
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Det er riktig slik jeg også har fått info om. Altså gjelder veitrafikkloven og forsikring, INNTIL man bryter lover og grenser. Blir akkurat som på vanlig offentlig vei dette her. Og da er det egentlig opp til hver enkelt om man følger det eller ikke. Konsekvensene der etter.

INFOSIDE: http://home.no.net/pcalibra/Treff2005/index.html
IrquiM - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Så lenge man ikke har kasko er ikke dette noe særlig å tenke over hvis dere ikke har tenkt å kjøre alle sammen på banen på en gang...

Tenk litt over det... ødelegger du en annens bil vil du nok få regresskrav om du går utenfor veitrafikkloven (så lenge den andre holdt seg innfor)
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Som ellers på offentlig vei det. Som nevnt gjennom hele tråden.
Vi kommer ikke til å kjøre samlet, så det er eventuelt snakk om å skli av veien eller lignende...
Dette her skal ikke være noe problem i det hele tatt, så sant ingen går helt amok på banen. Men det kommer Vålerbanen til å sørge for ikke kommer til å skje. Såfall blir det siste gangen han får kjøre på banen. Og Vålerbanen kommer til å gå igjennom sikkerhetsrutiner, opplæring, kontroll og styring (flaggere) gjennom hele tiden vi er der oppe. Dette vet jeg skal gå bra.

INFOSIDE: http://home.no.net/pcalibra/Treff2005/index.html
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
OPPDATERING:

Fikk telefon fra Vålerbanen nettopp, og han som tilretterlegger banekjøringen for oss har dratt til USA. Dermed får vi ikke detaljert info (tidsplan osv) før på nyåret.
Men en gledelig nyhet er at vi sannsynligvis også kan få kjøre gocart gratis!!
Siden vi blir delt opp i grupper, kjører en gruppe på banen, mens de andre kjører gocart. De som ikke skal kjøre på banen kan selvsagt også få kjøre gocart
Dette er ikke garantert, men hørtes meget meget mulig ut. Så la oss håpe det Men vi må altså vente til nyåret før alt er bekreftet 100%.
Noe å se frem til folkens

Og det er plasser igjen på banen, SÅ MELD DERE PÅ!!

INFOSIDE: http://home.no.net/pcalibra/Treff2005/index.html
Timmy - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Dette blir helt konge!!!
Tommel opp for Pep
Gundersen Auto Parts - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Pep. Jeg kikket litt på siden over mjøstreffet. Der stod det ikke noenting om overnatting på hverken meg eller pocahontas, enda hun har sendt mail om at det er ønskelig. Siden jeg allerede er satt opp i den kolonnen som IKKE skal kjøre, så får jeg da passe på å være den som blir dritings og spyr og dummer meg ut foran alle. A man`s gotta do what a man`s gotta do...

Neida, satser på å få inn endel varer til treffet slik at de som trenger litt lyd og moro på vei hjem får se etter meg på treffet!
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Hehe. Høres bra ut. Madawc som tar seg av overnattingen, jeg har ikke fått beskjed om overnatting på dere, men jeg skal høre med han etter jobb. Skal fikse dette Oppdaterer siden straks det er utført.

INFOSIDE: http://home.no.net/pcalibra/Treff2005/index.html
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Gundersen: Ordnet og oppdatert

Er det flere som ikke står oppført med overnatting, så sifra snarest enten her, til meg eller Madawc. Veldig fint om alle som trenger overnatting melder fra om dette SNAREST slik at vi får reservert rom før de blir opptatt. Se infoside for mer.

INFOSIDE: http://home.no.net/pcalibra/Treff2005/index.html
Fredrik - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
pep you got mail
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Pep; bare sett meg og en til på overnatting.. må jo sove en plass
tempel 16v Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
sett meg og opp på overnatting. meg +2 visst det er mulig
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
OK folkens. Oppdatert

INFOSIDE: http://home.no.net/pcalibra/Treff2005/index.html
Perry - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Pep... kan du endre min status..... jeg kommer men ikke i calibra så jeg skal ikke kjøre på bane..... mest sannsynlig en gammel sierra... har lagt inn søknad til mamma og pappa om å enten få låne BMW caben t mutter eller bmw 750'en til fatter..

uansett... calibra blir de ikke...
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Dette var trist men likevel oppdatert Perry

ALLE som ikke har meldt seg på treffet, kom igjen!! Meld dere på! Det er faktisk en del plasser igjen på banen! Det er nemlig mulig vi får banen tildelt EN HEL DAG!! Så kom igjen folkens!
Tidsplanen på Vålerbanen fastsettes på nyåret, og jo flere jo bedre

INFOSIDE: http://home.no.net/pcalibra/Treff2005/index.html
Perry - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
men jeg skal kjøre gocart hehe
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Ikke plass til en Kadett C på banen da? Bare lurte.. vet det er i hovedsak et calibra treff, men min bror som lurte.
Perry - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Pep.... kan i tilfellet være at jeg kommer i en calibra alikevel... så ikke kast meg av banekjøringen helt enda... *hihi*
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Perry: Det er bra! Gi lyd når du vet så er jeg klar til å oppdatere

Camilla: Tja, egentlig det samme for meg bare det ikke blir for mange "ikke-calibra". Tror vi har 3-4 stk allerede. Men hva mener de andre sjefene? Perry?Madawc?
Perry - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
andre opler kan godt stille men de stiller sist i prioriteringen hva banekjøring angår. det er min mening

Synes ellers det er greit at andre opel folk deltar sålenge Calibraene regjerer oppmøtet

Jeg kan gi deg 100% svar på torsdag Pep
Timmy - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Jeg mener sålenge de er sånn halveis aktive på forumet, bør de få lov å stille... Men sef har Calibra eiere 1. rett
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Ja, forsåvidt enig med dere. Så sant det ikke blir altfor mange. Ser helst at Calibra'n regjerer treffet godt. Og det tror jeg ikke blir noe problem

Camilla: Så ta han gjerne med, men få han til å lese all treff-info slik at han er inneforstått med det+påmelding.
INFOSIDE OM TREFFET HER: http://home.no.net/pcalibra/Treff2005/index.html

Perry: Bra!Ser deg helst komme i Calibra denne gangen her altså, du kom jo i feil bil sist mjøstreff også Hehe..
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Pep ; Den er god.. min bror er medlem på denne siden som kadett c 16v eller noe sånt, men får ikke logget seg inn her lengre. Dette er fordi jeg får ikke til å logge meg av, men han er her hver dag og leser på min innlogging, og vil gjerne delta på treffet!
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Camilla: Den er god. Bare info om priser osv, og legg igjen påmelding her inne så går det bra.

TREFF-INFO: http://home.no.net/pcalibra/Treff2005/index.html
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Camilla: Ja, og selvfølgelig

Oppdatering: http://www.mjostreffet.com er blitt en realitet

Ikke helt oppe enda, men jeg jobber med saken
Calibra_løs_racer - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
hmm funka ikke helt den linken der gett...
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Nei, som det står over, jobber med det. Ikke altfor lenge til den er oppe
Calibra_løs_racer - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
hehe den er grei
sokk - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
fler som skal ha overnatting ? husk send meg en mail på madawcz@hotmail.com
Fredrik - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
MadawC du har allrede fått mail av meg, men du kan sette opp meg + 1 på overnatting ok?
Carl-Wilhelm - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Send mail sier han!
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
MadawC ; har ikke sendt deg mail, men har meldt meg på for to pers på overnatting, så regner med du har orden på det? Ellers skal jeg sende deg mail vettu...
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Camilla: Jeg videresendte til Madawc, så det er iorden.

Det er mange som ikke har meldt fra om overnatting, de som føler seg truffet og trenger overnatting, følg oppfordringen til Madawc over snarest!
De som er i tvil om overnattingen er registrert kan ta en titt på påmeldingslisten her (overnatting står på den enkelte):
http://home.no.net/pcalibra/Treff2005/index.html
Perry - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Calibraen min blir 99% sikkert solgt idag... så derfor kan jeg ikke møte opp i calibra... jeg vil derfor stille meg til disp. ovenfor Pep og madawc om det er noe jeg kan gjøre for dem og treffet. Da vet du det Pep
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Trist med Calibra'n, men flott at du fortsatt stiller til disposisjon. Vi trenger garantert mye hjelp når vi nærmer oss treffet
Perry - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Ser ut til at det lysner for meg uansett.... blir løst ut ifra lånet... selv om jeg har veldig vondt i magen nå...

Blir bra uansett da...
sokk - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
hehe

Perry: Hva slaks bil skal du ha da du selger calibraen ?
Perry - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Ny eier henter bilen imorgen.... har blandede følelser..

Jeg vet ikke enda... får se an budsjettet først.... kanskje det blir moped
men det trenger vi ikke å diskutere her..
sokk - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
okei.. hehe
Pep - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Idag har vi treffplanleggere hatt ett 3,5 timers møte(!!). Og treffet begynner virkelig å ta form. Jeg må bare si at jeg gleder meg mer en noengang!! Om kort tid vil oppdatering komme på:

http://www.mjostreffet.com
Crazywheel - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
meget bra! dette var godt å høre! bra jobba alle sammen! gleder meg kjempemasse til treffet!
Perry - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Dette vil bli kjempebra
sokk - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Fint dere har fått snakket sammen, jeg ser frem til treffet i allefall. Ikke noe kult med konflikter som skal legge en demper på hele greien.
Så neste gang, ta det over msn, for jeg ble en smule bekymret for hele treffet..
Hvor mange calibraer er påmeldte til nå da?
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Dette blir utrolig bra! Ikke annet å si enn det
Nå er infosiden nede, og jeg er på jobb. Men vi er vel 25 stk nå omtrent. Vi håper at ENDA flere melder seg på. Dette kan være en oppfordring folkens!
tempel 16v Turbo - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Er det flere enn calibra.no folkene som skal være med på det treffet?
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Kun en som jeg vet om. Det grunnet han skal filme.....
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 1
Da er http://www.mjostreffet.com oppe på nett folkens!!

All treffinfo og påmelding finner dere nå der
Magnus Kvame - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
I alle dager. Skal bare en og en bil på bana samtidig? Da kommer det hvertfall ingen 1000hk Manta dit allikevel...
Perry - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
hvor står det at bare en og en skal utpå banen ?
det vil bli fri kjøring etter at de som ikke vil kjøre hardt er ferdige.

Skal vi kjøre en og en så blir det LANG tid å vente til alle er ferdige gitt..

Magnus Kvame - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
"Kjøringen på banen vil ikke dreie seg om noe form for billøp,
hastighetsløp eller form for konkurranse. Ren banekjøring der en og en bil kjører av gangen og blir opplært i å kjøre avansert banekjøring under kontrollerte former fra Vålerbanen sin side."

Sakset fra: http://mjostreffet.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3
Perry - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
det er det han sa til forsikringsselskapet ja... får vente å se hva pep sier ..han som har hovedinfo
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Ja den der kan vel kanskje misforstås. Det dem har fortalt meg er at vi stiller oss i kø og at dem flagger ut en og en bil. Slik vi har sett på Gatebil osv. Det er for å få god margin mellom hver bil. Vålerbanen skal styre dette, og det regner jeg med at dem har god erfaring og kontroll på.
Perry - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
se der ja... hehe skjønner du nå magnus?

P.S Vil samtidig be alle som er påmeldt benytte seg av www.mjostreffet.com og titte innom forumet der for oppdateringer osv.

Perry
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 1
Jeg kjører ikke inn i noe rush samtidig med andre biler, jeg har ikke tenkt å få noe bil i siden, ræven eller andre steder. Det tar jeg ikke noe sjanser på, da kjører jeg bare rett og slett ikke.
Perry - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
De som er på banen må forholde seg til det... skal ikke ha noe villmannskjøring... det er regler der imot sånt samt at når vi gjennomgår kurset som er obligatorisk FØR man drar ut på banen så blir det gjort mye for å opprettholde sikkerheten. Det blir vel såvidt jeg vet lagt opp til fri kjøring etterhvert hvor folk kan trykke pedalen i bånn men før det vil det bli foretatt organisert og trygg kjøring med akkurat så mange biler på banen at det ikke blir trangt akkurat....

Dere har vel sett gatebilfilmen f.eks? legg merke til at vålerbanens stab dirigerer hvor mange som skal utpå og når man må komme inn igjen... dette fungerer bra.

Men samtidig så skal alle da altså oppfordres til å ivareta sikkerheten å unngå å drite seg ut på noen som helst måte.

så deltar du ikke på frikjøringa så er du nok trygg.... både du og ræven din
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Helt riktig det Perry.

Camilla: Dette trenger du ikke bekymre deg over. Vi kjører i "køsystem" der en og en blir sluppet på banen med god margin slik at man ikke skal kunne bulke inni hverandre. Men helt tilslutt (hvis det er nok tid) er det ment at man kan kjøre "frikjøring". Da er det bare å stå over den hvis du ikke vil ta den risken. Men merk at frikjøring IKKE betyr villmannskjøring! Vålerbanen sender deg såfall rett ut, og i værste fall føre til tvist. Vålerbanen har så strenge regler over seg, og dere aner ikke hvor viktig de ser på sikkerheten. Den ivaretas for enhver pris. Tro meg, de har fortalt meg det mange ganger...
wanvik - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Er det hjelmpåbud forresten?
Magnus Kvame - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Så hvis vi tar igjen en bil har vi ikke lov til å kjøre forbi??
Carl-Wilhelm - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Magnus: joda, du har nok det, men du skal ikke ligge å slikke bakfangeren hans i svingene, du skal heller vente til slettene og ta en trygg forbikjøring.
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Altså, hvis at du når igjen en bil så blir du ikke tatt for det selvfølgelig. Men Vålerbanen fortalte meg at dem legger inn så god margin at det ikke skal skje.(Så sant den foran deg ikke er på søndagstur). Veitrafikkloven gjelder også, så du får ikke råkjørt for å nå igjen noen. Følger man dette så skal man liksom ikke kunne nå igjen bilen foran. Dessuten blir du også flagget ut etter en viss tid, og må stille deg tilbake i køen. Både du og bil blir ganske varm og trenger en pause innimellom ble jeg fortalt.. med ett lite "hehe" i etterkant........

Og det er riktig det som Slinkey sikter til. Er en grunn til at vi skal gjennom 45 minutter teori....

Wanvik: Vi trenger ikke bruke hjelm. Annet enn til eventuell go-cart kjøring.
tempel 16v Turbo - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
trenger man ikke hjelm til kjøring på bane?? Er det lov å ha passasjer med på banekjøring?
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Nei, vi trenger ikke hjelm. Dette har jeg fått bekreftet 100% fra Vålerbanen. Altså dette blir liksom ikke ett alternativ for Gatebil (det må man ha hastighetslisens fra norges bilsportforbund til), men lagt opp som ett kurs i teknisk avansert banekjøring. Dette kommer til å ligne Gatebil forsåvidt, men villmannskjøring og kappkjøring blir det ikke sålenge vi må forholde oss til veitrafikkloven. Nå kommer neppe politiet til å stå på strekkene å måle oss, men teoritisk er det mulig. Vi skal få det morro, ikke tvil om det.

Om du kan ha med passasjer, det vet jeg faktisk ikke. Men det kan jeg sjekke opp. Svar kommer.
wanvik - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Vanlig praksis er at en kan ha èn passasjer, men dersom det skal sitte instruktør i bilen blir det dårlig med plass til passasjer..
Under "familiekjøring" (opp til 50 km/t) er det normalt sett lov å ha full bil.
Magnus Kvame - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Off. Kan stryke meg fra påmeldingslista.
tempel 16v Turbo - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
det er vel logisk at visst det er noen calibra turboer ute å kjører så er det jo det ganske sikkert at de tar igjen de bilene som har 8v og da må man jo få lov å kjøre forbi???
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Skjer det av en eller annen grunn så kan du selvfølgelig kjøre forbi. Banen er på 2,3 kilometer så det skal jo litt til og, men muligheten er jo der. I tillegg flagger dem oss på og av banen i kontrollerte former. Nettopp for å unngå "køkjøring" og for eventuelle problemer. Men altså, dette er ikkeno problem. Dette kan Vålerbanen. Dessuten får vi teorikurs først, hvor blant annet dette blir ett tema. Vålerbanen kommer til å ha kontroll på det hele, og det skal vi forholde oss til. Ene og alene for alles sikkerhet og for å unngå tvister. Unntaket er hvis vi får tid til overs på slutten hvor vi kan få kjøre "fritt". Men merk at lover og regler fortsatt gjelder da også. Dette har jeg blitt fortalt av Vålerbanen..

EDIT: Vi skal legge ut regler og rutiner på www.mjostreffet.com så fort vi har mottatt dette fra Vålerbanen. De jobber iherdig med å sette en tidsplan fortsatt. Og vi venter også kontrakten om kort tid.
sokk - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Tror det blir morro jeg
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Da har jeg snakket med Vålerbanen og tatt opp en del spørsmål som har dukket opp angående regler og rutiner på banen.
For å gjøre dette enklest mulig har jeg nå fått regeloversikt fra dem, og disse blir lagt ut om kort tid. Følg med på:

http://www.mjostreffet.com

Tempel: Ja du kan ha med en passasjer.

EDIT: Da er reglene på plass folkens
Forøvrig kan dere følge med på http://www.mjostreffet.com til enhver tid, siste nytt vil alltid ligge på "Nyheter".
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
VIKTIG ANGÅENDE PÅMELDING - VÅLERBANEN:

I nåværende stund jobber Vålerbanen med å sette sammen en tidsplan/terminliste for banekjøringen vår. De ønsker da at så mange som mulig melder seg på nå slik at de har en viss anelse om hvor mange som kommer til å kjøre på banen.

Så ALLE sammen som IKKE har meldt seg på enda, vær så snill og tenk hardt nå og meld dere på fortest mulig!! Det vil selvsagt være mulig å melde seg på helt frem til treffet, men det er lettere fastsette terminlisten for Vålerbanen jo flere som bekrefter på forhånd at de kommer!

Meld deg på her: http://www.mjostreffet.com/
Carl-Wilhelm - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Ikke for å være en fest brems, men tror det er nok med halve dagen i massevis. Er GARANTERT mange som ikke dukker opp!
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Vålerbanen setter opp terminlisten (vi er blant de siste som blir satt opp nå..)og poenget er at det er lettere jo flere som bekrefter på forhånd at de kommer, enn at vi skal komme i knipa nært mot treffet med for liten tid på Vålerbanen. Regner med at de fleste har forståelse for det.
Carl-Wilhelm - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Joda. Håper bare ikke dere kommer i noe økonomisk knipe om foreksempel 10 stykk ikke møter opp (noe som sansynligvis vil skje)
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Derfor er påmeldingen for banekjøring bindende.
Carl-Wilhelm - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Det er synd at det er få som respekterer det. i bergen var det vel og det, men det var kun halvparten som kom.
tempel 16v Turbo - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Hva skjer visst foreksempel toppakningen skulle ryke dagen før du skal reise så kommer du deg ikke av gårde???
tempel 16v Turbo - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
og det kostet catano noen lapper på grunn av det, men det var ikke mye
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Nå er leie av Vålerbanen litt spesielt med dette treffet, og man må kunne respektere det økonomiske ansvaret som ligger i det. Det forstår alle. Derfor er påmelding for kjøring på banen bindene. Har du en særdeles god grunn til å trekke deg så ordner vi selvsagt det.

Om det skulle skje noe som at toppakninga ryker så er vel det noe man kan kalle uventet. Og det skulle vel kunne sies være ett unntak. Vær nå litt logiske her.
tempel 16v Turbo - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Eller du pluselig får baksmell på skatten?? Får jeg det så kommer ikke jeg

edit : jeg sier det samme som slinkey, altid noen som ikke kommer og da koster det dere som arrangører, sånn er det, sånn ble det i bergen ingen som gikk å sendt regning i posten til de som ikke kom! Du som arrangør som tar risken desverre
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
At du ikke kommer om du får baksmell..??
tempel 16v Turbo - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Er ikke det som var tingen, tingen er at det er du som arrangør som sitter igjen med det visst ikke alle som skulle komme kommer!! Jeg vil på dette treffet det er ikke det, men respekter at det er GARANTERT noen som ikke kommer
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Selvfølgelig, og det må vi ta som det kommer. Og de som må trekke seg av en spesiell grunn må da gi beskjed (det står tydelig forklart i treff-info), ellers må de betale for banekjøringen uansett.
Carl-Wilhelm - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Tempel: ro deg ned noen hakk, og let frem funksjonen "REDIGER DETTE INLEGGET". Å ha 3 poster etterhverandre er TOTALT unødvendig og roter til forumet!
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Er sant det Tempel og Slinkey sier, må regne med folk som trekker seg. Sånn er verden, kjipt er det. Jeg hadde 30 påmeldinger til treffet i Bergen, 18 biler dukket opp. Fikk ca 10 mld'er dagen før eller samme dagen om biler som ikke kom likevell, og det er utrolig kjedelig.
Men men, nok om den saken. Er bare at dere må ta forbehold på at det KAN skje..
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Det er også en grunn til av vi maser litt. Jo flere jo bedre. Alt blir mye enklere og bedre hvis de fleste melder seg på nå.

Det er oppfordringen jeg har fått fra Vålerbanen, og håper så mange som mulig kan følge den
http://www.mjostreffet.com
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Da er gocart kjøringen avklart (for de som også måtte ønske å kjøre det på Vålerbanen), og det blir som følger:

Hei!

Gokart banen kan være åpen etter avtale, og det koster da kr. 100,- pr.
heat. Det avtales tid på forhånd om når det er gunstigst at gokartbanen har åpent.

Med vennlig hilsen
Norsk Trafikksenter as
Vålerbanen

For påmelding og info om treffet: http://www.mjostreffet.com
Stian - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
lage en ny tråd om dette? med alle oppdateringer,beskjeder osv.?

begynner å falle kraftig av lasset her etter hvert med hva som skal/skulle skje osv. med alle disse innlegga

takk
Perry - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
www.mjostreffet.com
der finner du alle oppdateringer pluss et eget forum
Pep - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Beklager om det oppleves slik. Skal ta det til etteretning. Hadde bare i tankene å skrive oppdateringene her også slik at alle får det med seg.

Men som Perry sikter til så har vi allerede en egen tråd for oppdateringer og beskjeder angående treffet på vår egen side. Den bør være veldig oversiktlig og grei, og er oppdatert til enhver tid.

Klikk deg inn på Nyheter|Forum på http://www.mjostreffet.com

Så da håper jeg alle følger med der
Stian - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
takker!!!

der ser dere hvor langt jeg er utav det ja
Perry - 19 år og 3 måneder siden
Karma: 0
bu bu bumpi bump bygg makker ..
Perry - 19 år og 2 måneder siden
Karma: 1
opp.
Pep - 19 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Vi hadde da igjen ett møte om treffet igår kveld/natt. Og det hele bare former seg mer og mer til det enda bedre. De fleste tillatelser er nå på plass, faktisk har vi også sponsing på gang og mye mer. Oppdateringer kommer på siden vår. Dette blir bra! GLED DERE!!

Bare også minne på at det er plass til mange flere på banen, så det er bare å melde seg på!!

Klikk deg inn på -----> http://www.mjostreffet.com
sokk - 19 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Perry/Pep jeg sier bare PENT. sitter midt i en heldagsprøve i Norsk lol ting og kjeda meg litt så jeg tenkte å stikke innom her en tur
Pep - 19 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Ja nå er nesten ALT på plass! Herlig
Lykke til med norskprøva!

Foresten sjekk planleggingstråden i forumet vårt Madawc...

>>>>>> http://www.mjostreffet.com
tempel 16v Turbo - 19 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Kan stryke meg i vinkel!!! kmmer ikke pga MYE forskjellige problemer! sorry
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Tempel da, meg og deg skal jo presentere BERGEN RACING TEAM! hehe
tempel 16v Turbo - 19 år og 2 måneder siden
Karma: 0
du vet jo hva det går i, så tviler sterkt på at jeg orker
Perry - 19 år og 2 måneder siden
Karma: 0
opp
sokk - 19 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Jeg Har store problemer med at bilen min stopper på 5000 omdreininger. Skal prøve å fikse det ,men hvis ikke jeg får det til så kjører jeg ikke på bane. Men jeg skal jo selvfølgelig være med ^^
Perry - 19 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Madawc: Oi.... høres kjipt ut :S du har jo god tid å fikse det på da hehe

Fikk du mail av meg ang. overnattings endringer btw? if not TA KONTAKT på msn!
Pep - 19 år og 2 måneder siden
Karma: 0

Madawc: Ta deg en tur. Detta skal fikses!!
Perry - 19 år og 2 måneder siden
Karma: 0
BUMP! Kan ikke la denne posten bli borte for alle nye medlemmer her inne
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
Ser vi skal dele søndagen på Vålerbanen SAMMEN med 200sx klubben....
http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?t=11985
///Calibra/// - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
Oh, må dere stå på, sånn at vi får vist én gang for alle hvem som er best!
Perry - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
hm........ rart.... jeg, pep og alex snakka om dette og da hadde vi to alternativer...ensten dele med dem (da blir det isåfall tidligere på søndag) eller vi fortsetter som planlagt ...
Pep.... har du fått noe ny info fra våler?
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
Jeg synes dette var litt rart, da dere ikke har sagt noe til oss på forumet her. Jeg fikk høre dette av en kompis av meg som kjører 200Sx, han bare "meg og deg skal på treff sammen". Skjønte ingenting jeg, men så gav han meg linken..
Pep - 19 år og 1 måned siden
Karma: 1
Heisann!
Dette er info som har ligget i planleggingen, og når ting ikke er avklart så sprer jeg/vi heller ingen informasjon så sant det ikke er av betydning. Men over til saken. Vi deler dagen med Nissan SX klubben ja. Men ikke slik at vi blander oss med dem og deler den slik sett. Vi har hele tiden tatt høyde for å ta en halv dag på Vålerbanen, ellers hadde dette aldri blitt en realitet på grunn av kostnaden. Det er ingen endringer fra slik som har blitt planlagt.
Jeg kan se at Nissan klubben har vært litt frempå med forslaget om å kjøre annenhver time, men det er altså nedstemt fra vår side og kommer ikke til å skje.

Jeg fikk nemlig forespørsel fra Nissan klubben om vi ønsket å ha halve dagen for oss selv (fra kl.15 - 19) som vi har hatt som utgangspunkt hele tiden, eller om vi ønsket å være der fra kl 12 - 19 men da kjører annenhver time.

Etter siste møte ble vi enige om at vi tar halve dagen selv som planlagt. Dette er oppgjort med Vålerbanen senest idag.
Altså vi har banen fra kl. 15 - kl.19 søndag 26.juni. For oss selv. Altså ingen endringer fra planen.

EDIT: Nissanklubben har nå rettet opp informasjonen sin.
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
Den er god, for annenhver time, så blir det mye frem og tilbake.. Like greit å bare dele det helt opp, fra 15 til kl 19.
Gleder meg jeg
Pep - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
INFO TIL DE SOM IKKE ER PÅMELDT ENDA:

Vi har nå fått bekreftet at det er plass til 10 stykker til på banekjøringen på Vålerbanen! Vil du kjøre på banen så kom igjen, det går fort frem til treffet nå!!

Påmelding og info her: HTTP://WWW.MJOSTREFFET.COM

Alle som er påmeldt/melder seg på til banekjøring har fått/får betalingsinfo med betalingsfrist INNEN 1.MAI!!
Perry - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
Har alle fått mail fra oss?
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
Jeg har fått mail
Perry - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
får bare håpe resten har fått mail og da :S
Perry - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
Opp med deg!
Martin - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
Jeg formaterte ps'n i påska og glemte alle e-postene mine. Kan dere sende meg en ny?
Pep - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
Det skal jeg gjøre. Fint at du sier fra

Kommer uansett til å sende oppdatering veldig snart til samtlige banekjørere angående betaling for Vålerbanen.
Haug Racing - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
vi som meldte oss på, også til banekjøring for lenge siden trenger vel ikke gjøre det igjen...
ble plutselig veldig usikkert, men kan dere sjekke at jeg står på lista for banekjøring...?

edit: fant det ut selv på mjostreffet siden
Perry - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
eneste dere som er påmeldt til banekjøring trenger å gjøre er å betale
info mail ang. dette er sendt.
Timmy - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
Min mail adresse er ikk den samme som før....
timmyfaland@hotmail.com er den jeg bruker nå
Perry - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
hm...... så du har ikke fått noe mail om betalingsinfo?
Brovold - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
ledige plasser på banen enda?
Perry - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
ja har ca 10 stk. ledige plasser.
meld deg på
http://www.mjostreffet.com/Treff2005/Skjema/pamelding.html

Pep - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
Timmy: Har oppdatert mail adressen din.

Veldig fint om samtlige som endrer e-post-adresse eller telefonnummer gir beskjed til oss fort som mulig. Slik at dere mottar oppdaterte og viktige beskjeder.

ALL info dere trenger om treffet finnes på HTTP://WWW.MJOSTREFFET.COM
Carl-Wilhelm - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
Er det mulig å melde seg av selv etter man har betalt (banekjøringen).. Mista nemmelig lappen idag.
Pep - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
Jeg tar kontakt med deg.
Foresten nå må du lære snart da
Fredrik - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
Jeg har ny mail adresse jeg å.. fredrik@shoplinenett.no
Pep - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
Turock: Oppdatert. Takk for at du sier fra
Pep - 19 år og 1 måned siden
Karma: 0
Kom igjen nå da folkens!! Hvor ofte har dere muligheten til å kjøre på bane og lære høyhastighetskjøring?

Vi har nå fått bekreftet at det er plass til 10 stykker til på banekjøringen på Vålerbanen! Vil du kjøre på banen så kom igjen, det går fort frem til treffet nå!!

Påmelding og info her: HTTP://WWW.MJOSTREFFET.COM

Alle som er påmeldt/melder seg på til banekjøring har fått/får betalingsinfo med betalingsfrist INNEN 1.MAI!!
Magnus Kvame - 19 år siden
Karma: 0
Gidder ikke lese gjennom 400 innlegg for å finne svar så beklager hvis jeg stiller spm. på nytt. Men hvis jeg kommer med en Rekord D med 450-500hk, får jeg kjøre på banen?
Perry - 19 år siden
Karma: 0
det må jeg og espen diskutere litt (han som har kontinuerlig oversikt via kontakten sin på våler)... såvidt jeg er kjent med opplegget så er problemet slik at DB grensa på 90 må overholdes... tror kanskje biler med såpass trim sliter litt der...
Har flere kandidater med 300-500+hk men de river 100-120db og får desverre ikke kjøre av den grunn..

Tips: Hvis du stiller spm på websiden vår hvor vi har eget forum så er det ikke like mye å lese igjennom der
www.mjostreffet.com

Du er uansett velkommen til å ruse rundt på alt annet av arrangemanget vårt.
wanvik - 19 år siden
Karma: 0
Skal nok gå greit å få den under 90db vil jeg tro.

Såvidt jeg husker fra Våler, så måler de støy på ca 3000rpm?
Blir støy målt etter forskriftene fra Statens Vegvesen, så tror jeg ikke det vil være noe problem.
(Regner med Magnus/Vidar vet hvordan en gjør det )
Pep - 19 år siden
Karma: 0
Forsåvidt riktig Wanvik, men støyen blir målt ute på banen. Altså ved ett punkt ved banen,og gjennomsnittstøyen skal ikke overstige 90db. Ved mistanke om for høy db vil standstøymåling bli utført.
Regler (med blant annet detaljer om støymåling) står på siden vår her: http://www.mjostreffet.com/Treff2005/Regler/regler.html

Og Perry, ikke glem denne:
http://mjostreffet.com/phpBB2/viewtopic.php?t=11

Men, om det fortsatt er ledige plasser på banen etter 1.mai, så ser vi oss nødt til å slippe til andre bilmodeller også. Grunnet få dekket det økonomiske. Det koster skjorta å leie banen.
Timmy - 19 år siden
Karma: 0
jeg vet ikke om min bil er under 90db
Pep - 19 år siden
Karma: 0
Hvis bilen din ble målt og godkjent på siste EU kontroll, så skal det holde det. (Db skal matche vognkort). Støykravet for å kjøre på vei er strengere enn å kjøre på banen. Fjerning av lyddempere er ikke å anbefale, da kan du fort gå over 90db grensen (det merker du, bilen din bråker merkbart mer enn gjennomsnittet langs veien..), så dem som har gjort det bør utbedre i god til før treffet.
Camilla Bertone Turbo - 19 år siden
Karma: 0
Har ingen peiling på slikt med db jeg, men men, bråker vel ikke så fælt. Skal det ikke litt til for å overstige den grensen da?
Pep - 19 år siden
Karma: 0
Det skal litt til å gå over denne grensen ja. Har du originalt anlegg (standard eksosanlegg), så er du garantert trygg. Dette er ett tema for de som har satt på ikke-godkjente effektanlegg, og/eller har fjernet lyddempere osv, og merker at støyen er adskillig høyere enn "normalt". Hvis bilen ble målt og godkjent på siste EU kontroll, så skal det holde det. (Db skal matche vognkort). Forutsatt at det ikke er gjort endringer i ettertid naturlig nok. Jeg har selv Supersprint effektanlegg hele veien og målte 87db på siste EU kontroll.
Camilla Bertone Turbo - 19 år siden
Karma: 0
okay, takker for svar!
Pep - 19 år siden
Karma: 0
VIKTIG!

ALLE påmeldte til treffet som skal kjøre på Vålerbanen bør sjekke sin e-post SNAREST. Betalingsfristen for banekjøringen er 1.MAI, og dere må overholde dette for at det ikke skal bli konsekvenser for treffet. Gi beskjed om dere ikke har mottatt noen e-post. Forøvrig ligger det selvfølgelig info på http://www.mjostreffet.com

Foresten er det pr.idag 10 plasser igjen til banekjøringen. (De som melder seg etter 1.mai må da betale asap).
Camilla Bertone Turbo - 19 år siden
Karma: 0
Jepps, jeg vet!
Du får pengene før den tid, bare venter på lønning den 20.....
Magnus Kvame - 19 år siden
Karma: 0
Betaler man per bil eller per sjåfør?
Pep - 19 år siden
Karma: 0
Man betaler per påmeldt, altså per sjåfør.
Perry - 19 år siden
Karma: 0
Da kan jeg kjøre på og fortelle våre deltagere at det vil bli en ekstra
bonus til de som møter opp!!!

Anders Fleischer dukker opp på vålerbanen med stand og demo av bilstereo (de som kjenner til fyren vet hva hans demobil representerer) for de som ikke har sett bilen hans se her: http://www.autod.no/
Direktelink til bilder: http://www.autod.no/pages/pic_pages/bmw_ferdig_2/index.html
Han forhandler div. produkter fra pioneer, stinger, odyssey, kicker++++
Bilen:

Oerum Auto stiller kanskje med 2 stk. bilstereo demobiler. 1 stk. Rød Audiobahn Toyota Supra og 1 stk. Mitsubishi EVO 8.
Problemet er bare at Supraen kræsja girkassa i helga og Evoen ikke er helt ferdig bygd. Men det er gode muligheter.
Supraen til Oerum:

Det vil da bli stand, demo, rabatter osv. på endel kjente bilstereoprodukter.

Fleischers bil har vunnet div. prestisjetunge priser i bilstereoverdenen. se etter navnet hans her: http://www.emmaweb.no/Resultat.htm

Dere som er bilstereo intr. får her en unik mulighet til å få oppleve disse folkas kreasjoner på nært hold!
Meld dere på!

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!